Rijbewijs B en A3?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
Narfotic

Rijbewijs B en A3?

Bericht door Narfotic »

Kan mij iemand vertellen hoe dit exact in mekaar zit?

Ik wil namelijk mijn therie gaan doen voor rijbewijs B. Dus als dat er op zit krijg ik mijn voorlopig rijbewijs B. Kan ik dan ook ineens een voorlopig rijbewijs A3 aanvragen?
Zo ja, waar doe ik dit dan (in het examencentrum of op de bevolkingsdienst)?

Moet ik dan ook nog een praktijkexamen doen voor dit rijbewijs A3 of is het voldoende dat ik dit doe voor mijn rijbewijs B?

Mag je trouwens in het buitenland rijden met een voorlopig rijbewijs (Nederland in dit geval)?
svenn

Re: Rijbewijs B en A3?

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 12:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Ik wil namelijk mijn therie gaan doen voor rijbewijs B. Dus als dat er op zit krijg ik mijn voorlopig rijbewijs B. Kan ik dan ook ineens een voorlopig rijbewijs A3 aanvragen?
7. Is het theoretische examen voor de categorie B ook geldig voor de categorie A3, C, D ?

Neen. Er moet een apart theoretisch examen afgelegd worden voor elke categorie.
Quote: Moet ik dan ook nog een praktijkexamen doen voor dit rijbewijs A3 of is het voldoende dat ik dit doe voor mijn rijbewijs B?
Als je rijbewijs B bezit ben je ook eigenaar van rijbewijs A3 (alleen bij een echt rijbewijs niet bij een voorlopig!
Quote: Mag je trouwens in het buitenland rijden met een voorlopig rijbewijs (Nederland in dit geval)?
Neen dat mag je niet !
Quote: Ik wil namelijk mijn therie gaan doen voor rijbewijs B.
Beste Narfotic,
Voor dat je op examen gaat zou je best eens deze site goed bekijken, want deze antwoorden staan er allemaal op en je zou ze wel eens kunnen nodig hebben op je examen.
Ik wens je veel succes.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Narfotic

Bericht door Narfotic »

Hoe lang moet je wachten om je praktisch rijbewijs A3 te doen na jeje voorlopig rijbewijs a3 hebt?

Er geldt waarschijnlijk geen speciale regel ofzo als je voorlopig rijbewijs A3 als 3 jaar verlopen is zekers?
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Theorie-examen afleggen.
Dan voorlopig rijbewijs gaan halen (12 maanden geldig)
Dan een maand oefenen (behalve de uren dat het niet mag tijdens weekends etc)
Dan praktijkexamen afleggen ( ten vroegste nadat je 1 maand je voorlopig rijbewijs hebt).

Ofwel:
Twee uur praktijkles volgen in de rijschool
En dan examen afleggen met rijschool (datum afspreken bij GOCA)
Plaats reactie