Rijbewijs B

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
carlos

Rijbewijs B

Bericht door carlos »

Kan iemand mij aub een duidelijke uitleg geven over een rijbewijs B ?
ik hoor van sommigen dat ik mijn voorlopige rijbewijs van 17 kan gaan hallen andere zeggen dat je all vanaf 16 en 9 mande dat kan doen.... dus ik weet niet hoe oud ik eigelijk moet zijn voor mijn voorlopige rijbewijs te gaan hallen (examens aflegge) .... en kan iemand ook uitleg geven over voorlopige rijbewijs want ik weet er ook niet zo veel over...mag je dan alleen rijden etc.....
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

vanaf 17 jaar kan je met een voorlopig rijbewijs met begeleider leren rijden (eerst je theorie afleggen). Met een voorlopig rijbewijs heb je de toelating om je op de openbare weg te bekwamen in het rijden en je voor te bereiden op het praktijkexamen.

Een definitief rijbewijs B kan je pas hebben vanaf 18 jaar nadat je praktijkexamen hebt gedaan.

Heel gedetailleerd en alle stappen (opleiding via begeleider of opleiding via rijschool) vind je uitgelegd in het praktijkboek van de site of de CD-rom

PRAKTIJKBOEK

PRAKTIJK CD-ROM
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Je moet eerst het theoretisch examen afleggen en dat kan ten vroegste vanaf 17 jaar.
Via www.gratisrijbewijsonline.be kun je je heel goed voorbereiden voor het theorie-examen.

Als je geslaagd bent, kun je bij het gemeentehuis een voorlopig rijbewijs aanvragen.

Er zijn 2 soorten voorlopige rijbewijzen.

1. je leert rijden met een begeleider = 36 maand geldig, vanaf 17 jaar.
2. je volgt 20 uur rijschool en als je bekwaam bent en voldoende veilig kunt rijden, kun je een rijbewijs aanvragen om alleen te rijden (zonder begeleider). = 18 maand geldig, vanaf 18 jaar.

Na minstens 3 maand oefenen en vóór de vervaldatum (18 maand of 36 maand) mag je het praktijkexamen afleggen als je minstens 18 jaar bent.

Als je geslaagd bent voor het praktijkexamen, kun je je definitief rijbewijs aanvragen bij het gemeentehuis.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
carlos

Bericht door carlos »

De Rijprof schreef:Je moet eerst het theoretisch examen afleggen en dat kan ten vroegste vanaf 17 jaar.
Via www.gratisrijbewijsonline.be kun je je heel goed voorbereiden voor het theorie-examen.

Als je geslaagd bent, kun je bij het gemeentehuis een voorlopig rijbewijs aanvragen.

Er zijn 2 soorten voorlopige rijbewijzen.

1. je leert rijden met een begeleider = 36 maand geldig, vanaf 17 jaar.
2. je volgt 20 uur rijschool en als je bekwaam bent en voldoende veilig kunt rijden, kun je een rijbewijs aanvragen om alleen te rijden (zonder begeleider). = 18 maand geldig, vanaf 18 jaar.

Na minstens 3 maand oefenen en vóór de vervaldatum (18 maand of 36 maand) mag je het praktijkexamen afleggen als je minstens 18 jaar bent.

Als je geslaagd bent voor het praktijkexamen, kun je je definitief rijbewijs aanvragen bij het gemeentehuis.
maar als ik 17 jaar ben en ik heb mijn voorlopige rijbewijs mag ik dan met auto rijden? en alleen of met een begeleider?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

carlos schreef:
De Rijprof schreef: 1. je leert rijden met een begeleider = 36 maand geldig, vanaf 17 jaar.
2. je volgt 20 uur rijschool en als je bekwaam bent en voldoende veilig kunt rijden, kun je een rijbewijs aanvragen om alleen te rijden (zonder begeleider). = 18 maand geldig, vanaf 18 jaar.
maar als ik 17 jaar ben en ik heb mijn voorlopige rijbewijs mag ik dan met auto rijden? en alleen of met een begeleider?
:roll: :roll: Wil je eerst eventueel indien mogelijk eens het antwoord lezen dat je van de Rijprof hebt gekregen?
Als het niet teveel moeite vraagt?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
carlos

Bericht door carlos »

xantingo schreef:
carlos schreef:
De Rijprof schreef: 1. je leert rijden met een begeleider = 36 maand geldig, vanaf 17 jaar.
2. je volgt 20 uur rijschool en als je bekwaam bent en voldoende veilig kunt rijden, kun je een rijbewijs aanvragen om alleen te rijden (zonder begeleider). = 18 maand geldig, vanaf 18 jaar.
maar als ik 17 jaar ben en ik heb mijn voorlopige rijbewijs mag ik dan met auto rijden? en alleen of met een begeleider?
:roll: :roll: Wil je eerst eventueel indien mogelijk eens het antwoord lezen dat je van de Rijprof hebt gekregen?
Als het niet teveel moeite vraagt?

+++++++++
als ik iets niet begrijp ik mag tog vragen? moet je zo reageren.?

Mod Benny aangepast.
@Carlos,
Dat je het niet eens bent met xantingo is je recht, maar je taalgebruik niet :!:
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Graag gedaan hoor 8) Als je nog vragen hebt vuur je ze maar af :mrgreen:

Weet je nu het antwoord eigenlijk al op je eerste vraag?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
carlos

Bericht door carlos »

MOD : 't Is stilaan mooi geweest
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

@ Carlos.

De moderatoren zijn er om jou te helpen met je vragen.
Graag het minimum aan respect a.u.b. ?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie