Morgen is de dag....

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Morgen is de dag....

Bericht door Metallicdeth »

Morgenmiddag mag ik dan eindelijk examen doen. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo zenuwachtig geweest ben voor iets. Ik heb gisteren 1.30u in de omgeving van het examencentrum gereden en het moet wel te doen zijn.

Wel erg irritante wegen om te rijden overigens, maar ja, goed opletten en dan moet het wel lukken. Gisteren eigenlijk alles gezien... op 1 kerel op het zebrapad na en een 50km bordje in een scherpe bocht. Wat meer vooruit kijken in zulke bochten dus... zijn wat andere situaties dan die ik gewend ben.

Nu is dat natuurlijk genoeg reden om niet te slagen, maar nu ik dit weet ga ik er nog beter op letten... was ondertussen ook gewoon aan het praten met m'n vriendin en mee aan het bleren met de muziek, dus dan is je concentratie sowieso niet 100%.

Hopelijk valt de examinator wat mee. Ik lees echt veel verhalen (misschien wat TEveel) dat ze je soms voor de kleinste zaken laten zakken. Het lijkt mij sterk, maar goed, we zien wel he.

Wish me luck. :)
Karl
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 aug 2007, 23:17

Bericht door Karl »

Niet teveel van die verhalen lezen, en zeker niet geloven. Deze zijn meestal geschreven door gefrustreerde mensen die vergeten in eigen boezem te kijken.
Je hebt gisteren de omgeving nog verkent, is altijd een goede zaak, ik heb dit ook gedaan destijds.
Doe dit misschien morgen een uur voor het examen nog eens. Op die manier overtuig je jezelf dat je het kan.
Natuurlijk kunnen er altijd onverwachte zaken gebeuren (fietser, voetganger, andere wegmisbruikers die hun voorrangsregels niet kennen), dit is dan het tikkeltje geluk dat je nog moeten hebben. Maar als je er rekening mee houdt dat het kan gebeuren, dan kan je meestal wel op tijd anticiperen.

En als je graag verhaaltjes lees, lees dan het mijne. 2maal examen afgelegt. 1 maal voor de auto en 1 maal voor de motor op iets meer dan een jaar. Beide examens geslaagd van de eerste keer, telkens na +/- het minimum aan stage (3,5 maand).
Zoals je ziet, het kan. Maar bereidt je goed voor, en vooral in de omgeving van het examencentrum.
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

Ik ga morgen niet meer van te voren oefenen in dat gebied. Ik moet sowieso voor m'n werk nog in Kortrijk zijn, dus zal daar nog wel wat rijden.

Aan het rijden zelf zal het normaal zeker niet liggen... ik zou eigenlijk niet weten waaraan wel. Anticiperen is idd zeer belangrijk, maar ik altijd genoeg vooruit om situaties aan te zien komen. Morgen nog wat beter opletten op verborgen zebrapaden en dan moet het wel goed komen.

Heb nog niet zoveel ervaringen over Wevelgem gelezen eigenlijk... zal de mijne morgen wel posten. Momenteel heb ik geen zenuwen meer ineens... hopelijk kan ik morgen ook met zo'n gevoel naar het examen gaan. Als ik het haal...damn, het gaat feest zijn hier.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Metallicdeth schreef: Momenteel heb ik geen zenuwen meer ineens... hopelijk kan ik morgen ook met zo'n gevoel naar het examen gaan.
Houden zo.

Zorg dat je je morgen nergens voor moet haasten, sta op tijd op, vertrek op tijd ... Wind je in het kort gezegd nergens voor op op voorhand, en ga dan even dat ritje doen ;)


Succes :!:
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

Ik ga de tijd hier niet zeggen, maar het is vanmiddag, dus ik heb genoeg tijd. De persoon die mij gaat 'begeleiden' komt om hier anderhalf uur van te voren (pa van m'n vriendin) en we vertrekken een goed uur van te voren naar Wevelgem en het moet dan wel heel raar gaan mochten we de afspraak niet op tijd halen. Het is maar 20 minuten rijden namelijk.

Ik ga m'n zenuwen onderdrukken. Nergens voor nodig, want rijden kan ik best!

Tot vanmiddag y'all.
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

Ik heb het gehaald!!! :D

1 fout gemaakt bij het voorrang verlenen, ik had het overigens gezien op het moment dat ik indraaide, maar gelukkig ging het de rest van de rit perfect en was het dus voldoende. :)

Damn, ik ben blij.... maandag kan ik het papiertje dan ophalen bij het gemeentehuis.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Goed gedaan.
Veel rijplezier zonder ongevallen.
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

eugeen schreef:Goed gedaan.
Veel rijplezier zonder ongevallen.
Dankjewel. :)

Ik ben blij dat ik deze site gevonden heb overigens. Ik heb hier nog veel handige dingen geleerd wat ik nu in de praktijk kan toepassen. Jullie ook bedankt dus!

En ik zal hier nog wel blijven rondhangen om bij te leren en eventueel tips te geven aan mensen.

Nogmaals bedankt en alvast goede feestdagen he :)
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Metallicdeth schreef:Ik heb het gehaald!!! :D

1 fout gemaakt bij het voorrang verlenen, ik had het overigens gezien op het moment dat ik indraaide, maar gelukkig ging het de rest van de rit perfect en was het dus voldoende. :)

Damn, ik ben blij.... maandag kan ik het papiertje dan ophalen bij het gemeentehuis.
Proficiat! :)
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

BuBbA schreef:
Metallicdeth schreef:Ik heb het gehaald!!! :D

1 fout gemaakt bij het voorrang verlenen, ik had het overigens gezien op het moment dat ik indraaide, maar gelukkig ging het de rest van de rit perfect en was het dus voldoende. :)

Damn, ik ben blij.... maandag kan ik het papiertje dan ophalen bij het gemeentehuis.
Proficiat! :)
Merci. Ik mag vanmiddag m'n rijbewijs al ophalen. De vrouw van het gemeentehuis belde vanmorgen om te zeggen dat hij al klaar was. Nu mag ik vanavond gelijk rijden met kerstavond... chill, kan m'n vriendin ook eens drinken.

Ik ga overigens gewoon door met oefenen van achteruitrijden etc. Ben nu bezig om achteruit in een parkeervak te rijden... gaat al redelijk. :p
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Metallicdeth schreef:Ben nu bezig om achteruit in een parkeervak te rijden... gaat al redelijk. :p
Toch niet terwijl je die tekst aan het schrijven was :?: :wink:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

xantingo schreef:
Metallicdeth schreef:Ben nu bezig om achteruit in een parkeervak te rijden... gaat al redelijk. :p
Toch niet terwijl je die tekst aan het schrijven was :?: :wink:
Haha, nee. Ik wist dat deze opmerking zou komen. :p

Fijne kerstavond allemaal ! :)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Proficiat :!: :D
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie