Rijbewijs C / CE

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

digital schreef: -Opnieuw ingesneden banden mogen wel op vrachtwagens gebruikt worden.
Dit zou ik ten stelligste afraden op een trekkend voertuig en zeker voor de voorwielen.
Bij een oplegger of aanhangwagen (afhankelijk nog van type aanhangwagen) kan je dat mischien proberen als je graag, op soms gevaarlijke plaatsen, aan de kant staat met een lekke band of klapband.

digital schreef: -Snelheidsbegrenzer verplicht voor MTM &gt 12 ton.
Hier stel ik mij de vraag of ze eigenlijk wel weten wat ze willen

digital schreef: -Snelheid op een gewone weg voor vrachtauto MTM &gt 7,5 ton: 60 km/u..
Binnenkort worden vrachtwagens ingehaald door landbouwvoertuigen.
digital schreef: -Onderlinge minimumafstand tussen 2 zware en lange voertuigen

digital schreef: -Algemeen inhaalverbod MTM &gt 7,5 ton bij regen op volgende wegen: autosnelweg, autoweg, tenminste 2x2 met middenberm, tenminste 2x2 zonder middenberm.

digital schreef: -Slepen van kermisvoertuigen mogen niet rijden op autoweg.
Oeps, dringend campagne lanceren want niemand weet dat nog.
digital schreef: -Parkeerlicht verboden voor voertuigen lengte &gt 6 m en breedte &gt 2 m.
Is dit niet voor alle voertuigen van toepassing?

digital schreef: -Vervoer van gevaarlijke stoffen: ADR-getuigschrift verplicht wanneer MTM &gt 3,5 ton.
Ik denk dat dit eerder afhankelijk is van soort en hoeveelheid ADR produkten in het voertuig aanwezig.

digital schreef: -Binnen de bebouwde kom voor MTM &gt 7,5 ton: max 8 uur parkeren toegestaan.
Ik dacht 10 uur i.v.m.
digital schreef: -Rij- en rusttijden
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: digital schreef:
-Binnen de bebouwde kom voor MTM &gt 7,5 ton: max 8 uur parkeren toegestaan.


Ik dacht 10 uur i.v.m.
Dan dacht je verkeerd het is inderdaad 8 uren
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Effe in de wetteksten gaan neuzen en inderdaad, het is maar 8 uur nog steeds.
Ik zou nochtans bijna gezworen hebben dat ik enige tijd geleden in het nieuws gehoord had dat die wet aangepast was wegens tegenstrijdigheden. (mag maar 8 uur parkeren maar moet minimum 9 uur rusten).
Alle redenen zijn dus goed om boetes te kunnen uitschrijven.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Ik vrees ook een beetje dat dit de enige mogelijkheden zijn nl. de VDAB of een rijschool ofwel in het leger gaan. Daar zou het ook nog mogelijk zijn..
ben1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2006, 00:00

rijbewijs C

Bericht door ben1 »

Kan er mij iemand zeggen hoe ik mijn rijbewijs C kan halen met eigen begeleiding en waar ik de juiste info kan halen betreffende halen theorie zonder rijschool en later praktijk met eigen vrachtwagen, graag ook info aan welke voorwaarden een eigen vrachtwagen moet voldoen.
Thanks
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Hallo Ben,

Voor theorie moet je om te beginnen de algemene theorie kennen voor alle rijbewijzen. Dit is wat op onze site staat.

Daarnaast moet je de specifieke theorie kennen voor rijbewijs C.

Ik vrees dat dit niet op het internet te vinden is. Loop even binnen in een rijschool, zij kunnen je misschien wel een aangepast handboek aanbieden en de nodige info geven.

Een oplossing is ook de VDAB.

RIJSCHOLEN
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Re: Rijbewijs C / CE

Bericht door gast »

Yves Boven schreef: Beste,

Ik wil mij omscholen tot chauffeur en moet opnieuw het theoretisch examen gaan afleggen,

Waar kan ik specifieke vragen vinden op het internet betreffende het examen theorie Rijbewijs C/CE ?

Alvast bedankt,

Yves.
ga een kijken op de site van:www.vekabest.nl daar staan oefen vragen op van verkeer c groetjes en succes
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Rijbewijs C / CE

Bericht door Jozef »

een gast schreef: ga een kijken op de site van:www.vekabest.nl daar staan oefen vragen op van verkeer c groetjes en succes
Niet doen. Die site is geldig voor Nederland, niet voor België.
Plaats reactie