verschillende vragen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gast

verschillende vragen

Bericht door Gast »

halllo, heb een vraag als ik kom afgereden en er is een busstrook met duidelijke omlijning mag ik daar over rijden als er geen bus staat of moet ik er rond rijden? en In erembodigem kom je van een rondpunt een straat in van zodra je van het rondpunt komt staat er een voorsorteerpijl naar links en een pijl naar rechts op welke rijstrook moet ik rijden als ik eraf kom voor mijn praktische rij examen?
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

op een busSTROOK (= een rijstrook voorbehouden voor bussen en dergelijke) mag je niet rijden, tenzij je bij het volgende kruispunt rechtsaf gaat slaan.

Op een busHALTE (= stopplaats voor bussen) mag je niet parkeren, wel stilstaan. Als de bushalte op de rijbaan ligt, mag je er gewoon over rijden ja.


Welke rijstrook moet je nemen? Als je naar links gaat afslaan, die met de pijl naar links. Als je naar rechts gaat afslaan, die met de pijl naar rechts... Zo simpel is het soms :)
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

er is een busstrook met duidelijke omlijning
Ik hoop dat je met het examen het verschil kent tussen een busstrook en een stopplaats voor bussen.
Anders de theorie toch eens herlezen.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Een busstrook met een duidelijke omlijning zou ook wel eens een Bijzonder Overrijdbare Bedding kunnen zijn...

Die wordt aangeduid met brede doorlopende witte strepen, terwijl een busstrook aangeduid wordt door onderbroken witte strepen.

Kijk best nog eens in de theoriepagina's op de site om het verschil goed te kennen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie