**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
Vagino

Bericht door Vagino »

Mezelfde naast het voertuig gezet, op het fietspad staande dus
Ik dacht dat je niet op het fietspad mocht staan?

Proficiat, btw.
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Vagino schreef:
Mezelfde naast het voertuig gezet, op het fietspad staande dus
Ik dacht dat je niet op het fietspad mocht staan?
Tsja.
Het is maar hoe de examinator dat beoordeelt.

Er is niets in de wegcode dat je toelaat om ter voorbereiding van het parkeren, alvast op een fietspad te gaan rijden en daar te stoppen.
Het is perfekt vermijdbaar in dit geval.
BuBbA

Bericht door BuBbA »

Dat is dan een punt waar jullie en mijn rijinstructeur, en blijkbaar dus ook de examinator, elkaar volledig tegenspreken.

Jullie zeggen dat het niet mag, mijn rijinstructeur zegt dat het moet. En de examinator vond het blijkbaar ook OK dusja.
Inazuma

Bericht door Inazuma »

BuBbA schreef:Jullie zeggen dat het niet mag, mijn rijinstructeur zegt dat het moet.
Als je die nog ziet, moet je eens vragen waarom het volgens hem dan moet.

Wat belet iemand dan nog om ineens fietspad(en) en trottoir ook maar te gebruiken bij het keren :?:
bibi585

Bericht door bibi585 »

Verwijderd.
Laatst gewijzigd door bibi585 op 19 okt 2009, 04:50, 1 keer totaal gewijzigd.
BuBbA

Bericht door BuBbA »

Inazuma schreef:
BuBbA schreef:Jullie zeggen dat het niet mag, mijn rijinstructeur zegt dat het moet.
Als je die nog ziet, moet je eens vragen waarom het volgens hem dan moet.

Wat belet iemand dan nog om ineens fietspad(en) en trottoir ook maar te gebruiken bij het keren :?:
Bij het keren zegt de rijinstructeur duidelijk "enkel gebruik maken van de reglementaire rijweg", bij het parkeren niet.

Maar nee, ik hoop ni dat ik hem nog ooit ga zien. :p
Wouter

Bericht door Wouter »

over een fietspad rijden is iets anders als erop stoppen op je manoeuvre te beginnen...

ik ben ook voor: als er geen fietsers zijn, wel auto's, ga dan op het fietspad staan. Komen er fietsers aan, blijf dan op de baan staan wachten en laat hen door.

Maar op het examen moet je natuurlijk zien dat je de regels respecteert...
Maar die examinator is natuurlijk ook een mens die een situatie kan inschatten...
BuBbA

Bericht door BuBbA »

accer schreef:over een fietspad rijden is iets anders als erop stoppen op je manoeuvre te beginnen...

ik ben ook voor: als er geen fietsers zijn, wel auto's, ga dan op het fietspad staan. Komen er fietsers aan, blijf dan op de baan staan wachten en laat hen door.

Maar op het examen moet je natuurlijk zien dat je de regels respecteert...
Maar die examinator is natuurlijk ook een mens die een situatie kan inschatten...
Als dat een fout was, of iets wat je beter niet doet, dan zou hij daar toch op wijzen achteraf?
Wouter

Bericht door Wouter »

BuBbA schreef: Als dat een fout was, of iets wat je beter niet doet, dan zou hij daar toch op wijzen achteraf?
dat is wat ik bedoelde met het feit dat die examinator ook situaties kan inschatten... In theorie mag het niet, maar als er geen fietsers zijn, is het misschien maar beter toch op het fietspad te gaan staan... Dat zal die man ook wel snappen...
Inazuma

Bericht door Inazuma »

bibi585 schreef:Wanneer het fietspad tussen de rijstrook en de parkeerstrook ligt kun je zowiezo niet anders dan erover rijden.
Tijdens het maneuver om achteruitrijdend de parkeerplaats in te rijden, kan je inderdaad niet anders dan het fietspad dwarsen om in de parkeerplaats te geraken.
Vooraf kan je zonder moeite vermijden om op het fietspad te gaan rijden of te stoppen.

Zo wordt ook getolereerd dat je in een 1-richtingsstraat even achteruit in de andere richting rijdt bij het eigenlijke parkeren zelf.
Nochtans wordt niet getolereerd dat je achteruit die 1-richtingsstraat inrijdt om te gaan parkeren.

Ik blijf het een vreemde theorie vinden dat je op het fietspad zou mogen rijden en stoppen om achteraf het parkeren gemakkelijker te kunnen uitvoeren.
Met dezelfde gedachtengang, kan je net zo goed het trottoir oprijden om makkelijker te parkeren ...
de rijprof

Bericht door de rijprof »

Volgens de wegcode mag je niet rijden, niet stilstaan en niet parkeren op een fietspad.
Even halt houden (stoppen) zou misschien wel mogen? :?: :?: :?:
Wouter

Bericht door Wouter »

De Rijprof schreef:Volgens de wegcode mag je niet rijden, niet stilstaan en niet parkeren op een fietspad.
Even halt houden (stoppen) zou misschien wel mogen? :?: :?: :?:
Ik dacht dat er ook niet over gereden mocht worden (wel dwarsen)
Maar als je dus echt op het fietspad gaat staan, wil dit toch zeggen dat je het niet gewoon kruist, maar er echt een stukje over rijdt (zowel vooruit als achteruit)
de rijprof

Bericht door de rijprof »

Over stoppen op een fietspad zegt men niets in de wegcode.
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

Even voor alle duidelijkheid.

Wettelijk gezien mag het niet.
In Bree op het examen mag het wel.

Het is dus het examencentrum zelf dat toelaat dat hun kandidaten de wet overtreden :roll:

Het is trouwens niet één examinator daar die het toelaat maar allemaal.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
BuBbA

Bericht door BuBbA »

Benny Stinkens schreef:Even voor alle duidelijkheid.

Wettelijk gezien mag het niet.
In Bree op het examen mag het wel.

Het is dus het examencentrum zelf dat toelaat dat hun kandidaten de wet overtreden :roll:

Het is trouwens niet één examinator daar die het toelaat maar allemaal.
Huh? Hoe komt zoiets?
Plaats reactie