landbouwquad

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Als je een voertuig laat inschrijven als landbouwvoertuig, dan is het ook de bedoeling dat het een landbouwvoertuig is en geen voertuig om mee te gaan shoppen of naar school te gaan.
Pieter Vdp

landbouwquad

Bericht door Pieter Vdp »

Mag ik met een rijbewijs T en een Landbouwquad ergens anders naartoe rijden dan enkel hoeve of veld?? Bv eens naar school of de winkel??

Mvg
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Re: landbouwquad

Bericht door gast »

Pieter Vdp schreef: Mag ik met een rijbewijs T en een Landbouwquad ergens anders naartoe rijden dan enkel hoeve of veld?? Bv eens naar school of de winkel??

Mvg
kan hier iemand van de moderators mij een antwoord op geven??

Mvg,
pieter
Pieter vdp

landbouwquad

Bericht door Pieter vdp »

eugeen schreef: Als je een voertuig laat inschrijven als landbouwvoertuig, dan is het ook de bedoeling dat het een landbouwvoertuig is en geen voertuig om mee te gaan shoppen of naar school te gaan.
Ik weet ook wel dat het niet de bedoeling is om daar mee naar school te gaan maar als je nu thuis een landbouwquad staan hebt en je gaat er eens mee naar school is dat dan een overtreding op de wet?? Kunnen agenten je daar dan op beboeten??

Mvg
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Je rijdt dan alleen maar met een voertuig dat niet verzekerd is voor op de openbare weg en waarvoor je geen rijbewijs hebt om op de openbare weg mee te rijden.

Ze kunnen het bijvoorbeeld in beslag nemen en je een zware boet geven enz...
pieter vdp

quad

Bericht door pieter vdp »

maar als de agenten mij nu tegehouden kunnen zij toch niet weten of ik naar een andere hoeve ga.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: maar als de agenten mij nu tegehouden kunnen zij toch niet weten of ik naar een andere hoeve ga.
Komaan, dat geloof je nu toch zelf niet hé
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: quad

Bericht door Jozef »

pieter vdp schreef: maar als de agenten mij nu tegehouden kunnen zij toch niet weten of ik naar een andere hoeve ga.
Pieter, rijbewijs T is enkel geldig om van de hoeve naar het veld en omgekeerd te rijden. Dus enkel van de hoeve waar de betrokken landbouwvoertuigen voor de uitbating ervan gebruikt worden tot het veld dat bewerkt wordt door de landbouwer van die hoeve.

Van de ene naar de andere hoeve rijden mag dus niet.

Bovendien: als de hoeve in de streek van de kust ligt en het veld 5 km verder, is het niet toegelaten om van de hoeve naar het veld te rijden via Arlon.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ja maar die jongen studeert misschien aan een land- en tuinbouwschool, en wil er eens mee naar de Boerenbond gaan shoppen.
Plaats reactie