rijbewijs

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
nutje

rijbewijs

Bericht door nutje »

ik ben werkzoekende ik doe momenteel een opleiding voor verzorgende, heb net mijn theorie van de auto gedaan en geslaagd, nu heb ik mij laten wijs maken dat ik als werk zoekende opleidings cheques kan verkrijgen om mijn praktijk goed koper te maken , klopt dit, kan iemand mij daar meer info over geven, want op de site van vdab vind ik niks

mvg
BuBbA

Re: rijbewijs

Bericht door BuBbA »

Hangt van de rijschool af denk ik. Als ik op google even zoek zie ik bij verschillende rijscholen staan dat ze opleiding cheques aanvaarden. Best dus even vragen bij je rijschool.
Gast

Bericht door Gast »

BuBbA schreef:Hangt van de rijschool af denk ik. Als ik op google even zoek zie ik bij verschillende rijscholen staan dat ze opleiding cheques aanvaarden. Best dus even vragen bij je rijschool.

ja oke maar als werkzoekende heb je dan wel recht op opleidings cheques? (bedankt om snel te reageren)
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Ja.

Op http://www.gratisrijbewijsonline.be staat een overzicht van de rijscholen in Vlaanderen. Zoek even de rijschool uit waar je praktijkles wil volgen en klik dan even op hun website of bel ze op en vraag of zij de cheques aanvaarden.
de rijprof

Bericht door de rijprof »

Ik dacht dat enkel werknemers in dienst opleidingcheques kunnen aanvragen.
Vraag eens info in de Werkwinkel of VDAB kantoor.

De meeste erkende rijscholen aanvaarden opleidingcheques.
nutje

Bericht door nutje »

oke allemaal bedankt ga er morgen zeker werk van maken
Stefan Peeters
Administrator

Bericht door Stefan Peeters »

Opleidingscheques kunnen niet aangevraagd worden door werkzoekenden.

http://vdab.be/opleidingscheques/werknemers.shtml
Voor wie?
Ben je een werknemer of interimkracht, en woon je in Vlaanderen of in het Brussels gewest, dan kan je gebruik maken van de opleidingscheques van de Vlaamse overheid.

Je komt niet in aanmerking als zelfstandige, of als 16 tot 25-jarige tewerkgesteld met

een studentenovereenkomst.
een arbeidsovereenkomst van minder dan 80 uren per maand in het kader van een leerovereenkomst.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie