theorie printbaar?

Graag uw mening over deze website.
melan

theorie printbaar?

Bericht door melan »

hello,

ik heb jullie site een tijdje geleden ontdekt, maar aangezien het me niet lukt dingen te leren van een scherm vroeg ik me af of jullie soms een printbare versie liggen hebben van de theorie.

hartelijk bedankt!

melanie
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste,
Deze vraag is al eens gesteld in een andere topic en het antwoord daar was

Eugeen schreef
Quote: Dit is een up-to-date website en die is bedoeld voor studie via computer.
Er zijn in winkels ook handboeken te verkrijgen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Quote: ik heb jullie site een tijdje geleden ontdekt, maar aangezien het me niet lukt dingen te leren van een scherm vroeg ik me af of jullie soms een printbare versie liggen hebben van de theorie.
Volgens mij kan je dat wel uitprinten hoor als je iemand kent die handig is met computers
Desnoods kan je zelf de tekst blokken en in Words zetten en daar waar gewenst plaatjes knippen en plakken.

Hoewel ik begrijpt dat Eugeen wilt voorkomen dat er misverstanden ontstaan bij wetswijzigingen zou ik het toch wel een goede zaak vinden als de jongeren het kunnen printen. Sommigen leren nu eenmaal liever van papier dan van achter een monitor en vice versa. Het is toch iedereen goed recht om dat voor zichzelf te bepalen.
Ik heb niet veel verstand van die software maar ik kan me niet voorstellen dat dat veel werk zou zijn om een printknopje toe te voegen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

BBB schreef: Sommigen leren nu eenmaal liever van papier dan van achter een monitor en vice versa. Het is toch iedereen goed recht om dat voor zichzelf te bepalen.
Een website is een medium dat, als het aangewend wordt zoals het de bedoeling is, de mogelijkheden van een weergave op papier ver overstijgt.

Maar dat diegenen die desondanks papier wensen, doen wat ze niet laten kunnen.
Quote: Ik heb niet veel verstand van die software maar ik kan me niet voorstellen dat dat veel werk zou zijn om een printknopje toe te voegen.
Je hebt er blijkbaar geen flauw idee van wat er achter zo een printknopje schuilgaat. Als je daarmee een afdruk met een behoorlijke layout wil mogelijk maken, vereist dat enorm veel werk van de webontwikkelaar. Die tijd kan Eugeen beslist zinvoller besteden.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

BBB schreef:
Hoewel ik begrijpt dat Eugeen wilt voorkomen dat er misverstanden ontstaan bij wetswijzigingen zou ik het toch wel een goede zaak vinden als de jongeren het kunnen printen. Sommigen leren nu eenmaal liever van papier dan van achter een monitor en vice versa. Het is toch iedereen goed recht om dat voor zichzelf te bepalen.
BBB, als een producent een bioscoopfilm maakt dan moet die producent ook toelating geven om de film op DVD te mogen uitbrengen of op TV te vertonen enz.

Ik heb een handboek gemaakt dat voor computer bestemd is. Als maker heb ik voorlopig om tal van redenen gekozen dat de leerstof zoals ik ze heb neergeschreven bestemd is om via computer te leren.

Uitgeverij GARANT heeft reeds maanden een printklare versie klaar om van de site een handboek te drukken. Door de opeenvolgende wetswijzigingen die er geweest zijn en weldra nog gaan volgen heb ik momenteel hiervoor nog geen toelating voor druk gegeven.

Jongeren die echt liever via papier leren, moeten een bestaand handboek kopen van Wees Wegwijs of Flor.

Jongeren hebben zoals U schrijft het recht om te leren via een scherm of via een handboek. Maar ik heb als auteur het recht om te bepalen wat met mijn werk gebeurt.
Quote: Desnoods kan je zelf de tekst blokken en in Words zetten en daar waar gewenst plaatjes knippen en plakken.
Tegen de tijd dat ze daarmee rond zijn hebben ze de leerstof al lang via de site geleerd.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: theorie printbaar?

Bericht door Inazuma »

melan schreef:
ik heb jullie site een tijdje geleden ontdekt, maar aangezien het me niet lukt dingen te leren van een scherm vroeg ik me af of jullie soms een printbare versie liggen hebben van de theorie.
Alsjeblieft Melanie :

(dit is wel een tekst-versie van de wegcode - geen foto's ed)

http://wegcode.be/wegcode/01-12-1975.pdf

2MB groot

denk er aan : deze wijzigt geregeld
je moet dus bij elke wijziging de laatste versie binnenhalen.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@ Inzuma,

Mooi dat je een PDF bestand geeft van de wegcode, maar zeg er dan wel bij dat men voor het theorie-examen wel een hoop meer moet kennen dan de 102 pagina's van dit bestand.

Enkele voorbeelden die je daar niet in vindt, maar die men wel vraagt:

- De zaken over milieu,
- De zaken i.v.m. techniek
- De zaken i.v.m. de banden
- Hoe reageren bij een ongeval
- Hoe rijden in de bergen
- Remmen met ABS
- Gevolgen van rijden met een te lage versnelling
- Berekenen van de stopafstand
- Alcohol in het verkeer
- enz...

Over al deze zaken worden minstens één of meerdere vragen gesteld. Je beperken tot het louter leren van de wegcode garandeert je een onvoldoende op het examen.

De kracht van deze website, die dus als enig doel heeft jongeren te helpen bij het leren van de theorie voor het behalen van een rijbewijs, is nu net dat het niet een theoretische opsomming is van de wegcode.

Alle facetten van de leerstof zijn ruim geïllustreerd en verder op een voor jongeren bevattelijke wijze uitgelegd.

Vandaar dat veel jongeren al vaak geschreven hebben: &quotik was begonnen in een saai handboek en zag het echt niet zitten. Maar met de site was leren van de leerstof plots gemakkelijk en plezant&quot
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Re: theorie printbaar?

Bericht door bibi585 »

Inazuma schreef: http://wegcode.be/wegcode/01-12-1975.pdf

2MB groot

denk er aan : deze wijzigt geregeld
je moet dus bij elke wijziging de laatste versie binnenhalen.
Dit is heel handig voor wie geinterresseerd is in de letter van de wet maar om daarmee je rijbewijs te halen, laat staan een voertuig besturen, moet ik je veel succes toewensen.
Je zal het hard nodig hebben.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

eugeen schreef:
BBB schreef: Desnoods kan je zelf de tekst blokken en in Words zetten en daar waar gewenst plaatjes knippen en plakken.
Tegen de tijd dat ze daarmee rond zijn hebben ze de leerstof al lang via de site geleerd.
Ik heb er helemaal niks op tegen dat iemand liever via een boek leerd maar dit was ook m'n eerste indruk.
Plaats reactie