3 maanden stage.....

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gast

3 maanden stage.....

Bericht door Gast »

Ik heb een voorlopig rijbewijs met begeleider. Mijn begeleider was een rijinstructeur. Nu ik een auto heb gekocht, wil ik eigenlijk het voorlopig rijbewijs met begeleider omruilen voor een voorlopige rijbewijs zonder begeleider. Ik heb de certificaat van de rijschool al binnen. Nu mijn vraag is, geldt die 3 maanden stage vanaf je 1ste voorlopige rijbewijs of niet? Of moet ik nu opnieuw 3 maanden wachten als ik nu mijn voorlopige rijbewijs omruil?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Ik begrijp je vraag niet goed: wanneer je binnen dit en drie maand examen wil gaan afleggen zie ik het nut niet van een ander voorlopig rijbewijs.

En indien je nog langer met je voorlopig rijbewijs wil rijden maakt het eigenlijk niet veel uit...

Hoe dan ook:
Artikel 8
De kandidaat voor het rijbewijs B mag deelnemen aan het praktisch examen vanaf de leeftijd van 18 jaar. Hij moet sinds minstens drie maanden houder zijn van een voorlopig rijbewijs B.


Je kan dus meteen na het omruilen van je voorlopig rijbewijs (dat je al drie maand bezit) in een ander voorlopig rijbewijs examen afleggen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 3 maanden stage.....

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:Nu mijn vraag is, geldt die 3 maanden stage vanaf je 1ste voorlopige rijbewijs of niet?
Die 3 maanden begonnen te tellen vanaf je eerste voorlopige rijbewijs B.
De datum van uitreiking van het eerste voorlopige rijbewijs B staat ook op een volgend voorlopig rijbewijs B.
Gast

Bericht door Gast »

:D sorry voor onduidelijkheid. In juni is mijn 3 maanden stage pas om. Dus ik zou graag nu een voorlopig rijbewijs zonder begeleider hebben zodat ik alleen op de weg mag gaan rijden. Ik zou graag ergens in juni exams gaan doen, dus vandaar mijn vraag of als ik nu mijn rijbewijs omruil, dat ik dan pas in juli-aug exams mag gaan afleggen.
Maar ik zie nu dat ik gewoon in juni exams mag doen :) bedankt.
Plaats reactie