Hey!
Eventjes melden hoe het examen deze morgen bij mij was, mss hebben sommigen er iets aan
- Zat de examinator naast of achter jou?
Schuin achter me
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Wanneer ik in het begin van de straat reed, zei hij dat ik me in deze straat mocht keren, ik keerde me meteen want verder stonden er auto's geparkeerd. Het was een straat waar er twee auto's konden passeren en er was langs beide kanten nog eens plaats om te parkeren (daar mocht ik op rijden). Makkie dus
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Ik reed in een straat waar er een auto geparkeerd stond en achter de auto was er wel 8m plaats. Gebruik wel liefst zo weinig mogelijk plaats, zo kan de examinator zien dat je het echt onder de knie hebt.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Richtingaanwijzers, dimlichten, standlichten, grootlichten, mistlichten, ruitenwissers. ik moest vertellen wat een juiste zithouding was maar ik moest mijn zetel niet verzetten. Mijn linkerbuitenspiegel moest ik wel verzetten en terug goed zetten. Verder trok ik een kaartje en ik moest de ruitenwisservloeistof aanduiden onder de motorkap.
Ik had de indruk dat de examinator nogal nonchalant was en snel op de baan wou (het stak niet zo nauw)
Centrum van Gent en omstreken heb ik niet gehad, wel veeeeeel straatjes gedaan waar zone 30 geldt. Jongen die ook examen deed, reed vooral in Gent centrum (Kouter enzo) dus het hangt echt af van het 'lot'
Verder... KALM BLIJVEN! Ik heb de dagen ervoor enorm gestresst en tijdens examen zelf was ik heeeel rustig. De examinator zei zelf 'te rustig' maar die opmerking vind ik maar dom. Ik reed traag om alles te kunnen zien en geen fouten te maken, naarmate je meer rijdt ga je snel je eigen rijstijl ontwikkelen.
Ik heb dus geluk gehad met zo'n milde examinator (had eens voorrang vergeten ook mr heeft me toch doorgelaten)
VEEL GELUK aan degene die nog examen moeten doen en dank je wel aan de makers van deze site want het was echt mijn redding! Ik had namelijk geen tips van de rijschool enzo...
Kus

of
in de niet toegelaten richting ....