Ik dacht dat je niet op het fietspad mocht staan?Mezelfde naast het voertuig gezet, op het fietspad staande dus
Proficiat, btw.
Tsja.Vagino schreef:Ik dacht dat je niet op het fietspad mocht staan?Mezelfde naast het voertuig gezet, op het fietspad staande dus
Bij het keren zegt de rijinstructeur duidelijk "enkel gebruik maken van de reglementaire rijweg", bij het parkeren niet.Inazuma schreef:Als je die nog ziet, moet je eens vragen waarom het volgens hem dan moet.BuBbA schreef:Jullie zeggen dat het niet mag, mijn rijinstructeur zegt dat het moet.
Wat belet iemand dan nog om ineens fietspad(en) en trottoir ook maar te gebruiken bij het keren
Als dat een fout was, of iets wat je beter niet doet, dan zou hij daar toch op wijzen achteraf?accer schreef:over een fietspad rijden is iets anders als erop stoppen op je manoeuvre te beginnen...
ik ben ook voor: als er geen fietsers zijn, wel auto's, ga dan op het fietspad staan. Komen er fietsers aan, blijf dan op de baan staan wachten en laat hen door.
Maar op het examen moet je natuurlijk zien dat je de regels respecteert...
Maar die examinator is natuurlijk ook een mens die een situatie kan inschatten...
dat is wat ik bedoelde met het feit dat die examinator ook situaties kan inschatten... In theorie mag het niet, maar als er geen fietsers zijn, is het misschien maar beter toch op het fietspad te gaan staan... Dat zal die man ook wel snappen...BuBbA schreef: Als dat een fout was, of iets wat je beter niet doet, dan zou hij daar toch op wijzen achteraf?
Tijdens het maneuver om achteruitrijdend de parkeerplaats in te rijden, kan je inderdaad niet anders dan het fietspad dwarsen om in de parkeerplaats te geraken.bibi585 schreef:Wanneer het fietspad tussen de rijstrook en de parkeerstrook ligt kun je zowiezo niet anders dan erover rijden.
Ik dacht dat er ook niet over gereden mocht worden (wel dwarsen)De Rijprof schreef:Volgens de wegcode mag je niet rijden, niet stilstaan en niet parkeren op een fietspad.
Even halt houden (stoppen) zou misschien wel mogen?![]()
![]()