Uitgezonderd plaatselijk verkeer

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Ocelot

Uitgezonderd plaatselijk verkeer

Bericht door Ocelot »

Hallo iedereen!

Eerst en vooral, deze site is top! Heb hier al veel geleerd.
Mijn vraag nu: Wat verstaat men eigenlijk onder plaatselijk verkeer? Op jullie site staat het volgende:

Als je een verkeersteken C3 ziet met als onderbord uitgezonderd plaatselijk verkeer of plaatselijke bediening, hebben enkel toegang tot de straat:

. de voertuigen van de bewoners van die straat;
. de voertuigen van de bezoekers van die bewoners;
. de voertuigen voor levering, onderhoud of toezicht;
. dienstverleningsvoertuigen en voertuigen van de ordediensten, prioritaire voertuigen;
. voetgangers, fietsers, ruiters.

Ik heb in mijn buurt een Aldi. Maar langs één weg waar je de Aldi kan bereiken staat er een bord C3 met daaronder een onderbord 'uitgezonderd plaatselijk verkeer'. Mag ik hier dan in als ik daar wil gaan winkelen? Ik kan uiteraard langs een andere weg gaan, maar dan moet ik helemaal rond gaan.

Ook is er in mijn buurt een zwembad en wat verder een bibliotheek, maar aan alle wegen om de zwembad en de bibliotheek te bereiken staat er een bord C3 met uitgezonderd plaatselijk verkeer. Mag ik hier dan eigenlijk ook in?

Ook als ik naar mijn werk wil gaan, staat er aan het begin van die straat vlakbij de firma waar ik werk zo'n bord. Wederom is de vraag of ik hierin eigenlijk in mag om mijn werk te bereiken?

Bij voorbaat dank
Groetjes!
GRO
Administrator
Berichten: 12773
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik heb in mijn buurt een Aldi. Maar langs één weg waar je de Aldi kan bereiken staat er een bord C3 met daaronder een onderbord 'uitgezonderd plaatselijk verkeer'. Mag ik hier dan in als ik daar wil gaan winkelen? Ik kan uiteraard langs een andere weg gaan, maar dan moet ik helemaal rond gaan.
Het is eenvoudig. Als de Aldi of zwembad of fabriek (...) in die straat ligt, mag je daar zonder problemen inrijden.

Als die straat gewoon een kortere weg is om naar de Aldi of zwembad of fabriek (...) te rijden, die niet in die straat ligt, dan mag het niet.

Zo'n bord dient dan bevoorbeeld om te voorkomen dat iedereen die naar de Aldi wil rijden, door die straat rijdt. :lol:

Afbeelding met daaronder blauw onderbord
Ocelot

Bericht door Ocelot »

Bedankt Eugeen!
Plaats reactie