Rijbewijs A na je 21ste

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Aljoscha

Rijbewijs A na je 21ste

Bericht door Aljoscha »

Hey,

ik heb een vraagje ivm het rijbewijs A. Ik ben reeds 22 en zou graag beginnen met het halen van mijn rijbewijs A maar wat ik me nu afvraag, als je geslaagt bent voor je theorie gedeelte en je hebt je 6 uur les genomen met welk type moto mag je dan rijden, is dit nog steeds een moto die minder dan 35kw heeft.

en als je nadien geslaagd bent voor je praktijk moet je dan ook nog eerst 2 jaar rondrijden met een moto met minder dan 35 kw voor je naar een zwaardere mag of mag je meteen met een zwaardere moto beginnen rijden?

groetjes Aljoscha
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijbewijs A na je 21ste

Bericht door Inazuma »

Aljoscha schreef: ik heb een vraagje ivm het rijbewijs A. Ik ben reeds 22 en zou graag beginnen met het halen van mijn rijbewijs A maar wat ik me nu afvraag, als je geslaagt bent voor je theorie gedeelte en je hebt je 6 uur les genomen met welk type moto mag je dan rijden, is dit nog steeds een moto die minder dan 35kw heeft.
Vanaf je 21 mag je ineens op een onbeperkte motorfiets leren rijden.
Je volgt dan de rijlessen met een dergelijke motor, en je kan een onbeperkt voorlopig rijbewijs A krijgen.

Om meteen een onbeperkt definitief rijbewijs A te krijgen, moet je het examen dan ook afleggen met een motorfiets van minstens 35 kW.



Er is geen beperking tot 35 kW voor de jongere bestuurders, maar tot 25 kW (en met een vermogen / gewichtsverhouding van minder dan of gelijk aan 0,16 kW/kg )
Aljoscha

Bericht door Aljoscha »

Ah, dat is zeer goed nieuws

dan heb ik reeds een motor klaarstaan waarmee ik kan leren rijden :D

bedankt voor het snelle antwoord
Plaats reactie