Niet geslaagd voor praktijkexamen B,wat nu ?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
patlutjim

Niet geslaagd voor praktijkexamen B,wat nu ?

Bericht door patlutjim »

Ik vindt nergens in de praktijkboek gratis rijbewijsonline :?:

Je gaat praktijkexamen afleggen en je bent niet geslaagd,mag dan de leerling vanuit de examencentrum terug naar huis rijden ? En hoe lang mag de leerling niet meer rijden met de auto ?
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Dat staat niet in het praktijkboek omdat dat nogal evident is. Als je niet geslaagd bent wordt je voorlopig rijbewijs toch niet afgepakt.
Je mag dus gewoon blijven rijden, zolang je voorlopig rijbewijs geldt.
Natuurlijk mag je naar huis rijden en natuurlijk mag je verder oefenen.

2 X niet geslaagd: 6 uur praktijkles volgen in een erkende rijschool voor je opnieuw examen mag doen.
patlutjim

Je bent niet geslaagd en tog nog auto rijden ?

Bericht door patlutjim »

Eugeen,weetje wat ik dan niet goed begrijp.De examinator zegt je die dag dat je niet geslaagd bent om die reden en "niet bekwaam bent om auto te rijden".
Waarom mag je dan nog rijden vanuit de examencentrum naar huis :?:
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Re: Je bent niet geslaagd en tog nog auto rijden ?

Bericht door Elke V »

patlutjim schreef:Eugeen,weetje wat ik dan niet goed begrijp.De examinator zegt je die dag dat je niet geslaagd bent om die reden en "niet bekwaam bent om auto te rijden".
Waarom mag je dan nog rijden vanuit de examencentrum naar huis :?:
omdat je toch moet kunnen blijven oefenen om wél bekwaam te wórden? 't zou nogal iets zijn als iedereen maar één kans krijgt op een examen en daarna nooit nog met een auto mag rijden om het te leren :wink:
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
patlutjim

Re: Je bent niet geslaagd en tog nog auto rijden ?

Bericht door patlutjim »

Elke V schreef:
patlutjim schreef:Eugeen,weetje wat ik dan niet goed begrijp.De examinator zegt je die dag dat je niet geslaagd bent om die reden en "niet bekwaam bent om auto te rijden".
Waarom mag je dan nog rijden vanuit de examencentrum naar huis :?:
omdat je toch moet kunnen blijven oefenen om wél bekwaam te wórden? 't zou nogal iets zijn als iedereen maar één kans krijgt op een examen en daarna nooit nog met een auto mag rijden om het te leren :wink:


Elke V,vindt je dat niet logisch als je die dag niet geslaagd bent voor je praktijkexamen af te leggen,dat je niet mag rijden met de auto vanuit het examencentrum terug naar huis. :wink:
peter3000
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2008, 15:22

Bericht door peter3000 »

Blijft wel de vraag of iemand die pas gebuisd is op zijn praktijk en te horen heeft gekregen dat hij/zij niet bekwaam is om te rijden, wel in staat is (mentaal gezien dan) om naar huis te rijden.
patlutjim

100% ?

Bericht door patlutjim »

peter3000 schreef:Blijft wel de vraag of iemand die pas gebuisd is op zijn praktijk en te horen heeft gekregen dat hij/zij niet bekwaam is om te rijden, wel in staat is (mentaal gezien dan) om naar huis te rijden.

Dat is nu wat ik wou bedoelen waar weer de wet tekort schiet.Wat heeft het van belang als de examinator zegt,je bent niet geslaagd en goede raad mee geeft en andere kant zegt te wet rijdt maar gerust met je auto vanuit het examencentrum terug naar huis want defensief ? rijden behoort die dag tot verleden tijd. :wink:
Spietske
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jan 2009, 15:24

Bericht door Spietske »

Je hebt nog altijd je voorlopig rijbewijs met de nodige voorwaarden, maar nog niet je definitieve rijbewijs. Waarom zou je die dag niet meer mogen rijden als je aan de voorwaarden voor het voorlopige rijbewijs voldoet?

Als je van het paard gevallen bent, moet je er meteen terug opklimmen.
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Bericht door Elke V »

patlutjim schreef:Elke V,vindt je dat niet logisch als je die dag niet geslaagd bent voor je praktijkexamen af te leggen,dat je niet mag rijden met de auto vanuit het examencentrum terug naar huis. :wink:
neen, eigenlijk niet :)

heel het systeem van voorlopige rijbewijzen zit onlogisch in elkaar, dit is niet onlogischer dan iets anders.

iemand met een voorlopig rijbewijs 36mnd mag vanaf dag één -hopla- samen met zijn begeleider de openbare weg op, nog nooit achter het stuur gezeten, weet amper waarvoor alles dient in een auto, geen probleem, vindt niemand iets onlogisch aan; waarom zou dan iemand die examen gaat afleggen en héél goed weet waarvoor alles dient in een auto, maar op de borduur rijdt bij het parkeren (wie heeft dàt nog nooit gedaan?) en daarom niet slaagt voor zijn examen, waarom zou die dan niet terug de baan op mogen? oké, hij is niet officieel bekwaam verklaard om een VAST rijbewijs te krijgen, met alle verantwoordelijkheden die daarbij horen, maar hij blijft even bekwaam als dat hij vóór het examen was, en mag -net zoals dat beginnertje dat zijn auto nog niet kent- samen met zijn begeleider terug de baan op.
peter3000 schreef:Blijft wel de vraag of iemand die pas gebuisd is op zijn praktijk en te horen heeft gekregen dat hij/zij niet bekwaam is om te rijden, wel in staat is (mentaal gezien dan) om naar huis te rijden.
waarom denk je dat er altijd een begeleidend persoon bij het examen moet zijn? :wink:

edit: overigens is niet iedereen die gebuisd is op zijn praktijkexamen ineens psychisch een wrak dat niet kan stoppen met huilen (ofzo), en dus onder geen beding meer met de auto mag rijden :wink: toen ik gebuisd was op mijn eerste praktijkexamen ben ik nog van Geel terug naar Leuven gereden, gewoon even aandachtig, netjes en voorzichtig als ik altijd reed, om maar een voorbeeld te geven :)
Laatst gewijzigd door Elke V op 16 apr 2009, 16:11, 2 keer totaal gewijzigd.
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Re: 100% ?

Bericht door Elke V »

patlutjim schreef:
peter3000 schreef:Blijft wel de vraag of iemand die pas gebuisd is op zijn praktijk en te horen heeft gekregen dat hij/zij niet bekwaam is om te rijden, wel in staat is (mentaal gezien dan) om naar huis te rijden.

Dat is nu wat ik wou bedoelen waar weer de wet tekort schiet.Wat heeft het van belang als de examinator zegt,je bent niet geslaagd en goede raad mee geeft en andere kant zegt te wet rijdt maar gerust met je auto vanuit het examencentrum terug naar huis want defensief ? rijden behoort die dag tot verleden tijd. :wink:
wat heeft 'defensief' rijden ermee te maken? en wat maakt de leerlingbestuurder 'die dag' niet bekwaam meer om te rijden, maar de volgende dag is geen probleem?

met alle respect, maar uw redenering steekt m.i. maar met haken en ogen ineen hoor :wink:
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
patlutjim

Dat mag je zo niet verlijken met auto rijden ?

Bericht door patlutjim »

Als je van het paard gevallen bent, moet je er meteen terug opklimmen.[/quote]


Maar als je pijn heb en je kan je niet meer met je gedachten van de pijn je paardt besturen op de openbarenweg,dan breng jezelf + begeleider achter op het paardt en zeker ander bestuurders en zwakke weggebruikers in gevaar. :wink:
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Re: Dat mag je zo niet verlijken met auto rijden ?

Bericht door Elke V »

patlutjim schreef: Maar als je pijn heb en je kan je niet meer met je gedachten van de pijn je paardt besturen op de openbarenweg,dan breng jezelf + begeleider achter op het paardt en zeker ander bestuurders en zwakke weggebruikers in gevaar. :wink:
ik voel mij genegeerd :roll:
Elke V schreef:waarom denk je dat er altijd een begeleidend persoon bij het examen moet zijn? :wink:
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
patlutjim

waarom ik niet geslaagd ?

Bericht door patlutjim »

elke V,ben je nu je een beetje bekomen ? :wink:

Elke V,ik ga antwoordt geven op jou vraag,als ze morgen moesten zeggen je bent verplicht 20 uren rijschool te volgen voor je het verlopige rijbewijs B van 36 maanden. krijgt.

Wat ga je dan zeggen en dan klop je onlogische verhaal wel. :?:
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Re: waarom ik niet geslaagd ?

Bericht door Elke V »

patlutjim schreef:elke V,ben je nu je een beetje bekomen ? :wink:

Elke V,ik ga antwoordt geven op jou vraag,als ze morgen moesten zeggen je bent verplicht 20 uren rijschool te volgen voor je het verlopige rijbewijs B van 36 maanden. krijgt.

Wat ga je dan zeggen en dan klop je onlogische verhaal wel. :?:
ik begrijp u niet :shock: sorry, ik snap echt niet wat je bedoelt :lol:
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
patlutjim

blijf rustig en denk goed na ?

Bericht door patlutjim »

Elke V schreef:
patlutjim schreef:Elke V,vindt je dat niet logisch als je die dag niet geslaagd bent voor je praktijkexamen af te leggen,dat je niet mag rijden met de auto vanuit het examencentrum terug naar huis. :wink:
neen, eigenlijk niet :)

heel het systeem van voorlopige rijbewijzen zit onlogisch in elkaar, dit is niet onlogischer dan iets anders.

iemand met een voorlopig rijbewijs 36mnd mag vanaf dag één -hopla- samen met zijn begeleider de openbare weg op, nog nooit achter het stuur gezeten, weet amper waarvoor alles dient in een auto, geen probleem, vindt niemand iets onlogisch aan; waarom zou dan iemand die examen gaat afleggen en héél goed weet waarvoor alles dient in een auto, maar op de borduur rijdt bij het parkeren (wie heeft dàt nog nooit gedaan?) en daarom niet slaagt voor zijn examen, waarom zou die dan niet terug de baan op mogen? oké, hij is niet officieel bekwaam verklaard om een VAST rijbewijs te krijgen, met alle verantwoordelijkheden die daarbij horen, maar hij blijft even bekwaam als dat hij vóór het examen was, en mag -net zoals dat beginnertje dat zijn auto nog niet kent- samen met zijn begeleider terug de baan op.
peter3000 schreef:Blijft wel de vraag of iemand die pas gebuisd is op zijn praktijk en te horen heeft gekregen dat hij/zij niet bekwaam is om te rijden, wel in staat is (mentaal gezien dan) om naar huis te rijden.
waarom denk je dat er altijd een begeleidend persoon bij het examen moet zijn? :wink:

edit: overigens is niet iedereen die gebuisd is op zijn praktijkexamen ineens psychisch een wrak dat niet kan stoppen met huilen (ofzo), en dus onder geen beding meer met de auto mag rijden :wink: toen ik gebuisd was op mijn eerste praktijkexamen ben ik nog van Geel terug naar Leuven gereden, gewoon even aandachtig, netjes en voorzichtig als ik altijd reed, om maar een voorbeeld te geven :)

Elke V,dit heb jij normaal gezien geschreven. :shock:
Plaats reactie