voorrang van rechts

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
iep

voorrang van rechts

Bericht door iep »

hoi, ik moet binnenkort rijexamen doen in Alken. Ik heb vernomen dat ze veel in Runkst gaan rijden dus ben daar al eens een kijkje gaan nemen. Nu heb ik gemerkt dat daar veel kleine straatjes zijn met kruispunten waar voorrang van rechts geldt. Als ik zelf uit zo een straatje kwam, werd die voorrang mij echter niet altijd gegeven. Is het dan ok op het rijexamen om te stoppen en goed naar links en rechts te kijken alvorens u op het kruispunt te begeven en evt voorrang af te staan als iemand van links niet vertraagt? Ik heb namelijk een beetje schrik dat de examinator mij zal buizen owv het fout toepassen van voorrangsregels...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Op elk kruispunt stoppen om af te wachten of je voorang gaat krijgen al dan niet is zeker geen goed idee :!:

Als je merkt of vermoed dat je de voorang niet gaat krijgen en dan stoppen mag natuurlijk wel, je examinator ziet dan ook wel dat je niet anders kunt.

Ik weet niet wat jij binnenkort noemt maar ik kan je wel aanraden dat het hoogtijd is om te oefenen daar :!:

Veel succes met je examen. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

in de omtrek rijden van de examencentrum ?

Bericht door Gast »

Benny Stinkens schreef:Op elk kruispunt stoppen om af te wachten of je voorang gaat krijgen al dan niet is zeker geen goed idee :!:

Als je merkt of vermoed dat je de voorang niet gaat krijgen en dan stoppen mag natuurlijk wel, je examinator ziet dan ook wel dat je niet anders kunt.

Ik weet niet wat jij binnenkort noemt maar ik kan je wel aanraden dat het hoogtijd is om te oefenen daar :!:

Veel succes met je examen. :wink:

Hoeveel ca dagen per week moet je daar gaan oefenen ?

Vanaf hoeveel ca weken voor rijexamen moet je daar beginnen te gaan oefenen in de omtrek van je examcentrum ?


Bedankt :wink:
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Dat is een vraag die wij onmogelijk kunnen beantwoorden.
De ene leerling heeft veel tijd nodig de andere minder.

Ik zou zeggen zoveel mogelijk in de omtrek van je examencentrum gaan oefenen.

Tijd kan je daar echt niet op plakken.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
iep

Bericht door iep »

Benny Stinkens schreef:Op elk kruispunt stoppen om af te wachten of je voorang gaat krijgen al dan niet is zeker geen goed idee :!:

Als je merkt of vermoed dat je de voorang niet gaat krijgen en dan stoppen mag natuurlijk wel, je examinator ziet dan ook wel dat je niet anders kunt.

Ik weet niet wat jij binnenkort noemt maar ik kan je wel aanraden dat het hoogtijd is om te oefenen daar :!:

Veel succes met je examen. :wink:
Ok, bedankt!
Ik interpreteer uw antwoord dus als volgt: Het is dus niet zo dat je alleen maar op rechts moet letten om aan te geven dat je weet dat het voorrang van rechts is. Je moet zowiezo sterk vertragen om naar rechts te kijken en dan moet naar links kijken ook. Stoppen moet echter alleen als er iemand van rechts aankomt, of als iemand met hoge snelheid van links komt en die niet lijkt te remmen. (Mensen komend uit de straat aan de overkant even niet meegerekend)
Als ik het nog verkeerd begrepen heb mogen aanmerkingen hierop nog altijd =).
mvg
Plaats reactie