Zitplaatsen zonder veiligheidsgordel

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
aber
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:13

Zitplaatsen zonder veiligheidsgordel

Bericht door aber »

EDIT: Al opgelost via: http://www.ikbenvoor.be/content.aspx?id=292" target="_blank

Er staat ergens op http://www.gratisrijbewijsonline.be/gebwet4.htm" target="_blank
"Op de zitplaatsen die niet zijn uitgerust met een veiligheidsgordel worden geen kinderen vervoerd van minder dan 3 jaar.
Betekent dit dan wanneer ik over een zitplaats beschik ZONDER veiligheidsgordel maar met een kinderbeveiligingssysteem, dat ik geen kinderen van minder dan 3 jaar mag vervoeren?
"Op de zitplaatsen voorin die niet zijn uitgerust met een veiligheidsgordel worden geen kinderen vervoerd van minder dan 18 jaar en kleiner dan 135 cm."
Betekent dit dan wanneer ik over een zitplaats voorin beschik ZONDER veiligheidsgordel (zeldzaam) maar met een kinderbeveiligingssysteem, dat ik geen kinderen van minder dan 18 jaar en kleiner dan 135 cm mag vervoeren?

Ik dacht dat een kinderbeveiligingssysteem een perfecte vervanging was voor een veiligheidsgordel?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Zitplaatsen zonder veiligheidsgordel

Bericht door Stefan Peeters »

aber schreef:Betekent dit dan wanneer ik over een zitplaats beschik ZONDER veiligheidsgordel maar met een kinderbeveiligingssysteem, dat ik geen kinderen van minder dan 3 jaar mag vervoeren?
Inderdaad.
aber schreef:Betekent dit dan wanneer ik over een zitplaats voorin beschik ZONDER veiligheidsgordel (zeldzaam) maar met een kinderbeveiligingssysteem, dat ik geen kinderen van minder dan 18 jaar en kleiner dan 135 cm mag vervoeren?
Niet op de voorste zitplaatsen.
aber schreef:Ik dacht dat een kinderbeveiligingssysteem een perfecte vervanging was voor een veiligheidsgordel?
Een kinderbeveiligingssysteem is een aanvulling, noodzakelijk om kinderen op een veilige wijze te vervoeren.

In veel gevallen wordt het systeem zelf met de veilgiheidsgordel vastgemaakt in het voertuig.

Vergelijk het met een airbag: bij een ongeval is een airbag enkel effectief in combinatie met een veiligheidsgordel.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie