Rijbewijs A

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
Dirk Mertens

Rijbewijs A

Bericht door Dirk Mertens »

Geachte

ik ben sinds 1994 in het bezit van een rijbewijs B, ik zou graag een rijbewijs halen voor een motorfiets onbeperkt. Ik heb begrepen dat ik wanneer dan ook een theoretisch examen kan afleggen.
Wat zijn mijn mogelijkheden als ik geslaagd ben in mijn theorie nadien of hoe kan ik zo goedkoop mogelijk mijn rijbewijs halen?
Jozef
Medewerker

Bericht door Jozef »

Beste Dirk,

Je kunt inderdaad zonder voorafgaande afspraak het theoretisch examen voor categorie A gaan afleggen.

Daarna moet je minstens 6 uur praktijkles volgen bij een erkende rijschool.

Voor velen is 6 uur evenwel te weinig. Je kunt dan bijkomende en eveneens uitstekende praktijklessen volgen tegen een goedkoper tarief bij één van de leden van BARTC.

Vergeet bij het opstellen van je budget de motorhelm en veiligheidskledij (vest, broek, schoeisel, handschoenen) niet. Hiervoor dien je toch al gauw ongeveer 1.000 Euro te spenderen.
Bertje

Bericht door Bertje »

Voor een overzichtje van wat mijn motorproject al gekost heeft, zie hier.

Als je werknemer bent kan je ook €125 korting krijgen op je opleiding via het systeem van opleidingscheques, zie hier.

Naargelang je vaardigheden kan het zijn dat je na 6 uur les al voldoende kan rijden om zelfstandig de baan op te gaan. Probeer echter niet onmiddellijk na die 6 uur les ook de 2 uur vervolmaking te doen en direct aan het examen te beginnen, de kans dat je van de eerste keer slaagt is dan heel klein (ik spreek uit ervaring).
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Een overzicht van de rijscholen vind je hier:

http://www.soundandvision.be/rijbewijs/ ... cholen.htm
Bertje

Bericht door Bertje »

@Eugeen: de website van Fury in Geel is http://www.rijschoolfury.be/
Plaats reactie