ik heb morgen mijn eerste rijles , en ben eigenlijk best zenuwachtig..
want ik heb nooit gereden in een auto ,
hoe leert de instructeur jouw eigenlijk rijden ?
want ben bang dat ik zo per ongeluk tegen een auto ga zitten omdat ik te traag remt ofzo..
tips ofzo altijd welkom
-X-
(B) Morgen mijn eerste rijles
-
- Administrator
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
- Locatie: Wechelderzande
Re: morgen eerste rijles
Dat is in veel gevallen zo bij een eerste rijles... er is voor alles een eerste keer, ook voor autorijden.moi schreef:ik heb morgen mijn eerste rijles , en ben eigenlijk best zenuwachtig..
want ik heb nooit gereden in een auto ,
De instructeur heeft ook een rempedaal, als dat een geruststelling kan zijn...moi schreef:hoe leert de instructeur jouw eigenlijk rijden ?
want ben bang dat ik zo per ongeluk tegen een auto ga zitten omdat ik te traag remt ofzo..
(voor een instructeur is dat in sommige gevallen alvast een geruststelling )
Tips ga je morgen zeker krijgen van je instructeur...moi schreef:tips ofzo altijd welkom
Blijf er vooral rustig bij, die mensen zijn gewoon om iemand op te leiden die nog nooit een stuur heeft vastgehad.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit (J. Cruijff)
Download ons praktijkboek, waarin alles stap voor stap wordt uitgelegd.tips ofzo altijd welkom
Er staan ook heel wat examentips in.
Klik op de site in de bovenbalk op PRAKTIJK
PRAKTIJKBOEK
Wat denk je zelf.is rijden met een groote auto gemakkelijker dan met een kleintje ?
Kleiner is gemakkelijker en handiger.
Diesel is gemakkelijker en zuiniger. Daarom hebben de meeste rijscholen diesels.dat ge leert rijden met diesel
Automatic is gemakkelijker in het begin (zie uitleg praktijkboek)
Een grote neemt wat meer plaats in beslag, is ook wat breder wat in sommige straatjes iets lastiger is, en dat wordt vaak als "moeilijker" gezien.Anonymous schreef:nog een vraagje :
is rijden met een groote auto gemakkelijker dan met een kleintje ?
Maar op je examen krijg je uiteindelijk plaats genoeg bij het parkeren of keren.
Er zijn grote auto's die goed overzichtelijk zijn (ttz : je ziet goed hoe lang en breed die zijn) maar ook kleine auto's die slecht overzichtelijk zijn, waarbij je je afvraagt waar de carrosserie nu eigenlijk stopt .
Hangt allemaal van model tot model af.
De designtrend bij moderne auto's gaat spijtig genoeg naar minder overzichtelijk ...
Met een benzine is autorijden niet speciaal anders dan bij een diesel.en keb ook gehoord dat ge leert rijden met diesel ( 20 u les )
en met benzine is het totaal anders
Een dieselmotor draait wat minder toeren, maar heeft doorgaans wel meer trekkracht.
Daardoor "vergeet" men vaak wat gas te geven bij het wegrijden uit stilstand.
Dat heeft een benzinemotor echter niet zo graag (maar sommige recente diesels ook niet ...) en valt dan stil.
Daar zit het grootste verschil (en aan de prijs van de brandstof ... )
Het voelt wat anders aan bij het rijden, je schakelt meestal wat meer, maar de basis rijtechnieken zijn uiteindelijk dezelfde, en je kan je zeker aanpassen als je met een benzine gaat rijden als je met een diesel hebt leren rijden.
Elke auto rijdt en reageert trouwens wat anders, daar moet je je ook telkens aan aanpassen.
Je moet een auto kopen in functie van hoeveel en waarvoor je hem gebruikt of denkt te gaan gebruiken.dus is beter om auto te kopen met diesel dan om te oefenen ?
Als je verwacht relatief weinig km af te leggen (tot zo'n 15-20000 km), ben je doorgaans beter af met een benzinewagen.
De onderhoudsintervallen liggen bij benzinewagens meestal verder uit elkaar, en de aankoop- en onderhoudsprijs is doorgaans ook lager.
Als je vaak en veel in stadsverkeer gaat rijden, is een benzine ook geschikter.
-
- Administrator
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
- Locatie: Wechelderzande
Ik had onlangs het genoegen om even te rijden met een Volkswagen New Beetle en ik weet nog altijd niet waar die voor- en achteraan eindigt...Inazuma schreef:Er zijn grote auto's die goed overzichtelijk zijn (ttz : je ziet goed hoe lang en breed die zijn) maar ook kleine auto's die slecht overzichtelijk zijn, waarbij je je afvraagt waar de carrosserie nu eigenlijk stopt .
Zo heb ik de rechthoekige oude Zweed die ik vroeger had vervangen door het nieuwere, meer afgeronde model.Inazuma schreef:Hangt allemaal van model tot model af.
De designtrend bij moderne auto's gaat spijtig genoeg naar minder overzichtelijk ...
Voor mij niet echt een probleem, maar ik heb het thuis al mogen horen
Je moet een auto kopen om te gebruiken, niet om mee te oefenen.dus is beter om auto te kopen met diesel dan om te oefenen ?
Zoals Inazuma reeds zei, je moet kijken wat je na je rij-opleiding met die auto wil gaan doen. Ben je van plan om enkel tijdens het weekend de wagen te gebruiken om te gaan winkelen, dan moet je echt geen limousine op diesel kopen.
Wil je na het behalen van je rijbewijs dagelijks gaan pendelen tussen Brussel en Amsterdam, raad ik je niet aan om dat met een klein benzine stadswagentje te doen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit (J. Cruijff)
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Re: morgen eerste rijles
moi schreef:ik heb morgen mijn eerste rijles , en ben eigenlijk best zenuwachtig..
want ik heb nooit gereden in een auto ,
hoe leert de instructeur jouw eigenlijk rijden ?
want ben bang dat ik zo per ongeluk tegen een auto ga zitten omdat ik te traag remt ofzo..
tips ofzo altijd welkom
-X-
Ik heb het liefste leerlingen die nog nooit hebben gereden omdat het nu eenmaal gemakkelijker is om iemand dingen aan te leren i.p.v. slechte gewoontes af te leren.
Je moet zeker niet bang zijn om ergens tegen aan te rijden, want het is de taak van je instructeur om dit te vermijden.
Ook nooit bang zijn voor dingen die nog niet gebeurd zijn. Er zijn hier inderdaad mensen die niet zo goede ervaringen hebben met hun eerste les maar voor hetzelfde geld heb je een heel goede dag morgen en zijn je zorgen voor niets geweest.
Veel succes morgen
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.