**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
Gast

Re: examen

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: MOLLEM

Ideale temperaturen, weinig of geen verkeer in Asse. Goeie periode uitgepikt.
Grote man, uitgestreken gezicht. Erg neutraal qua houding. Ik was nerveus... Wou zo snel mgl in de auto stappen en wegrijden, want ik dacht dat het dan wel zou minderen qua stress.
Hij vroeg me de de remvloeistof aan te duiden. Ik duidde de koelvloeistof aan... :s
Hij: neen dat is de koelvloeistof.
Ik: euuuuuuuuuuh dat is idd DIT hier... wow...
Hij: gene schrik, da's niet erg. En ik ga u niet opeten.

(ne maat van mij zei: ge had kunnen zeggen dat die rijexamencentra wel uwe portefeuille opeten lol)

Doordat hij er niet zwaar aan tilde, werd ik rustiger. Ik dacht: hmm, die is toch nog schappelijk.
Vervolgens alle lichten. Dit had ik kort tevoren nog ff geoefend met mijn begeleidend persoon. Mijn oudste vriend (met als negatief punt dat hij nogal opdringerig is,, hij heeft zijn rijbewijs overigens gaan halen ( :D ) in het jaar 1960 :!: :) zei: "oei, gij hebt lange benen. Moet ik mij anders vanachter zetten?"
Die mens (beetje verbaasd): 'neenee, ik zit vanachter, gaat wel'. Mijn vriend wilt zijn zetel naar voren zetten, hopla da gaat niet. Ik help hem, gelukkig vind ik het hendelke.

Wel leuke opmerking die de man maakte: 'ik ben ni gewoon om tijdens rij-examens in zone groten auto te zitten'. De andere wagen naast ons was een kleintje. Mabon, 't is niet de lengte die telt. -)
Hij deed de uitleg heel sec van wat er me te wachten stond. Positief was wel dat hij zei: 'ik ga u niet in de val proberen te lokken'.
Aan het eind: 'Zijn er nog vragen?'
Ik: euuuh ... neen.
Wij weg. Nen ouwe, ne lange, en ne nerveuze.

Direct zo snel mogelijk naar vierde vitesse en 70 per uur gegaan (gelukkig was dat op die baan toegestaan ;-) ). Het ging heel goed. Keren gebeurde al na een minuutje of 3. Ik nam rustig mijn tijd, en bedankte dmv een handgebaar een madam die schoon was blijven wachten. Terug weg, met goeie moed.
Braaf achter een bompa op de fiets gereden, en zodra het kon gepinkt en voorbij gegaan, en nog eens gepinkt.
Naar straten gegaan waar ik nog nooit gereden had, maar het was heel rustig in Asse, dus voelde het wel goed aan. Altijd mooi gepinkt. Daar hamerde mijn vriend altijd op: 'ge pinkt niet genoeg!' Hij was de eerste die met mij echt zulke kleine straatjes deed, en dan moet ge natuurlijk bijna constant pinken...
Mijn begeleidend persoon was vantijd met zijn handje voor zijn navel aant gebaren van: "traag traag hier". Ik mij daarin ergerend, want als de examinator het zou zien... . Maar goed, ik kon m'n vriend op geen enkele manier tegenhouden... dus focus op het rijden zelf.
Parkeren dan. Eerste keer was ik te ambitieus, en maakte ik mijn S-beweging te kort achter de auto. Daardoor zat ik niet goed. Hij zei: 'u mag het manoeuvre opnieuw beginnen he'
Ik dacht okay, nu iets minder ambitieus. Ruimte genomen. En het ging goed. Uitgestapt, deuren gesloten. Naar trottoir, rond de wagen, na goed te hebben gekeken rondom mij, deur op een kier etc.
Niet vergeten te pinken, en hop weg waren we.
Daar was ik dus ook al vanaf, maar ik wou niet te veel evalueren van: 'yes yes', want dat leidt me af van mijn taak. Rap terug geconcentreerd. Hij zei niet van: links, rechts... Rechts is maar een ambetante baan, dus ging ik links. Zou begot niet weten of hij iets gezegd heeft...
Er was geen enkel probleem tot dan toe. Op steenweg zei hij wel: 'waarom rijd ge zo traag? doe is gewoon... Hebt ge een bord gezien van 30? da was vroeger zo, nu ni meer'. Hij zei het niet op een veroordelende manier, maar was wel lichtjes geïrriteerd denk ik.
Ik vond dat ff klote, want die baan was ik met mijn vriend overeengekomen om 30 te rijden, omdat iedereen daar dertig rijdt... 't Was er eentje met variabel verkeersbord zone 30, dat niet brandde, maar een eindje verderop stond wel een gewoon bord dat zei dat de zone 30 gedaan was, verwarrende situatie dus). Tip: volg gewoon de beginborden en daarmee basta.
Ik zei: ah okay...Vlotjes naar vijftig gegaan. Rustige wijk in, zonder probleem.
Terug straten in die ik nog niet gedaan had. Zonder probleem. We bleven rijden, en we waren op de terugweg naar het examencentrum (die ik uiteraard goed kende), toen ik dacht: mmmm, dat ziet er hier goed uit. Direct weer focus op de baan, goed lettend op borden, snelheid en kijken.
Laatste rond punt: weinig verkeer, dus geen probleem. De laatste rechte lijn ....letterlijk.
We kwamen aan (hoewel zowel mijn vriend als ik wat kilo's kwijt waren onder de vorm van zweet)

'U bent geslaagd.
MAAR
het was kantje boordje.'
Ene keer ne voorrang ni gegeven, omdat ik - zoals hij goed had opgemerkt - naar een bord aan 't kijken was dat net na die straat stond. Daardoor had ik een onvoldoende voor dat onderdeel. Maar hij zei: gebt geluk gehad dat ge andere keren wel goed voorrang hebt gegeven.
Ook een keer te kort afgedraaid van een obstakel (auto). Hij zei: " ge wist het precies, want ge keek naar mij ". Kan zijn. Kennelijk iets waar ik toch moeite mee blijf hebben. Bij mijn rijlessen was dat ook een zwaar werkpunt. Niet dat ik ook maar één keer het gevoel heb dat ik die auto ga raken ofzo...
Mijn vriend zei: 'had hij u gezegd dat ge gebuisd waart, had ik gereclameerd zenne'. Ik zei: 'gij hebt al genoeg gedaan gij!' :o :)

Conclusies: geslaagd, dus supercontent. En dat van de eerste keer... Ik woon al enkele jaren niet meer in Asse, maar ik sta er nog gedomicilieerd, bij mijn ouders dus. Ik ging naar Asse, omdat het daar volgens wat ze zeggen simpeler is dan in Leuven. Minder moeilijke verkeerssituaties. Een goeie chauffeur slaagt overal wel, maar ik vond het toch de moeite om naar Asse te gaan, op aanraden van vele anderen. Van het parcours heb ik zo'n 60% op voorhand bereden.
Ik ben met mijn eigen wagen gegaan, waarmee ik op bijna 5 maand 3000 km gereden heb sinds het behalen van mijn voorlopig rijbewijs(rijschool gedaan, 22u, want na 20u nog niet voldoende goed). Ik heb 95% van die kilometers solo gereden, en heb dus zelf kunnen voelen hoe ik bv het best schakel. Ik wou zeker niet met de rijschool omdat ik mijn wagen het beste ken.
Tips naar de toekomstige rijbewijzers: focus u op uw taak. Rijd sec en doet wat ge moet doen: da's kijken naar de hele situatie rondom u. Wees bij de pinken als ge moet pinken. De anderen rondom u moeten weten wat ge doet.
De borden vertellen u wat ge moet doen.
Uw leven hangt niet van af het al dan niet behalen van een rijbewijs, maar uw leven en dat van anderen kunt ge in gevaar brengen als ge niet voorzichtig rijdt. Een wagen is een potentieel moordwapen.
Ook interessant: 20u rijles maakt dat ge én een goeie basis krijgt, én daarna alleen kunt rijden, zoveel ge maar wilt, en dus voeling krijgt met uw wagen én dat ge verschillende chauffeurs kunt meenemen. Eén begeleider heeft in de meeste gevallen een of meer blinde vlekken, is mijn idee. Ik heb de mogelijkheid gehad om een stuk of 7 verschillende vrienden te laten meerijden, die me konden coachen. Van elk van hen stak ik iets op. Dingen die iemand onzinnig vindt, en nooit zelf doet, gaat hij niet makkelijk aan anderen kunnen aanleren.
Wat ook kewl is: ik heb jarenlang geen interesse gehad in auto's, maar sinds vorig jaar begon het ferm te kriebelen. Ben er nu 24. In vergelijking met mijn begeleidend persoon is dat nog erg jong ;-).
Shoepie

Rijexamen

Bericht door Shoepie »

EXAMENCENTRUM: ALKEN

Ben vanmorgen mijn praktijkexamen gaan afleggen. Eerst en vooral moest ik kunnen uitleggen hoe ik kon nagaan of er slijtage aan de banden was. Vervolgens moest ik in de auto gaan zitten en de pinkers aanzetten, de lichten, de claxon. Ik moest ook mijn zetel verzetten en mijn spiegels in bij het tegoei zetten ook uitleggen hoe het moest staan.

Toen gingen we de weg op. Ik dacht dat alles redelijk goed verlopen was, behalve 1 ding. Ik had te laat door dat ik in de bebouwde kom zat, dus ik reed 60 waar maar 50 mocht. Later bleek dus ook dat ik een voorrang van rechts gemist had, weet totaal niet waar, maar ik zal hem maar gelijk geven. Ook had hij bedenkingen bij mijn remtechnieken en bochttechnieken. Ik liet mijn ambriage te laat los in een bocht, ik deed dit altijd halverwege de bocht, en dat moet dus al bij het begin. Ik was er mij eigenlijk niet van bewust. En wat mijn remmen betreft, ik hou de ambriage te vroeg in.

Mja, nu weet ik mijn fouten en 'k zal der op letten.

De examinator leek vriendelijk maar was eigenlijk een kwal van een vent.
Hij ging achter mij zitten, ookal reed ik met mijn mama.

Weet nog niet wanneer ik zal teruggaan, zien wel.

Groeten
Inazuma

Re: Rijexamen

Bericht door Inazuma »

Shoepie schreef:EXAMENCENTRUM ALKEN
Mja, nu weet ik mijn fouten en 'k zal der op letten.
Je scoort helaas hoog in de Top 3 met de vaakst voorkomende fouten gemaakt door kandidaat bestuurders die de vrije opleiding volgden ...

viewtopic.php?t=5856&start=0

Je weet waaraan te werken, maar het is duidelijk dat ook je begeleider(s) die fouten niet tijdig opgemerkt hebben ...

Oefenen, oefenen, oefenen, en volgende keer beter :!:
Gert

Bericht door Gert »

EXAMENCENTRUM: DEURNE

- Welk examencentrum ben je geweest :
Deurne
- Plaats examinator:
Rechtsachteraan
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Hij zei me nog voor het afdraaien in een straat dat ik eenmaal ingeslagen vrij mocht kiezen waar.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Hij zei gewoon achter die blauwe auto te gaan staan. Geen ander voertuig te bekennen op deze weg. Alles liep perfect.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Slijtage van de banden uitleggen, remlicht, pinkers, claxon, zetels en spiegels ontregelen en alles terug juist zetten.

Verdere fout:
Iets te snel gereden in een zone 30. Het zal niet veel geweest zijn, want ik heb het direct gecorrigeerd. Toch een voorbehoud hiervoor gekregen. Ik kwam wel op een kruispunt waar 2 verboden richtingen waren, daar moest ik linksaf en daarna weer een kruispunt waar weer 2 verboden richtingen waren, moest ik rechtsaf. Hij heeft misschien gedurende 10 min. niks gezegd terwijl ik toch 3 keer van richting moest veranderen. Het was route 12. Ik denk dat het niet de makkelijkste route was, maar ik heb het toch tot een goed einde gebracht. Ik was daar in ieder geval nog niet gepasseerd in mijn oefenen.

Mening:
Ik had een kalende kleine strenge man, maar zeer correct. Niet echt vriendelijk, maar dat hoeft ook niet.
Het zijn nu eenmaal rechtvaardige rechters denk ik maar.

Ik wil bij deze ook de makers en medewerkers van deze site bedanken voor zijn uniekheid die mij enorm geholpen heeft in mijn rijvaardigheid. Speciale bedankingen ook voor Jozef en Karl voor hun schitterende uitleg over het parkeren. Gaat steeds weer perfect. Chapeau en doe zo verder!
Saar*

Bericht door Saar* »

Sint-Denijs-Westrem (Gent)

Kben net terug van mijn examen en ik ben geslaagd! :D Het was mijn eerste poging en ik heb leren rijden met behulp van mijn ouders. Ik had een zeer vriendelijke examinator, hij legde alles zeer goed uit en zei altijd zeer duidelijk welke richting ik uit moest.

-In welk examencentrum ben je geweest
Sint-Denijs- Westrem (Gent)
- Zat de examinator naast of achter jou? Schuin achter mij, dus achter mijn begeleider
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Ik mocht deze plaats zelf kiezen, het was in een zeer rustige straat
Hij zij gewoon parkeer daar achter die grijze wagen in een S-vorm
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Ik moest de remvloeistof aanduiden, mijn pinkers en lichten eens aansteken, eens remmen, eens op mijn claxon duwen en zeggen hoe mijn zetel in de juiste positie stond.

Ik had veel zone 30 en max. 50, kheb bijna nooit meer moeten rijden.
Gast

examen

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: DEURNE

Opleiding: 20u rijschool + voorbereiding examen (tevreden, zonder was het niet gelukt)
Examinator: achteraan, redelijk vriendelijk en zeker correct
Controles: olie en zowat alles binnenin
Route: examen was zeker niet schitterend, parkeren en keren ok, achteraf hoorde ik dat ze twijfelde en daarom wellicht op het einde nog heel veel indraaien en zo, maar uiteindelijk geen twijfels genoeg, en dus geslaagd. Vond ik heel fair, want het had ook anders gekund.

Ik zou zeker opnieuw voor de rijschool gaan - voorbereiding was echt super.
Xana

Bericht door Xana »

EXAMENCENTRUM: MOLLEM

-Opleiding: 8uur rijschool en verder vrije begeleiding

- Zat de examinator naast of achter jou?
Ze zat rechtsachter (ik heb met de wagen van thuis examen gedaan).
Het was een vriendelijke vrouw.

De plaats mocht ik zelf kiezen.

Op het moment dat ze zei dat ik mocht parkeren achter een bepaalde wagen was ik er al bijna voorbij. Bijgevolg stond ik er te ver vanaf, dus de eerste poging lukte niet, de tweede poging was perfect :D

Kaartje getrokken met koelvloeistof, verder zowat alles binnenin de wagen.

Resultaat: Van de eerste keer geslaagd, ben superblij :D

Met bijzondere dank aan de makers van deze site vnl voor het keigoeie praktijkboek waar ik héél veel steun aan heb gehad!
*Lins*

Bericht door *Lins* »

EXAMENCENTRUM: EREMBODEGEM

-Opleiding: 20 u en 18 maanden voorlopig rijbewijs.

Ze zat rechtsachter

Ik mocht de plaats zelf kiezen, twas wel nen bergop, ma tis mij toch gelukt, goed zelfs

Ik moest parkeren achter een bepaalde auto, ze zei me duidelijk, achter die auto mag je parkeren, was ook op nen bergop, maar ik stond van de eerste keer goed, kmoest trouwen in de zelfde straat parkeren en keren.

- Voorafgaande controles: wat heeft zij gevraagd?
Kaartje getrokken met remvloeistof, alles binnenin de wagen, zoals de pinkers, dimlichten, mistlichten, standlichten, ruitenwissers (vooraan en achteraan), rem eens induwen. Ze vroeg ook om de zetel terug nie goe te zetten en de spiegels anders te zetten, zodat ik ze terug goed moest zeggen, ik moest da dan ook uitleggen.

Resultaat: Niet geslaagd, twee zware overtredingen, één voorrang niet gegeven en eenmaal te ver over de omgekeerde driehoeken terwijl er auto's afkwamen, was terecht er niet door, volgende keer beter. Kwas wel teleurgesteld achteraf door die domme fouten. Ik ga zeker de moed niet opgeven, voor de rest was alles goed, dusja
Elsss

Bericht door Elsss »

EXAMENCENTRUM: ASSE

Ik heb sinds april 2007 mijn voorlopig rijbewijs, maar veel had ik nog niet gereden door omstandigheden en school en zo. Ik deed het met begeleider.
Ik heb wel mijn examen afgelegd met een auto van de rijschool en heb dan 2 uur moeten bijnemen.
Ik heb dus eerst 2 uur gereden (eigenlijk maar 1.30 omdat de begeleider te laat was :P ) en dan examen afgelegd.
We zijn direct naar Asse gereden. Daar heb ik praktisch alle straten gedaan die ik moest doen op het examen. Nog een beetje geoefend op het parkeren en draaien. Hij heeft me ook raad gegeven over de bochten naar links ver genoeg te nemen, waar ik maar 30 en 50 mocht, enzovoort.
Omdat ik niet gewoon was om met een nieuwe auto te rijden, was het toch eventjes aanpassen. Zelf op mijn examen ben ik 2 keer stilgevallen, maar zolang dat je het verkeer niet hindert, buizen ze je hiervoor niet.
Ik wil toch nog even zeggen dat mensen beweren dat de examinator kan zeggen om een straat in te rijden dat eigenlijk niet mag (Vb. recht afslaan wanneer dat verboden toegang is). DAT IS NIET WAAR!!! Mijn begeleider heeft me duidelijk gezegd dat dat niet mag, omdat je anders een overtreding begaat. Het is wel zo dat als de examinator niks zegt, je zowieso rechtdoor moet. Bvb op een T-kruispunt kan hij niks zeggen en moet je goed zien. Als je niet naar links mag, moet je zowieso naar rechts.

- In welk examencentrum ben je geweest
Asse
Rechtsachter
Hij zei gewoon dat ik mocht keren in deze straat. Ik denk dat je altijd wel mag kiezen waar je je draait, zolang dat je het verkeer niet hindert. Mijn begeleider zei dat je beter meer keer moet manoevreren dan dat je op de borduur zit.
Hij zei me van tussen 2 auto's te parkeren. Ik heb dan maar geantwoord: achter deze blauwe auto dus? :) En dat is wel gegaan. Omdat het hard aan het regen was, heb ik moeten zeggen wat ik zou doen als ik boodschappen ging doen.
Ik heb geen kaartje moeten trekken en aangezien het aan het regenen was, moest ik al in de auto gaan zitten en de standlichten en dimlichten aan zetten. Ook op de rem moeten duwen. Voor de rest heeft hij mij niks gevraagd van olie of water...

En ik ben geslaagd!!!! :lol: Mijn begeleider had me erop gewezen dat ik mijn bochten naar links echt verder moest nemen. Je moet al het ware met uwe snuit op het midden van de baan staan en dan pas afdraaien. Dat had de examinator duidelijk gemerkt. Voor de rest had hij al opmerking dat ik 2 keer geen voorrang heb gegeven. Een vrouw die liep om uit de regen de zijn en ineens achteruit keek en aanstalte maakte om over te steken. Ik had moeten stoppen want er was geen verkeer achter mij. En dan nog eentje op een rotonde, hij was uit de straat links van mij en ik dacht da ik sneller ging zijn, was ook zo, maar hij had toch voorrang.
En dan nog een kleine opmerking over de snelheid, hier en daar toch sneller dan 30 gereden, maar op tijd gemerkt en afgeremd. Maar toch geslaagd!
Ik ben echt super blij, uiteindelijk hebben die 2 uur mij geholpen omdat hij toch nog een beetje kan 'bijschaven' en zeggen waar je moet op letten.
Uiteindelijk ben ik een fiere houder van het rijbewijs B (of toch binnen een paar dagen :lol: )
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Elsss schreef: En ik ben geslaagd!!!! :lol:

Voor de rest had hij al opmerking dat ik 2 keer geen voorrang heb gegeven.
Proficiat met je rijbewijs , maar bekijk zeker de voorrangsregels nog eens en let er beter op in het verkeer.

Als je het bericht leest boven het jouwe, dan zie je dat het ook anders kon aflopen.

Op een kort examen al 2 keer geen voorrang verlenen.
Op een gegeven moment gaat het geluk daarmee op zijn ...
Gast

Bericht door Gast »

Inazuma schreef:
Elsss schreef: En ik ben geslaagd!!!! :lol:

Voor de rest had hij al opmerking dat ik 2 keer geen voorrang heb gegeven.
Proficiat met je rijbewijs , maar bekijk zeker de voorrangsregels nog eens en let er beter op in het verkeer.

Als je het bericht leest boven het jouwe, dan zie je dat het ook anders kon aflopen.

Op een kort examen al 2 keer geen voorrang verlenen.
Op een gegeven moment gaat het geluk daarmee op zijn ...
Ja, das waar. Ma eigenlijk was er geen gevaar want ten eerste was de auto nog ver genoeg want hij moest niet afremmen. Maar langs den andere kant, kan hij altijd sneller rijden dan dat je denkt he. Maar zoals ik zeg, het gebeurt raar of zelden. En het zal ook een beetje te maken hebben met de stress, want ik ben zelfs 2 keer stilgevalle waar ik daarvoor perfect door ging. Het hangt zo een beetje van moment tot moment af he.
Maar wees gerust, ik probere zo voorzichtig mogelijk te rijden zonder iemand in gevaar te brengen en altijd goed in mijn spiegels te kijken en/of snelheid aan te passen.
qbertq

Bericht door qbertq »

Hallo mijn naam is Sidney
- In welk examencentrum ben je geweest
Kontich
Naast mij en mijn begeleider vloog naar achter
In een bepaalde straat zij de man in een van de volgende straten keren
Na het kijken mijn richting aanwijzers op en keren in de smalste straat natuurlijk enkel 2 rijvakken het was zweten, hij zij ook dat ik niet het smalste stuk moest uitkiezen
In een bepaalde straat zij de man achter die rode wagen parkeren, liet mij uitstappen na het parkeren vroeg wat ik ervan vond en hij hield mij in de gaten hoe ik in- en uitstapte
Nazicht koelvloeistof, lichten, ruitenwissers, verwarming achterruit

Geslaagd met de opmerking "zich vergewissen bord F50 bis"

Mag ik jullie danken voor de correcte leerstof en mijn begeleider die van dit Forum hier veel heeft opgestoken

Sidney V. M.
Succes,
Inazuma

Bericht door Inazuma »

qbertq schreef: Geslaagd met de opmerking "zich vergewissen bord F50 bis"
Proficiat :!:

Afbeelding

Nog wat meer uitkijken voor fietsers (ev. voetgangers) bij het veranderen van richting dus.
Ine de Smet

Bericht door Ine de Smet »

- In welk examencentrum ben je geweest: Alken
- Zat de examinator naast of achter jou? Rechtsachter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? heel de lengte van de straat stond ter beschikking, het was ook een hele brede baan
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? s-beweging achter een geparkeerde auto, uitstappen en terug instappen
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? koelvloeistof, bandenspanning, al de lichten, zetel en linkerspiegel goed zetten

Voor de rest gewoon rijden in niet al te kleine straatjes. Een keer auto vergeten voor te laten, kwam op het laatste nog door, dus een voorrang vergeten en bij het parkeren mijn handrem vergeten. Gebuisd!
Examinator en begleider waren ook aant praten waardoor mijn wegbeschrijving er maar zo op het laatste ergens tussen geflatst werd. Volgende keer beter
els83

EXAMENCENTRUM GEEL

Bericht door els83 »

In welk examencentrum ben je geweest: Geel

- Opleiding: 6 uur met de rijschool en daarna een jaar geoefend met vaste begeleider

- Zat de examinator naast of achter jou? Rechtsachter

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? heel de lengte van de straat stond ter beschikking, het was ook een hele brede baan

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? s-beweging achter een geparkeerde auto, uitstappen en terug instappen

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? remvloeistof, al de lichten, voor- en achterruitonwaseming, claxon en zetel en linkerspiegel goed zetten

Alles ging vrij vlot... Ik ben geslaagd... Ik had een mannelijke, iets oudere examinator; niet echt de meest vriendelijke persoon. Hij zat de hele tijd te zuchten en puffen... Mijn eerste poging bij het parkeren mislukte, en voordat ikzelf kon zeggen 'mag ik een 2de keer proberen", reageerde hij al "Kzou het terug uitrijden, want zo ben je maar aan het sukkelen" (maar nogal vrij kortaf vond ik). Ik had dus daarna echt wel het gevoel dat ik gebuisd was, maar blijkbaar toch niet... Heeft nadien de papieren afgegeven en NIETS meer bijgezegd... Hij had er wel onder voorbehoud bij geschreven dat ik nog meer vlotheid ivm het schakelen moest krijgen, maar dit weet hij ook wel aan de zenuwen!!

VEEL succes aan al diegenen die nog moeten gaan!!
Plaats reactie