Dag Allemaal,
inmiddels rij ik nu zo'n 3/4 jaartje op mijn 125 cc-tje merk Lifan, en ik moet zeggen, voor mij persoonlijk is het voorlopig goed

, om vooral veel ervaring mee op te doen, maar inderdaad, zoals iemand van jullie al eerder schreef: je mag geen hoge verwachtingen hebben en je moet ver weg blijven van de autosnelweg

. Ik schakel me inderdaad te pleuris, en mijn man met zijn 1000cc raakt gefrustreerd als we weleens samen gaan rijden, zelfs zijn motorblok(accu of dynamo) geeft protest, want naderhand blijkt dat zijn accu door de veel te lage toeren die hij heel de weg heeft gemaakt, niet meer bij te laden!!!
vlgs dit internet artikel: weet iemand van jullie of dit waar is?
Een lege accu
De accu is te zwak om de startmotor rond te gooien. Onder de +/- 9 volt is de belastbaarheid van de accu niet goed genoeg. Als je hier de tijd voor hebt kun je accu middels een acculader opladen, of als de accu versleten blijkt te zijn vervangen. Moet je direct weg, dan kun je proberen de motor aan te duwen. Met een zwaardere motor zal dit erg moeilijk worden. De accu met startkabels aansluiten op de accu van een andere motor of een auto is dan een oplossing. Start na het aansluiten de motor van het "donorvoertuig" en probeer dan pas de eigen motor te starten. Sluit altijd eerst de (+) aan en maak altijd als eerste de (-) los. Ga dit niet proberen met de accu van een auto die op diesel rijdt. Na het starten is je accu nog steeds niet opgeladen. Dit zal door het rijden weer moeten gebeuren. Zorg dus dat je motor niet afslaat, of dat de motor uitzet, voordat je minimaal een kilometer of 30 hebt gereden. Rij, bij wijze van uizondering, tot je accu weer is opgeladen zonder verlichting. Tenzij het donker is natuurlijk.
Let op: bijna elke motor begint pas te laden boven de 2000-3000 toeren, dus stationair draaien werkt niet! Je kunt dit probleem met je accu eenvoudig voorkomen door de accu op een druppellader aan te sluiten gedurende een periode van stalling. Een beetje een leuke druppellader kan je ook meteen vertellen of je accu nog in orde is.
de accu van de Honda is nog geen 2 jaar oud,en vertoont dit gebrek sinds mijn man met mij is gaan rijden en zich aan mijn topsnelheid van 100 heeft moeten aanpassen. motorvrienden zeggen dat bovenstaande grote onzin is???
Ik rij dus nu maar voornamelijk alleen, of met vriendinnen, en de Honda CBF 1000 nemen we als we willen doorrijden en kilometers willen maken.
Rijbewijs A halen zit er voor mij voorlopig niet meer in, men heeft artrose in mijn knie vastgesteld en ik kan nog net met mijn 125 cc aan de hand lopen, zwaardere voertuigen gaan dus echt een probleem zijn, helaas.