Waar kan ik praktijkopleiding C1 volgen

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
peperkoek

Waar kan ik praktijkopleiding C1 volgen

Bericht door peperkoek »

Hallo iedereen
Als motorhome liefhebber zou ik graag een rijbewijs C1 behalen (een c is echt niet nodig). Ik heb deze week mijn theorie-examen gedaan, ga eerdaags naar de dokter en ben nu op zoek naar een rijschool waar ik praktijk lessen kan volgen met een voertuig geschikt voor C1... dus minder dan 7500 Kg.
Ik woon niet ver van Oostende.
Kan iemand mij een tip geven?????
Bijna alle rijscholen geven opleiding met zware vrachtwagens en dat heb ik echt niet nodig.
Inazuma

Re: Waar kan ik praktijkopleiding C1 volgen

Bericht door Inazuma »

peperkoek schreef: Als motorhome liefhebber zou ik graag een rijbewijs C1 behalen (een c is echt niet nodig).

Bijna alle rijscholen geven opleiding met zware vrachtwagens en dat heb ik echt niet nodig.
Dat ga je niet gemakkelijk vinden.
De meesten willen immers net het omgekeerde ... alvast met C leren rijden en examen afleggen, tijdje met C1 rijden, en nadien omwisselen naar C.

In deze draad zijn we ook op zoek geweest - zonder erg veel succes overigens:
viewtopic.php?t=8614

Wat daar uitgekomen is, zijn Fury (in Geel) en Sanderus (dichtstbij is Gent) :
http://www.rijschoolfury.be/vrachtwagen.htm
http://www.sanderus.be/Adres/adres.html

Ik zou eens informeren of de prijzen ver uit elkaar liggen.
Met een C hou je nadien wel alle opties open.
Stefan Peeters
Administrator

Bericht door Stefan Peeters »

Een goede raad: ga gewoon voor de C.

De prijzen in de rijschool zullen niet zoveel verschillen, tenslotte kost een instructeur net zoveel in een kleine als in een grote vrachtwagen.

En het rijden met een C voertuig is echt niet zoveel moeilijker dan met een C1 voertuig.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma

Bericht door Inazuma »

xantingo schreef:En het rijden met een C voertuig is echt niet zoveel moeilijker dan met een C1 voertuig.
Zelfs met mijn beperkte rij-ervaring met groep C voertuigen (enkel buiten de openbare weg, wegens geen C-rijbewijs) vind ik een vrachtwagen met een vaste, rechthoekige opbouw zoals de meeste rijscholen gebruiken, eigenlijk beter overzienbaar dan de meeste recente personenwagens :?
Plaats reactie