examen zonder lessen?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
8bitbitbit

examen zonder lessen?

Bericht door 8bitbitbit »

misschien een domme vraag; maar kan ik een examen afleggen nadat ik gewoon hier op de site de leerstof geleerd heb?
zonder een of andere les te volgen in de rijschool?
of is dit verplicht eerst te doen?

en hoeveel zou het kosten voor een examen af te leggen/ moet je je examen afleggen met je eigen brommer?
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

Rare post :p gezien je het examen dat je hier studeert met geen enkele brommer moet gaan afleggen :p
Maar bon:

Je theoretisch examen kan je volledig hier leren, geen lessen verplicht. Kost 15 euro om examen af te leggen.

Voor je praktijk kan je
OFWEL 2 uur rijles nemen bij een rijschool en examen gaan doen
opgelet: examen doen vóór dat je theorie vervallen is (3 jaar geldig)

OFWEL zonder enige les te nemen, meteen na het slagen voor je theorie op het gemeentehuis een voorlopig rijbewijs A3 aanvragen. Met dit voorlopig rijbewijs mag je dan zelf oefenen, en je moet je praktijkexamen afleggen vóór de vervaldatum van je voorlopig rijbewijs (1 jaar geldig) en vóór de vervaldatum van je theorie (3 jaar geldig); en ten vroegste 1 maand na de afgifte van je voorlopig rijbewijs.

Ik heb met de tweede methode mijn rijbewijs gehaald, en dus met eigen brommer, en dat heeft mij voor het praktisch examen 10 euro gekost. het voorlopige rijbewijs dat je dan ook nodig hebt kost 9 euro.
8bitbitbit

Bericht door 8bitbitbit »

dus je moet eerst gewoon je theorie examen afleggen ( dat je gewoon kan gaan doen nadat je hier de leerstof hebt geleerd?)

kan dit het hele jaar door?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

dus je moet eerst gewoon je theorie examen afleggen ( dat je gewoon kan gaan doen nadat je hier de leerstof hebt geleerd?)
Ja. Examen gaan doen als je de leerstof kent en goede resultaten hebt op onze proefexamens.
Plaats reactie