Vragen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gast

Vragen

Bericht door Gast »

Kan iemand mij vertellen of de vragen van deze site in stijl overeenkomen met de vragen van het werkelijke examen?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vragen

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:Kan iemand mij vertellen of de vragen van deze site in stijl overeenkomen met de vragen van het werkelijke examen?
De vragen hier zijn analoog aan die op het examen.
Een aantal vragen komen zelfs ongeveer letterlijk terug op het "echte" examen.

In het examencentrum heb je net iets meer tijd per vraag, waardoor sommigen dat uiteindelijk zelfs makkelijker vinden dan onze proefexamens.
Gast

Bericht door Gast »

Ok, bedankt :)
Gast

Bericht door Gast »

Dus als ik deze vragen onder de knie heb, zou ik normaal gezien het examen goed moeten kunnen afleggen?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Anonymous schreef:Dus als ik deze vragen onder de knie heb, zou ik normaal gezien het examen goed moeten kunnen afleggen?
De bedoeling is dat je de theorie onder de knie krijgt en niet alleen maar de vragen.

Mensen die alleen maar het roze papiertje willen hebben leren alleen maar de vragen, mensen die de rest van hun leven veilig door het verkeer willen geraken (veilig voor jezelf en je medeweggebruiker) leren de theorie. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:Dus als ik deze vragen onder de knie heb, zou ik normaal gezien het examen goed moeten kunnen afleggen?
Leer de theorie, en niet (de oplossingen van) de vragen.


Als je de leermethode volgt, dus de theorie geleerd hebt, de oefenvragen daarbij gemaakt hebt, en nadien 45 of hoger scoort op de proef-examens, dan mag je behoorlijk gerust naar het examencentrum gaan.

Garantie op succes kunnen we nog net-niet geven, maar het komt in de buurt ... ;)
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb het boek en ik leer er uit, ik probeer gewoon te zien hoe ik het makkelijkst het beste kan leren. Ik leer eerst uit het boek en dan doe ik de vragen maar ik heb toch nog altijd vragen fout. En daardoor bgon ikte twijfelen ofdat ik het echte examen wel kan als ik deze vragen nog niet eens kan. Daarom vroeg ik het
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:Ik heb het boek en ik leer er uit, ik probeer gewoon te zien hoe ik het makkelijkst het beste kan leren. Ik leer eerst uit het boek en dan doe ik de vragen maar ik heb toch nog altijd vragen fout. En daardoor bgon ikte twijfelen ofdat ik het echte examen wel kan als ik deze vragen nog niet eens kan. Daarom vroeg ik het
Volg je lessen op de middelbare school met "Rijbewijs op school" :?:

Als je de theorie die je daar ziet voldoende leert - en thuis herhaalt - moet je normaal onze (gratis) oefenvragen en nadien eventueel ook de (betalende, 2,5 euro/ 2dagen) proefexamens met succes kunnen afronden.


Normaal raden we eigenlijk af om verschillende leermethoden (ttz : onze site en boeken) door elkaar te gebruiken.

Als je op een andere manier dan Rijbewijs op School een handboek hebt : welk is dat, en hoe oud is het :?:
Gast

Bericht door Gast »

Ik gebruik het boek autorijden van A tot Z door flor coninx maar ik leer het nog niet op school omdat ik eens ben blijven zitten en ik zit dus nu in het 5de middelbaar. We leren de theorie wel op school maar dan moet ik een jaar wachten. Dus probeer ik het gewoon zo.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:Ik gebruik het boek autorijden van A tot Z
Met alle gedrukte media : goed uitkijken hoe oud die zijn.

't Verandert vaak snel ...
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Probeer eens > www.gratisrijbewijsonline.be
De beste site voor theorie! :D
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie