Vraagje voorlopig rijbewijs ?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Vraagje voorlopig rijbewijs ?

Bericht door gast »

Als je een voorlopig rijbewijs hebt is dat geldig voor 1 jaar hé en jou theorie-examen is geldig voor 3 jaar hé, moet je dan je praktijkexamen doen binnen dat jaar of binnen die 3 jaren ??
En wat als je voorlopig rijbewijs afgelopen is en je nog geen poging gedaan hebt om je praktijkexamen te doen ???
Hier zou ik echt graag goede antwoorden op krijgen aub ?!
Bedankt hoor !
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Zodra je het theorie-examen met succes hebt afgelegd krijg je van GOCA een attest. Dat blijft drie jaar geldig.

Dat wil zeggen dat je binnen die drie jaar een echt rijbewijs (dus geen voorlopig) moet hebben.

Heb je nog geen en zijn de drie jaar om, dan moet je opneuw theorie afleggen.
Quote: En wat als je voorlopig rijbewijs afgelopen is en je nog geen poging gedaan hebt om je praktijkexamen te doen ???
Dan heb je pech. Je kan dan alleen nog met de rijschool oefenen en examen doen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Als je een voorlopig rijbewijs hebt is dat geldig voor 1 jaar hé
Euch dit is niet altijd waar het hangt er vanaf welk model van voorlopig rijbewijs het is

Je manoeuvres zijn 1 jaar geldig (bedoelde je dat misschien )
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Benny Stinkens schreef:
Quote: Als je een voorlopig rijbewijs hebt is dat geldig voor 1 jaar hé
Euch dit is niet altijd waar het hangt er vanaf welk model van voorlopig rijbewijs het is

Je manoeuvres zijn 1 jaar geldig (bedoelde je dat misschien )
Het gaat hier over rijbewijs A, ik heb dus theorie gedaan en dan 6 uurkes les gedaan mee de rijschool en heb nu dus voorlopig maar ondertussen ben ik al bijna jaar verder en heb ik nog geen (heel weinig) tijd ghad om te oefenen en ook nog nie praktijk examen geprobeert en mijn voorlopig is nog maar geldig tot 1 Augustus dit jaar (2006) dus das nog iets meer dan een maandje geldig en ik denk nie da als ik nu ga horen voor mijne praktijk ik nog een afspraak zal hebben binnen dien tijd denken jullie ook niet ?! En dan zou ik er nog moeten door zijn ook van den eerste keer ! Dus kwil weten wat nu mijn mogelijkheden zijn ?
Bedankt al voor de hulp !
Plaats reactie