Inazuma schreef:Wie wil kan via http://maps.live.com/ gaan kijken naar de situatie daarAnonymous schreef: Een klein vraagje, als je in het rijvisschepark binnenrijdt, moet je de eerste links nemen om daar het kleine ronde puntje volledig rond te rijden en dan terug naar de rijvisschestraat te rijden. nu is mijn vraag: om naar dat kleine ronde puntje te rijden, moet je dus linksaf, amar dat is daar zo'n raar punt: het lijkt op een rond puntje maar is het niet want er staat geen verkeersbord! moet je achter die grote boom naar links rijden, of mag je ervoor al afslaan? Hoop dat mijn vraag wat duidelijk is; ik vrees dat enkel diegenen die daar al ooit reden, weten wat ik bedoel... bedankt alvast!
maar opzoeken loopt lastig, je moet bezuiden Gent, ten zuiden van de kruising van E40 en N43 (Kortrijksesteenweg) kijken.
Beginnen op "road" dan Birds eye view kiezen als je de locatie gevonden hebt, want anders zie je niet veel.
Tenzij borden aangeven dat je ze langs een andere kant magof moet (D1) voorbijrijden, rij je verkeersgeleiders altijd langs RECHTS voorbij, conform Artikel 9.6 :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art9#9.6
9.6. Behoudens plaatselijke reglementering moet elke bestuurder de inrichtingen bestemd om het verkeer te leiden, zoals zuilen en verkeersgeleiders, aan zijn linkerhand laten.
Hij moet ook de vluchtheuvels aan zijn linkerhand laten tenzij wanneer de behoeften van het verkeer het rechtvaardigen deze aan zijn rechterhand te laten.
De verplichting langs een enkele zijde voorbij te rijden kan evenwel opgelegd worden door het verkeersbord D1.![]()
Op een paar "hoeken" van het Rijvisschepark, waar de verkeersgeleider sterk aan de rechterrand van de rijbaan ligt, gaat dat redelijk absurd zijn als ze daar geen signalisatie gezet hebben dat je ook links mag passeren.
Dat punt met de 2 verkeersgeleiders met een grotere boom op 1 kruispunt, daar zou ik in de ene richting (noordoost-zuidwest) via de duidelijke doorgang "tussen de bomen" doorrijden omdat de verkeersgeleiders dan in de "zijwegen" lijken te liggen, en in de andere richting (noordwest-zuidoost) rechts van de verkeersgeleider.
(Tenzij borden wat anders opleggen natuurlijk)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de examinators daar van maken ...
Wel een buurt vol sukkelaars daar, zo te zien, amaaaaai

Hierbij eens een duidelijke afbeelding! De rode route wordt voorgesteld, er staan geen verkeersborden van welke aard dan ook. Is de rode route volledig OK, of moet het stuk dat van noordoost naar zuidwest loopt vervangen worden door het gele stuk?
Voor de duidelijkheid: de verkeersgeleiders staan wel degelijk zoals te zien op volgende figuur:

Opnieuw is de rode route wat voorgesteld wordt door Inazuma, de gele het mogelijk alternatief. Nogmaals: nergens verkeersborden.
Interessante vraag eigenlijk!

of moet (D1) voorbijrijden, rij je verkeersgeleiders altijd langs RECHTS voorbij, conform Artikel 9.6 :

die je oplegt voorrang te verlenen aan de rijbaan die je oprijdt, en staan er ook niet overal rijstrookverminderingspijlen.