geslaagd vakbekwaamheid D

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
stefan327
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 aug 2009, 15:14
Locatie: ravels

geslaagd vakbekwaamheid D

Bericht door stefan327 »

hoi,
ik ben sinds gisteren ook geslaagd voor mijn laaste onderdeel(mondelijke examen) ik had 10/10 punten :D
maar ik kreeg een attest van slagen voor het theoretisch examen basiskwalificatie mee , maar toen ik thuis was keek ik nog eens en er zat ook een aanvraag om een voorlopig rijbewijs vakbekwaamheid bij :shock: maar ik heb nog helemaal geen lessen gevolgt of wat dan ook? wat moet ik met die aanvraag doen? gewoon naar het gemeentehuis toe stappen en me voorlopige rijbewijs halen? of moet ik eerst nog lessen volgen?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: geslaagd vakbekwaamheid D

Bericht door Stefan Peeters »

Ben je van plan om via de rijschool je lessen te gaan volgen?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
stefan327
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 aug 2009, 15:14
Locatie: ravels

Re: geslaagd vakbekwaamheid D

Bericht door stefan327 »

ja ik wil gewoon via de rijschool lessen volgen
maar als ik rijlessen volg via de rijschool, kan ik dan gewoon die voorlopig rijbewijs halen?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: geslaagd vakbekwaamheid D

Bericht door Stefan Peeters »

Dat kan, maar dat is niet nodig.

Volg gewoon je voorziene lessen bij de rijschool, je legt je examens af en gaat dan meteen je definitief rijbewijs halen (met vakbekwaamheid).

Met een voorlopig rijbewijs ben je niet veel vooruit geholpen, tenzij je iemand kent die jou wil begeleiden en dan ook nog een bus ter beschikking stelt...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
stefan327
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 aug 2009, 15:14
Locatie: ravels

Re: geslaagd vakbekwaamheid D

Bericht door stefan327 »

ja ik heb al een rijschool gevonden in Geel( FURY ) maar ik had nog een vraagje
wat kost een medische keurig eigelijk? :(
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: geslaagd vakbekwaamheid D

Bericht door Stefan Peeters »

Dat kan je best even navragen bij de mensen die dergelijke controles uitvoeren.

Probeer hier misschien eens.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
stefan327
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 aug 2009, 15:14
Locatie: ravels

Re: geslaagd vakbekwaamheid D

Bericht door stefan327 »

ik heb gebelt maar ik kan pas op zn vroegs eind mei komen :( zijn er ook nog ergens mogelijkheden om gekeurt te worden?

ik werk zelf nu in nederland en ik kan via de bedrijfarts doorverwezen worden voor een medische keuring , maar mag ik die keuring ook gebruiken hier in belgie?
want ik ben toch door een erkende arts goed gekeurt?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: geslaagd vakbekwaamheid D

Bericht door Stefan Peeters »

Dat zal niet mogen vrees ik...
Artikel 44
§1. Het onderzoek bedoeld in artikel 42 wordt afgelegd voor een geneesheer van een medisch centrum van de Sociaal-Medische Rijksdienst.

Er zijn nog andere centra waar je terecht kan voor een medische keuring, probeer anders even via je huisarts te weten te komen waar je terecht kan, en misschien kan hij wel eerder een afspraak vastleggen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Tom84
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 sep 2009, 14:03
Contacteer:

Re: geslaagd vakbekwaamheid D

Bericht door Tom84 »

als u bij een werkgever bent aangesloten dan regelt de werkgever de medische keuring.
Anders neemt u contact op met de FOD Volksgezondheid, zij regelen de medische keuring voor beroepschauffeurs (Medex)
op het nummer 02/524 97 97
u kan daar een afspraak maken in uw regio
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: geslaagd vakbekwaamheid D

Bericht door Benny Stinkens »

stefan327 schreef: ik werk zelf nu in nederland en ik kan via de bedrijfarts doorverwezen worden voor een medische keuring , maar mag ik die keuring ook gebruiken hier in belgie?
want ik ben toch door een erkende arts goed gekeurt?
xantingo schreef:Dat zal niet mogen vrees ik...
Tom84 schreef:als u bij een werkgever bent aangesloten dan regelt de werkgever de medische keuring.
Anders neemt u contact op met de FOD Volksgezondheid, zij regelen de medische keuring voor beroepschauffeurs (Medex)
op het nummer 02/524 97 97
u kan daar een afspraak maken in uw regio
Even het één en ander duidelijk maken :!:

Ik werk in een rijschool en ja mijn werkgever kan mijn keuring regelen.
Maar ik werk ook op Ford Genk en vroeger liet ik me via hun bedrijfsarts keuren en kon zo mijn medische schifting verkrijgen die ik in de rijschool nodig heb.

Dit is dus verleden tijd :!:
De rijschool kan nog steeds mijn keuring regelen (zijnde gewoon een afspraak maken bij de juiste instelling) en zij betalen dit trouwens ook waarvoor mijn dank :wink:
Ford (waar ik zelfs mijn hoofdberoep uitoefen) kan dit dus niet meer :cry:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: geslaagd vakbekwaamheid D

Bericht door Stefan Peeters »

Tom bedoelt wellicht werkgevers in een sector waar een rijbewijs vereist is.

Ik kan me voorstellen dat Ford dit niet kan voor iemand die voor het uitoefenen van zijn werk geen rijbewijs en daaraan verbonden medisch attest nodig heeft, maar een transportbedrijf of autocaronderneming zal dit zeker kunnen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
stefan327
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 aug 2009, 15:14
Locatie: ravels

Re: geslaagd vakbekwaamheid D

Bericht door stefan327 »

ja ik weet het nu ook niet meer hoe het zit :| , ik heb op goolge gezocht maar ik krijg vaak geen goeie sites.
zijn er geen centrum's in de buurt van geel en omstreken?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: geslaagd vakbekwaamheid D

Bericht door Stefan Peeters »

stefan327 schreef:zijn er geen centrum's in de buurt van geel en omstreken?
Heb je de raad van Tom al eens toegepast?
Tom84 schreef:Anders neemt u contact op met de FOD Volksgezondheid, zij regelen de medische keuring voor beroepschauffeurs (Medex) op het nummer 02/524 97 97
u kan daar een afspraak maken in uw regio
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
stefan327
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 aug 2009, 15:14
Locatie: ravels

Re: geslaagd vakbekwaamheid D

Bericht door stefan327 »

hoi allemaal, ik ben inmiddels al goed gekeurt voor me medische keuring, maar ik kan helaas niet te recht bij Rijschool Fury want die zijn gestopt met de opleidingen van rijbewijs D :o , weet iemand nog misschien een goeie rijschool aan te raden?
ik zat te denken aan Rijschool Sanderus in Antwerpen. maar hoe zit dat dan met Partijkexamens? kan ik die gewoon afleggen bij de Goca in Deurne, of moet ik naar Goca in geel gaan :?:
Laatst gewijzigd door stefan327 op 23 mar 2010, 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: geslaagd vakbekwaamheid D

Bericht door Stefan Peeters »

Voor het rijbewijs D mag je het examencentrum zelf kiezen.

Het is enkel voor een praktisch examen B dat je beperkt bent in je keuze.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie