vraag ivm Rijbewijs C

Vraag hier tips en hulp van anderen.
thomasr1989

vraag ivm Rijbewijs C

Bericht door thomasr1989 »

Ik ben van plan om vrijdag eens men theoretisch rijbewijs te gaan afleggen, nu ik ben nog niet van plan om direct met een auto te rijden (binnen een jaar ofzo) maar graag had ik geweten of als ik geslaagd ben dat ik dan met dit ''bewijs'' een voorlopig rijbewijs voor mijn brommer b klasse mag hebben

???

Thomas
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: vraag ivm Rijbewijs C

Bericht door Stefan Peeters »

thomasr1989 schreef:Ik ben van plan om vrijdag eens men theoretisch rijbewijs te gaan afleggen, nu ik ben nog niet van plan om direct met een auto te rijden (binnen een jaar ofzo) maar graag had ik geweten of als ik geslaagd ben dat ik dan met dit ''bewijs'' een voorlopig rijbewijs voor mijn brommer b klasse mag hebben
Welk theorie examen dacht je te gaan afleggen? Voor een rijbewijs C? En je hebt nog geen rijbewijs B of zie ik het verkeerd?
Dit lijkt me een beetje Chinees, kun je je vraag wat duidelijker formuleren?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
thomasr1989

Re: vraag ivm Rijbewijs C

Bericht door thomasr1989 »

xantingo schreef:
thomasr1989 schreef:Ik ben van plan om vrijdag eens men theoretisch rijbewijs te gaan afleggen, nu ik ben nog niet van plan om direct met een auto te rijden (binnen een jaar ofzo) maar graag had ik geweten of als ik geslaagd ben dat ik dan met dit ''bewijs'' een voorlopig rijbewijs voor mijn brommer b klasse mag hebben
Welk theorie examen dacht je te gaan afleggen? Voor een rijbewijs C? En je hebt nog geen rijbewijs B of zie ik het verkeerd?
Dit lijkt me een beetje Chinees, kun je je vraag wat duidelijker formuleren?
Sorry, wel het zit zo ik ga dus mijn theoretisch afleggen voor een auto, en ik vroeg me af of ik dan ook voorlopig met een B klasse brommer mag rijden ( ik heb er nog geen rijbewijs van)

Thomas
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Nu begrijp ik de vraag tenminste al...

Neen, je mag dan niet met een brommer klasse B rijden.
Ook met een voorlopig rijbewijs B mag je niet met een brommer klasse B rijden, wel met een definitief rijbewijs B.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Theoretisch examen voor brommer en personenauto zijn verschillend.
Je moet dus 2 examens afleggen.
1 voor brommer, 1 voor auto.
Als je geslaagd bent, kun je een voorlopig rijbewijs aanvragen dat geldig is waarvoor je theorie-examen hebt afgelegd.
Zie www.gratisrijbewijsonline.be

Je kunt ook enkel het theoretisch examen B voor de auto afleggen.
Als je geslaagd bent, kun je een voorlopig rijbewijs B (auto) aanvragen.
Je moet minimum 3 maand stage doen met je voorlopig rijbewijs en minimum 18 jaar zijn om je praktijkexamen te mogen afleggen.
Pas nadat je geslaagd bent voor het praktijkexamen en een definitief rijbewijs B (personenauto) hebt, mag je ook met een bromfiets klasse B (max 45 km/u) rijden.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie