VAB-proefexamen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Kai

VAB-proefexamen

Bericht door Kai »

Ik heb na de proefexamens op deze site gemaakt te hebben (en ruim te slagen) ook enkele proefexamens op de VAB-site geprobeerd. Deze vragen leken mij opvallend moeilijker en minder eenduidig dan de vragen van op deze site. Bv. in het onderstaande voorbeeld waar ik niet zeker wist of er sprake is van 'druk verkeer'.

Afbeelding


Mag een examencentrum zelf vragen opstellen of worden die door een overkoepelende organisatie geproduceerd? M.a.w. is dit de reële moeilijkheidsgraad van het examen of probeert VAB hier extra inschrijvingen voor haar theorielessen te bekomen?Afbeelding
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: VAB-proefexamen

Bericht door Inazuma »

Kai schreef:Ik heb na de proefexamens op deze site gemaakt te hebben (en ruim te slagen) ook enkele proefexamens op de VAB-site geprobeerd. Deze vragen leken mij opvallend moeilijker en minder eenduidig dan de vragen van op deze site.
De vragen hier zijn moeilijk genoeg ;)
Vaak vinden kandidaten die hier de proefexamens deden, dat ze moeilijker waren dan het echte examen.
Bv. in het onderstaande voorbeeld waar ik niet zeker wist of er sprake is van 'druk verkeer'.
Probleem is eigenlijk dat niemand weet wanneer het verkeer druk genoeg is om verkeer in meerdere files toe te laten ...
Iedereen heeft daar zijn interpretatie van, en ook van wat een file is.

9.5. Wanneer de verkeersdichtheid het rechtvaardigt, mag het verkeer in meerdere files geschieden :
1° op rijbanen met tweerichtingsverkeer in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;
2° op rijbanen met éénrichtingsverkeer;
3° op rijbanen verdeeld in rijstroken waarboven verkeerslichten als bedoeld in artikel 63.2 zijn aangebracht.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste:

Examenvragen worden in opdracht van Goca opgesteld en door diverse mensen gecontroleerd en geëvalueerd.

Tot twee jaar geleden sponsorde KBC (VAB) onze site.
In 2008 is het sponsorcontract overgenomen door FORTIS
VAB - KBC heeft een eigen site gemaakt.

Wij raden in onze leermethode aan jongeren aan, juist om verwarring te voorkomen, om alleen via deze site te leren. Duizenden jongeren hebben hier al bevestigd dat zij van de eerste keer geslaagd zijn door via Gratis Rijbewijs Online te leren.

De moeilijkheidsvraag van onze vragen zijn idem als de echte examenvragen. Enkel krijg je bij het echte examen iets meer bedenktijk. Vandaar dat door sommige jongeren al eens geschreven wordt dat het echte examen nog iets makkelijker was als hier bij ons.
Plaats reactie