Vraagje ivm/ buggy
-
Gast
Vraagje ivm/ buggy
Hallo iedereen,
Misschien kan iemand mij helpen met volgende vraag. In april 2010 wordt ik 16, en zou daartegen graag ook een buggy hebben, om als ik mijn examen heb afgelegd (uiteraard) dit af en toe als vervoermiddel te gebruiken. Uiteraard een 50 cc met topsnelheid van max. 45 km/u. Nu was mijn vraag of het toegestaan is, om hier een aanhangwagentje achter te hangen, aangezien je dat bij scooters en quads ook erg vaak ziet, dacht ik dat het bij een buggy ook wel kon. Kan iemand mij vertellen of dat waar is, en zo ja, welke maximumafmetingen het ding mag hebben?
Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes,
Kenny
Misschien kan iemand mij helpen met volgende vraag. In april 2010 wordt ik 16, en zou daartegen graag ook een buggy hebben, om als ik mijn examen heb afgelegd (uiteraard) dit af en toe als vervoermiddel te gebruiken. Uiteraard een 50 cc met topsnelheid van max. 45 km/u. Nu was mijn vraag of het toegestaan is, om hier een aanhangwagentje achter te hangen, aangezien je dat bij scooters en quads ook erg vaak ziet, dacht ik dat het bij een buggy ook wel kon. Kan iemand mij vertellen of dat waar is, en zo ja, welke maximumafmetingen het ding mag hebben?
Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes,
Kenny
-
Gast
-
Inazuma
De breedte van de vierwielige bromfiets die de aanhangwagen trekt, is de maximumbreedte voor de aanhangwagen - met een bovengrens voor beide op 1,5m.Anonymous schreef: En wat zijn de maximumafmetingen, hebt u daar een idee van?
http://wegcode.be/wet.php?wet=24&node=art15
De maximum breedte is vastgesteld op:
b) 1,50 m voor een bromfiets op meer dan twee wielen evenals voor een bromfiets op twee wielen met zijspanwagen en voor een aanhangwagen getrokken door dergelijke bromfiets zonder dat de breedte van de aanhangwagen groter is dan die van de bromfiets;
-
Gast