L met cabriowagen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Flinstone
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 mar 2009, 08:47

L met cabriowagen

Bericht door Flinstone »

Mijn vriendin heeft een cabriolet. Ik heb echter nog mijn voorlopig rijbewijs. Als haar dak open is, is er geen raam meer achteraan, en kan ik dus ook geen L hangen. Mag ik hiermee de baan op ?
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Re: L met cabriowagen

Bericht door Elke V »

Flinstone schreef:Mijn vriendin heeft een cabriolet. Ik heb echter nog mijn voorlopig rijbewijs. Als haar dak open is, is er geen raam meer achteraan, en kan ik dus ook geen L hangen. Mag ik hiermee de baan op ?
als je het dak toelaat, ja.
geen L = niet rijden, logisch toch?
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Re: L met cabriowagen

Bericht door BuBbA »

Elke V schreef:logisch toch?
Dat denk ik wel vaker. :lol:
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Nergens staat geschreven dat de L op de achterruit moet hangen. Gewoon een L langs bvb je nummerplaat kleven, en je mag rijden. De L moet duidelijk zichtbaar zijn.
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Bericht door Elke V »

Rafael schreef:Nergens staat geschreven dat de L op de achterruit moet hangen. Gewoon een L langs bvb je nummerplaat kleven, en je mag rijden. De L moet duidelijk zichtbaar zijn.
een (moto-)L links of rechts van de nummerplaat is m.i. niet 'duidelijk zichtbaar' ... meningen verschillen natuurlijk, maar persoonlijk zou ik daar toch mee oppassen.
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: L met cabriowagen

Bericht door Inazuma »

Flinstone schreef:Mijn vriendin heeft een cabriolet. Ik heb echter nog mijn voorlopig rijbewijs. Als haar dak open is, is er geen raam meer achteraan, en kan ik dus ook geen L hangen. Mag ik hiermee de baan op ?
Dan zal de L ergens anders achteraan de auto moeten hangen als het dak open is.
Jesse
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 apr 2009, 17:37
Locatie: Leuven

Re: L met cabriowagen

Bericht door Jesse »

Inazuma schreef:
Flinstone schreef:Mijn vriendin heeft een cabriolet. Ik heb echter nog mijn voorlopig rijbewijs. Als haar dak open is, is er geen raam meer achteraan, en kan ik dus ook geen L hangen. Mag ik hiermee de baan op ?
Dan zal de L ergens anders achteraan de auto moeten hangen als het dak open is.
De politie kan er idd niets van zeggen, de L hangt toch op...
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: L met cabriowagen

Bericht door Inazuma »

jessevds schreef: De politie kan er idd niets van zeggen, de L hangt toch op...
Het gaat er niet enkel om dat de L er ergens op hangt.
Ze moet ook duidelijk zichtbaar zijn.

2° Het voertuig :
(...)
d) moet op de achterzijde en op een duidelijk zichtbare plaats uitgerust zijn met het teken «L», waarvan het model is bepaald door de Minister;
Plaats reactie