A3 rijbewijs

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
SS-Salieri

A3 rijbewijs

Bericht door SS-Salieri »

Sorry voor m'n vorige topic.
Had er niet echt bij nagedacht toen'k het hier posten en toen kwam alles er letterlijk uit wat'k schreef dus hiervoor m'n excuses.
De vraag was dus of ik voor het A3 rijbewijs ook MBT en MTM moet kennen aangezien je voor een brommer het niet echt moet weten want je bent er toch niets mee ?
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Beste,

Eigenlijk moet je voor rijbewijs A3 hetzelfde kennen als voor rijbewijs B en nog wat extra theorie specifiek voor A3.

In praktijk worden vragen gesteld zoals bij onze proefexamens A3.
De vragen zijn dus vooral op de bromfiets gericht. Men zal dus vermoedelijk niet vragen of je jouw auto op de pechstrook mag parkeren van een autosnelweg, maar wel of je met een bromfiets op een autosnelweg mag rijden.

Leer zeker zeer goed de voorrangsregels en de verkeersborden. Ook de specifieke theorie A3 die op de site staat. Als de proefexamens vlot gaan, dan zal het op het examen ook vlot gaan.
gast

Bericht door gast »

Ok thanx
Nu heb'k nog een bijkomend vraagje.
Wanneer ik het proefexamen voor de brommer deed ( a3 ) dan stond er max toegelaten breedte 1 meter en wanneer ik het proefexamen via m'n cd-rom doe ( het geslaagde rijexamen ) dan staat er 75 cm
En die cd-rom is max 2 maanden geleden gekocht
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Dit staat op onze site.
Over wat anderen in een boek of CD-rom zetten kan ik niet oordelen.
Quote: GROOTTE VAN DE LADING

1. Vooraan:

Vooraan mag de lading niet buiten het koetswerk uitsteken.

2. Achteraan:

Achteraan mag de lading van een bromfiets (of van een motorfiets) niet verder dan 50 cm buiten het voertuig of buiten de aanhangwagen uitsteken.

3. Hoogte:

De hoogte van een beladen bromfiets (of motorfiets) mag maximaal 4 meter bedragen.

4. Breedte:

- Tweewielige bromfiets (of de aanhangwagen) : maximaal 1 meter.
- Vierwielige bromfiets (of de aanhangwagen) : 30 cm. breder dan het voertuig. Maximaal: 2,50 meter.

- Motorfiets zonder zijspan (of de aanhangwagen) : maximaal 1,25 meter.
- Motorfiets met zijspan: 30 cm breder dan het voertuig.
Jozef
Medewerker

Bericht door Jozef »

AR 46 - Lading van de voertuigen: afmetingen
Plaats reactie