vervolmakingscursus voor 125 cc?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
berre25

vervolmakingscursus voor 125 cc?

Bericht door berre25 »

Ik heb me enkele weken geleden een honda cbr 125 aangeschaft, tweedehands. Ik weet dat als ik zo'n moto nieuw zou kopen dat je dan een opleiding krijgt. Maar kan ik dus op een andere manier een verdere opleiding volgen zonder dat dit al ineens is voor een rijbewijs?
Een opleiding van een dag of een weekend waarbij rij vaardigheden voor de motorfiets worden uitgelegd.
Met googelen ben ik ik er niet uitgekomen.

Alvast erg ebdankt!
MVG
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Google misschien eens op rijvaardigheidscursus, opstapcursus, .... icm motorfiets of motorrijden.

Er zijn redelijk wat dergelijke initiatieven - al dan niet op commerciële basis.

Naast STAM is er als voorbeeld bvb ook nog Aktief.be (Motoren & Toerisme) , die geven naast een initiatiecursus (zonder ervaring) ook een cursus 125cc die net wat meer is dan de basisopleiding (verwachten zo'n 500km of meer km ervaring)
http://www.aktief.be/opleiding1.asp?opleiding=bas1

Een (motor)rijschool kan je doorgaans trouwens ook beter leren rijden ipv gewoon maar leren rijden .

Erkende opleidingscentra aanvaarden ook opleidingscheques van de Vlaamse overheid (verkrijgbaar als je werknemer bent) waarmee je een deel van de opleiding kan betalen:

http://www.vdab.be/opleidingscheques/
Flupke

Bericht door Flupke »

Ik heb een poos geleden een nieuwe CBF125 gekocht en inderdaad kreeg ik daar 1 dag gratis cursus bij. (Waarde ong 120-150 euro). Die ging uit van Motoren & Toerisme (hierboven vermeld) en ik zou iedereen die met een 125cc wil rijden zeker aanraden om zo een cursus te volgen!

Je ogen gaan daar nogal open en als je met een motor rijdt (ook al is het een hele lichte) zonder ooit van remtechniek, kijktechniek of bochtentechniek gehoord te hebben dan ben je levensgevaarlijk bezig.

Dus zelfs als je hem niet gratis krijgt is zo een cursus is zeker geen weggegooid geld!
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Flupke schreef:ik zou iedereen die met een 125cc wil rijden zeker aanraden om zo een cursus te volgen!

Je ogen gaan daar nogal open en als je met een motor rijdt (ook al is het een hele lichte) zonder ooit van remtechniek, kijktechniek of bochtentechniek gehoord te hebben dan ben je levensgevaarlijk bezig.
Inderdaad. Zelfs op maar 125cc .
Dus zelfs als je hem niet gratis krijgt is zo een cursus is zeker geen weggegooid geld!
1 keer stomweg omvallen is doorgaans al duurder .
Plaats reactie