Fluovestje

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
XiNiX
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mei 2009, 22:53
Locatie: Gent, Belgium

Fluovestje

Bericht door XiNiX »

Volgende vraag:

De politie laat je stoppen voor een wegcontrole.
Wat moet verplicht in de auto aanwezig zijn?

A/Een fluovestje -- een verbanddoos -- een gevaarsdriehoek.
B/Een gevaarsdriehoek -- een reservewiel -- een fluovestje.
C/Een brandblustoestel -- een gevaarsdriehoek -- een verbandkistje

Antwoord = C

Is een fluovest niet verplicht?
Gast

Bericht door Gast »

korte googling levert op

"Het gaat om een gedragsregel die ook buitenlanders in ons land moeten respecteren. Het retro-reflecterend vestje maakt geen deel uit van de verplichte uitrusting van de wagen, ook al impliceert de draagplicht noodzakelijkerwijze ook de aanwezigheid ervan in de wagen."
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Theorie niet geleerd via onze site? het staat er nochtans duidelijk.

WAT MOET IN DE AUTO AANWEZIG ZIJN

Tot 1 juni tijdens het examen NEEN antwoorden
Vanaf 1 juni tijdens het examen JA antwoorden.
korte googling levert op
Als je op google zoekt, moet je alles zoeken en lezen. ook de recentste wetswijzigingen.
XiNiX
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mei 2009, 22:53
Locatie: Gent, Belgium

Bericht door XiNiX »

Jawel, maar ik heb vooral de theorie gedaan voor motor rijbewijs en heb even de proef examens van de auto gedaan om men geheugen op te frissen. Wat erin een auto moet liggen, vragen ze niet op een A rijbewijs.

Toen ik die vraag tegenkwam, dacht ik dat het al verplicht was, aangezien de verzekering steeds zo een vestje meelevert.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Zoals het nu is, komt de verplichting zo'n vestje bij te hebben er enkel voor auto's - niet voor motoren.

Je hebt het ook enkel nodig als
- je voertuig pech heeft
- je het voertuig verlaat
ken22

fluovestje

Bericht door ken22 »

artikel luidt 51.4. Wanneer op autosnelwegen en autowegen de bestuurder van een pechvoertuig op een plek terechtkomt waar hij niet mag stoppen of parkeren, moet hij een retro-reflecterende veiligheidsvest dragen, zodra hij zijn voertuig verlaat.

Een motor is een voertuig, want definitie luidt:Voertuig" : elk middel van vervoer te land, alsmede alle verrijdbaar landbouw- of bedrijfsmaterieel.

Dus, bij motor is het niet verplicht tenzij hij op autosnelweg en autoweg rijdt behalve bij parking.

of heb ik het mis?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Bij een motor hoort het niet bij de verplichte uitrusting en moet je het enkel kunnen aantrekken bij het verlaten van het voertuig in bovengenoemde gevallen.

Bij een auto hoort het nu bij de verplichte uitrusting.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie