Praktijkexamen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
selly
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2009, 15:06

Praktijkexamen

Bericht door selly »

Ik heb even een vraagje.
Misschien is het ook een stomme vraagje maar ik heb het ook alleen maar gehoord en ik vind en kan het nog steeds niet geloven.
Een vriendin van mij heeft haar tehorie behaald, model 36. Na 3 Maanden wou ze graag haar examen afleggen, maar zij heeft maar 6 uu gereden in een erkende rijschool. en daarna was ze gestopt, ze heeft een beetje ervaring niet veel.
Nu heeft zij een vriendin die heel veel op haar lijkt gewoon tweeling lijkt het wel, en die vriendin die heft haar rijbewijs B.
Ze is op haar identiteitkaart de examen af gaan leggen voor haar vriendin, en geslaagd, later heeft mijn vriendin dus de rijbewijs opgehaald.
Maar zij heeft zelf niet gereden?? dat ze dat niet controleren, of ze wel de juiste persoon voor zich hebben
Blijkbaar leken ze zoveel opelkaar dat het gewoob kon.
Wie kan dit begrijpen??[/b]
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Wat wil je dan? Dat men bloed analyses gaat maken van elke kandidaat?

Als ze echt zoveel op elkaar lijken is er weinig wat men in het examencentrum kan doen om te verifiëren.
selly
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2009, 15:06

h

Bericht door selly »

Sorry hoor het wasmaar een vraagje?

Ik bedoel die vrouw van de balie kijkt ze nou echt niet!!
dat is niet normaal.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Je hebt gelijk Selly dat je dit aanklaagt. Maar als twee mensen heel sterk op elkaar lijken, dan is het mogelijk dat men aan de balie het verschil niet ziet.

Wees gerust, jaarlijks worden tientallen jongeren die willen frauderen wel ontmaskerd.
selly
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2009, 15:06

Bericht door selly »

Hoe worden ze ontmaskerd?
Want dat zou wel een goeie oplossing zijn.
:cry:
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

Jammer dat zoiets kan, maar inderdaad, als men zoveel op elkaar lijkt kan je dat moeilijk tegengaan... een foto kan oud zijn etc etc.

Ik vraag me af hoeveel mensen proberen te frauderen. Met theorie is het sowieso erg makkelijk denk ik.
selly
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2009, 15:06

Bericht door selly »

Pfffff. Wel een gemene streek eigelijk en niet eerlijk.
Maar aan de andere kant ook makkelijk.
Daar moeten weniet om heen draaien.
Maar als die vrouw nou de ID pakt kijkt ze dan wel naar de foto of voert ze alleen de gegevens in???? Blind zeker?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ze controleren de foto's.

Als de valse persoon niet heel heel heel erg lijkt op de foto van de identiteitskaart, wordt hij ontmaskerd.

http://www.brusselnieuws.be/artikels/st ... anderlecht
selly
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2009, 15:06

g

Bericht door selly »

Woow.
Dat is wel goed dat ze gepakt worden.
Als ze naar de fotos kijken is het wel goed ja, maar als ze alleen de gegevens in voeren en hup hier is je ID dan wordt het een chaos.
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Re: h

Bericht door BuBbA »

selly schreef:Sorry hoor het wasmaar een vraagje?

Ik bedoel die vrouw van de balie kijkt ze nou echt niet!!
dat is niet normaal.
Mijn reactie was helemaal niet aanvallend bedoeld hoor. Ik wilde gewoon maar zeggen dat men niet veel meer kan doen dan de foto bekijken. Als men echter zoveel op elkaar lijkt dat men het verschil niet ziet, jah, dan is er voor zover ik weet geen oplossing mogelijk.
selly
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2009, 15:06

Bericht door selly »

Das niks.
Sorry da ik zo Fel reageerde.
Inderdaad je hebt gelijk.
:lol:
selly
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2009, 15:06

Bericht door selly »

Ik heb al 6 uurtjes gereden, heb de theorie model 36.
Ik ga nu wat meer rijden maar niet bij een rijschool dat is te duuur.

Mod Benny (deel van het bericht gewist omdat we niet van plan zijn om aan te zetten tot zwartwerk) :wink:
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

Fraude met identiteitskaarten is inderdaad een probleem.
Daarin komen twee categoriën duidelijk aan bod: alochtonen en...vrouwen.
Die laatsten hebben vandaag blond haar, morgen zwart en overmorgen kastanje. Deze week hebben ze lang haar, volgend week een kort "kopke". Identiteitskaarten met een "plechtige communiefoto" zijn geen uitzonderingen...
Bij allochtonen is het voor ons nog moeilijker.
Wij hadden "gelukkig" een vrouw aan 't loket, die daarvoor een arendsoog had. Zij pikte de valsspelers er gewoon uit.
Wat gebeurde er dan? De valsspeler ging gewoon lopen en de echte ging naar de politie om "verlies van zijn identiteitskaart" aan te geven. Die kreeg gewoonweg een nieuwe I.K. Of wij kregen een klacht aangesmeerd wegens "racisme"...
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

is een handtekening laten zetten al geen deelse oplossing?
Wat is de kans dat iemand die sterk op je lijkt, ook nog eens je handtekening geloofwaardig kan nadoen...
selly
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2009, 15:06

Bericht door selly »

OOh waarom naar de politie dan ?
Ik begrijp het ff niet ?
Plaats reactie