Rijden zonder begeleider, Voorlopig rijbewijs MET begeleider

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
AndyGybels89

Rijden zonder begeleider, Voorlopig rijbewijs MET begeleider

Bericht door AndyGybels89 »

Ik ben in het bezit van een voorlopig rijbewijs B, ik heb geen extra lessen gevolgt en moet hierdoor dus met begeleider rijden.
Mijn brommerke A-klas is overlaatst kapot gegaan, daardoor heb ik besloten gewoon met de auto van en naar het werk te gaan. Het risico nemen dus.
Ik vraag me alleen af wat de gevolgen zijn moesten ze mij tegenhouden ? Ik ben 20 jaar als dit iets uitmaakt.
Mvg Andy
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Rijden zonder begeleider, Voorlopig rijbewijs MET begeleider

Bericht door de rijprof »

Zeer groot risico! Zeer zware boetes! En als je een ongeval zou hebben, ben je in feite niet verzekerd.
Als je een ongeval zou hebben met zwaar gewonden of doden ben je voor de rest van je leven gepluimd!

Niet doen :!: Brommerke laten maken. Of met 't fietske als het niet te ver is.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Re: Rijden zonder begeleider, Voorlopig rijbewijs MET begeleider

Bericht door BuBbA »

Artikel 30

§ 2. Met geldboete van 50 euro tot 500 euro, wordt gestraft hij die :

1° een overtreding heeft begaan van de bepalingen door de Koning vastgesteld krachtens artikel 23 §1, 2° en 4°, hetzij als bestuurder, hetzij als persoon die een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing;

2° met het oog op de scholing in het sturen, een persoon begeleidt die in overtreding is met de bepalingen van 1°.


http://wegcode.be/wet.php?wet=42&node=tIVhfstIII" target="_blank

Bovenstaande bedragen te vermenigvuldigen met 5,5 opdeciemen.

Bij veroordeling komen daar nog de gerechtskosten bij (rond de 40 euro) en de verplichte bijdrage aan het Slachtofferfonds van 137,5 euro.

Aan De Rijprof:

Misschien de volgende keer ook de vraag beantwoorden? :wink:
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Rijden zonder begeleider, Voorlopig rijbewijs MET begeleider

Bericht door de rijprof »

De vraag is nog steeds niet volledig beantwoord.
Wat zijn de gevolgen als er een ernstig ongeluk gebeurt?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Rijden zonder begeleider, Voorlopig rijbewijs MET begeleider

Bericht door Stefan Peeters »

De Rijprof schreef:Wat zijn de gevolgen als er een ernstig ongeluk gebeurt?
Dan gaat de verzekeringsmaatschappij zich wellicht terugtrekken, aangezien de bestuurder niet beschikt over het vereiste rijbewijs.

De verzekering zal de schade aan derden vergoeden, maar zal die terugeisen van de bestuurder. Wat bij een ongeval met zwaargewonden of dodelijke slachtoffers in de miljoenen euro's kan lopen...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Re: Rijden zonder begeleider, Voorlopig rijbewijs MET begeleider

Bericht door BuBbA »

De Rijprof schreef:De vraag is nog steeds niet volledig beantwoord.
Wat zijn de gevolgen als er een ernstig ongeluk gebeurt?
Hoezo?

De vraag is toch niet "wat kan er allemaal gebeuren", de vraag is "wat is de boete als ik tegengehouden word"?

Dat je hem ook waarschuwt voor de rest, ok, want je hebt nu eenmaal 200% gelijk. Maar misschien was het ook handig om de vraag zelf ook even te beantwoorden.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Rijden zonder begeleider, Voorlopig rijbewijs MET begeleider

Bericht door Benny Stinkens »

BuBbA schreef:
De Rijprof schreef:De vraag is nog steeds niet volledig beantwoord.
Wat zijn de gevolgen als er een ernstig ongeluk gebeurt?
Hoezo?

De vraag is toch niet "wat kan er allemaal gebeuren", de vraag is "wat is de boete als ik tegengehouden word"?

Dat je hem ook waarschuwt voor de rest, ok, want je hebt nu eenmaal 200% gelijk. Maar misschien was het ook handig om de vraag zelf ook even te beantwoorden.
Heb jij dan een ander scherm als wij :?: want ik lees
AndyGybels89 schreef:Ik ben in het bezit van een voorlopig rijbewijs B, ik heb geen extra lessen gevolgt en moet hierdoor dus met begeleider rijden.
Mijn brommerke A-klas is overlaatst kapot gegaan, daardoor heb ik besloten gewoon met de auto van en naar het werk te gaan. Het risico nemen dus.
Ik vraag me alleen af wat de gevolgen zijn moesten ze mij tegenhouden ? Ik ben 20 jaar als dit iets uitmaakt.
Mvg Andy
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Re: Rijden zonder begeleider, Voorlopig rijbewijs MET begeleider

Bericht door BuBbA »

Benny Stinkens schreef:
BuBbA schreef:
De Rijprof schreef:De vraag is nog steeds niet volledig beantwoord.
Wat zijn de gevolgen als er een ernstig ongeluk gebeurt?
Hoezo?

De vraag is toch niet "wat kan er allemaal gebeuren", de vraag is "wat is de boete als ik tegengehouden word"?

Dat je hem ook waarschuwt voor de rest, ok, want je hebt nu eenmaal 200% gelijk. Maar misschien was het ook handig om de vraag zelf ook even te beantwoorden.
Heb jij dan een ander scherm als wij :?: want ik lees
AndyGybels89 schreef:Ik ben in het bezit van een voorlopig rijbewijs B, ik heb geen extra lessen gevolgt en moet hierdoor dus met begeleider rijden.
Mijn brommerke A-klas is overlaatst kapot gegaan, daardoor heb ik besloten gewoon met de auto van en naar het werk te gaan. Het risico nemen dus.
Ik vraag me alleen af wat de gevolgen zijn moesten ze mij tegenhouden ? Ik ben 20 jaar als dit iets uitmaakt.
Mvg Andy
Awel, je zegt het dus toch zelf:

Ik vraag me alleen af wat de gevolgen zijn moesten ze mij tegenhouden ?

Hij vraagt dus niet welke gevolgen er zijn bij een ongeluk of eender wat, hij vraagt specifiek wat de straf gaat zijn indien hij aan de kant word gezet door de politie.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Rijden zonder begeleider, Voorlopig rijbewijs MET begeleider

Bericht door GRO »

Waar zijn we hier toch mee bezig????
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Rijden zonder begeleider, Voorlopig rijbewijs MET begeleider

Bericht door Benny Stinkens »

GRO schreef:Waar zijn we hier toch mee bezig????
Daar durf ik niet op te antwoorden GRO, want anders loop ik het risico dat dit je vraag niet was :mrgreen:

@BuBbA,
grapje :wink:

@AndyGybels89,
Indien er nog iets is wat niet duidelijk is, laat je het maar weten :wink:
we doen ons best.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie