snelheid in industreterrein

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
L'tje

snelheid in industreterrein

Bericht door L'tje »

Aangezien mijn examencentrum in een industrieterrein ligt, lijkt het mij goed om te weten hoe vlug je daar mag rijden.
Persoonlijk heb ik er niet rapper dan 50km/h gereden, maar hier en daar staat te lezen op internet dat je er 90km/h zou mogen.
Maandag praktisch examen .... nagelbijten :? :)
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Die 90 km/u is de maximum snelheid, dit wilt niet zeggen dat je ook per se 90 km/u moet rijden. Je past je snelheid aan naargelang de omstandigheden. Als die je niet toelaten om daar sneller dan 50 te rijden dan rijd je daar gewoon 50. Dat is geen enkel probleem.

Het is natuurlijk wél een probleem als je niet eens weet dat je daar 90 mág. Leer de theorie in verband met de snelheidsregels dus nog maar eens goed.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Kijk eens even rond wanneer je in de buurt van dat examencentrum komt.

Ligt het in een bebouwde kom? Weinig waarschijnlijk wanneer het een industrieterrein is...
Ligt het in een woonerf? Ook weinig waarschijnlijk, het is een industrieterrein...

Ligt het in een snelheidszone? Om zeker te zijn: rijd van het examencentrum weg en zie of je een einde-zone bord tegenkomt.

Indien geen van beide het geval is, en het examencentrum ligt niet langs een weg met minstens 2x2 rijstroken met een middenberm, dan is de maximum toegelaten snelheid daar 90 km/u.

Tenzij er een bord (C43) met een snelheidsbeperking staat natuurlijk.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
peter3000
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2008, 15:22

Re: snelheid in industreterrein

Bericht door peter3000 »

L'tje schreef:Aangezien mijn examencentrum in een industrieterrein ligt, lijkt het mij goed om te weten hoe vlug je daar mag rijden.
Persoonlijk heb ik er niet rapper dan 50km/h gereden, maar hier en daar staat te lezen op internet dat je er 90km/h zou mogen.
Maandag praktisch examen .... nagelbijten :? :)
Welk examencentrum?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Regel NR 1: pas je snelheid aan, aan de omstandigheden.
Regel NR 2: rij niet sneller dan de maximum toegelaten snelheid.
Regel NR 3 : rij niet abnormaal, hinderlijk traag.

Welk examencentrum is het waar je het over hebt?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie