weggebruikers - voetgangers

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Joyce

weggebruikers - voetgangers

Bericht door Joyce »

hallo,

Ik heb een vraagje over de voetgangers, personen die met rolschaatsen rijdt kan een voetganger of bestuurder zijn afhankelijk van zijn snelheid.

Maar hoe snel is stapvoets rijden?
Ik had ook op een andere site (VAB) gezien dat mensen met rolschaatsen ouder dan 16 altijd op het fietspad moeten rijden en onder 16 op het voetpad? Dit vind ik niet terug op deze site.
Welke informatie is correct?

Dank je
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Hier staat de wetgeving

KB 23 FEB 2007
Wanneer de gebruikers van voortbewegingstoestellen niet sneller dan stapvoets rijden moeten zij de regels van toepassing voor de voetgangers volgen.


Wanneer de gebruikers van voortbewegingstoestellen sneller dan stapvoets rijden moeten zij de regels van toepassing voor de fietsers volgen.
Iemand die stapt gaat ongeveer 5 km/uur.
Snelheid lager dan 10 km/uur wordt beschouwd als stapvoets.

De VAB site wordt blijkbaar niet up-to-date gehouden.
Joyce

Bericht door Joyce »

Ok bedankt.

Ik had besloten van deze site te leren, want het boek 'wees wegwijs' dat ik in mijn bezit heb is al enkele jaren oud en ik vrees dat dit niet meer up to date is.
Dinsdag ga ik mijn theoretisch examen afleggen, dus ik hoop dat het mij net als zovele andere zal lukken om te slagen via deze site.

Khad ook nog een klein vraagje: wanneer ik slaag voor mijn theoretisch examen en ik ga mijn voorlopig rijbewijs aanvragen, krijg ik dit dan dadelijk mee op het gemeentehuis of moet je hiervoor een paar dagen wachten?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Dat hangt af van gemeentehuis tot gemeentehuis en van de drukte van het moment.
Soms krijg je het onmiddellijk, soms duurt het enkele dagen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie