Als er aan de kant een geel onderbroken witte streep is, je mag er niet parkeren. Maar mag je er wel stilstaan als je bevoorbeeld moet keren in die straat? (om de andere voertuigen te laten voorbij te rijden)
I.v.m. de snelheid, Als je bevoorbeeld 50 moet rijden gaan de examinator niets zeggen als je iets boven of iets onder bent dan 50?
Als je nu één van de manoeuvers verkeerd doet, ben je dan gebuisd??
zoooooooooooooo zenuwachtig
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Je mag daar stilstaan en je mag daar je manoeuvre keren uitvoeren.Als er aan de kant een geel onderbroken witte streep is, je mag er niet parkeren. Maar mag je er wel stilstaan als je bevoorbeeld moet keren in die straat? (om de andere voertuigen te laten voorbij te rijden)
Parkeren langs een gele onderbroken streep mag niet.
I.v.m. de snelheid, Als je bevoorbeeld 50 moet rijden gaan de examinator niets zeggen als je iets boven of iets onder bent dan 50?
Wie zegt dat je 50 km/u moet rijden?
Als er een bord staat met 50 betekent dit dat je niet sneller mag rijden dan 50 km/u.
Ja en neen, het hangt er van af wat je fout deed.Als je nu één van de manoeuvers verkeerd doet, ben je dan gebuisd??
Daarom, bereid je goed voor en ga ook eens langs bij: www.derijprof.be
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Als je daar stopt om te wachten tot de andere bestuurders weg zijn om dan te keren, is dit niet gewoon stoppen om voorrang te verlenen? En dus noch stilstaan, noch parkeren? (wat ik dus eigenlijk wil zeggen: als er nu ergens een verbod geldt voor stilstaan, bijvoorbeeld door middel van een bord, dan mag je daar toch wel stoppen om voorrang te verlenen om een manoeuvre te doen?)
En inderdaad: ja en neen. Als je bijvoorbeeld bij het parkeren bijvoorbeeld lichtjes met je band tegen de stoeprand komt, en dat is je enige misser op het hele examen, dan ga je heus niet gebuisd zijn. Bots je tegen de wagen voor je bij het parkeren, dan ben je logischerwijs wel meteen gebuisd... Maak je een klein foutje bij het parkeren dat op zich niet zo erg is, maar maak je bij de rest van de proef ook nog enkele kleine fouten, dan kunnen deze allemaal samen wel eens opstapelen en ook leiden tot het niet slagen voor het examen...
En inderdaad: ja en neen. Als je bijvoorbeeld bij het parkeren bijvoorbeeld lichtjes met je band tegen de stoeprand komt, en dat is je enige misser op het hele examen, dan ga je heus niet gebuisd zijn. Bots je tegen de wagen voor je bij het parkeren, dan ben je logischerwijs wel meteen gebuisd... Maak je een klein foutje bij het parkeren dat op zich niet zo erg is, maar maak je bij de rest van de proef ook nog enkele kleine fouten, dan kunnen deze allemaal samen wel eens opstapelen en ook leiden tot het niet slagen voor het examen...
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Tussen haakjes Accer, de boordsteen mag je zacht raken met de banden en is geen fout.
Waar het meestal fout loopt tijdens de manoeuvres is het verlenen van voorrang aan andere weggebruikers!
Waar het meestal fout loopt tijdens de manoeuvres is het verlenen van voorrang aan andere weggebruikers!
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Re: zoooooooooooooo zenuwachtig
Je stopt omwille van de verkeerssituatie : wachten om je maneuver uit te kunnen voeren zonder andere weggebruikers te hinderen.Anonymous schreef:Als er aan de kant een geel onderbroken witte streep is, je mag er niet parkeren. Maar mag je er wel stilstaan als je bevoorbeeld moet keren in die straat? (om de andere voertuigen te laten voorbij te rijden)
De hoogste bevoegde rechtbank heeft dit reeds nadrukkelijk GEEN parkeren genoemd.
50 is dan de maximumsnelheid, geen richtsnelheid of verplichte snelheid.I.v.m. de snelheid, Als je bevoorbeeld 50 moet rijden gaan de examinator niets zeggen als je iets boven of iets onder bent dan 50?
Re: zoooooooooooooo zenuwachtig
Als je er niet in slaagt om het uit te voeren, dan ga je buizen.Anonymous schreef:Als je nu één van de manoeuvers verkeerd doet, ben je dan gebuisd??
Als je het wel uitvoert, maar het is echt slecht uitgevoerd, dan ga je ook buizen.
Als je het wel uitvoert, maar het is niet echt goed, dan ga je er een "onvoldoende", een "voorbehoud" of gewoon een kleine opmerking achteraf voor krijgen, al naargelang hoe goed het toch nog was...
As je teveel "voorbehouden" (4) of "onvoldoendes" (2) bij elkaar rijdt op het examen, of 1 "onvoldoende" en "2 voorbehouden" combineert, dan buis je ook ... .
Vermijd dus die kleine vermijdbare foutjes, zodat ze zich niet gaan opstapelen.
Een rijexamen is niet het einde van de wereld.
Dat er wat spanning bij komt kijken is normaal, maar ga jezelf niet bij voorbaat al zenuwachtig maken.
Als je maneuvers bij het oefenen lukken, waarom dan op het examen niet
En lukt het parkeren eens een keertje niet : je mag een keer opnieuw beginnen.
Als je maneuvers bij het oefenen echter nog niet lukken, dan oefen je best eerst nog wat verder.
Ja, kbedoelde zijdelings. Dus te dicht bij de stoeprand rijden (ertegen zitten) en dus zo met je band wat langs de rand schuren... Verschrikkelijk slecht voor je banden, dus ik zou het maar laten, maar op zich daarvoor buizen (als het maar even is) ga je niet doen...De Rijprof schreef:Tussen haakjes Accer, de boordsteen mag je zacht raken met de banden en is geen fout.
Hetzelfde geldt trouwens voor de andere manoeuvres ook: kleine foutjes oke (als het er niet te veel zijn), zware fouten niet goed.