vraag voor praktijk

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
mar

vraag voor praktijk

Bericht door mar »

ey, ik heb via deze site ook mijn rijbewijs gehaald, nu ben ik aan het leren voor het praktisch gedeelte, maar het schijnt dat je de delen - of een paar ervan - moet weten wat betreft de motorkap, kan ik ergens, misschien op deze site, de verschillende delen van de motorkap vinden??


merci


ps: een pracht van een site !
Inazuma
Berichten: 11372
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Je gaat meer dan waarschijnlijk erg veel hebben aan het Praktijkboek dat Eugeen samengesteld heeft.


Je kan het downloaden voor 2,5 euro (na aanvragen code via sms)
Je kan het ook krijgen bij Fortis als je er een Jongerenrekening hebt.


Ga naar
http://www.gratisrijbewijsonline.be/
en kies "Praktijk" uit het menu bovenaan

Klik op het volgende blad "Praktijkboek" aan, en dan "Code invoeren"
(dat levert je eerst de instructies op om een code aan te vragen)
GRO
Administrator
Berichten: 12773
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ga, als je een fortisjongerenrekening hebt naar een fortiskantoor gratis ons gedrukt praktijkboek halen.

Heb je geen rekening, download dan het praktijkboek via de site.

http://www.gratisrijbewijsonline.be/handboekpraktijk

Er zijn een hele hoop zaken die je moet weten voor het praktijkexamen.
Het staat daar allemaal stap voor stap in uitgelegd.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4323
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: vraag voor praktijk

Bericht door Stefan Peeters »

mar schreef:kan ik ergens, misschien op deze site, de verschillende delen van de motorkap vinden??
Ik wil niet moeilijk doen, maar het zijn wel onderdelen onder de motorkap die je moet kunnen benoemen... 't is maar dat je de verschillende delen van een wagen toch uiteen kan houden en deftig kan aanduiden.

Net toevallig gevonden, maar wel leuk: deze webpagina.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Re: vraag voor praktijk

Bericht door bibi585 »

xantingo schreef:
mar schreef:kan ik ergens, misschien op deze site, de verschillende delen van de motorkap vinden??
Ik wil niet moeilijk doen, maar het zijn wel onderdelen onder de motorkap die je moet kunnen benoemen... 't is maar dat je de verschillende delen van een wagen toch uiteen kan houden en deftig kan aanduiden.
Was ook m'n eerste idee.
De motorkap is meestal niet veel meer dan een, al dan niet verstevigde, speciaal gevormde plaat met 2 scharnieren en een slot. :wink:
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Al eens gaan kijken naar http://www.derijprof.be

Klik op controles en zo verder.
O.a. http://users.skynet.be/derijprof/motorkap.htm
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11372
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Maar hou er rekening mee dat dit voor elk type voertuig altijd wat anders is.

In het instructieboekje van de wagen, staat wat wat is onder de motorkap, en in het praktijkhandboek staat wat je daarvan moet kennen.
Lieselot

parkeren

Bericht door Lieselot »

Hej!
Mag je, als je achterwaarts wilt inparkeren, op het fietspad gaan staan?
Groetjes
GRO
Administrator
Berichten: 12773
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Je weet toch dat je niet op een fietspad mag rijden.
Hoe kun je er dan op gaan staan?
Bobby

Bericht door Bobby »

Er zijn veel plaatsen waar dat er rechts van een fietspad, parkeervakken of een parkeerstrook staat. Dus moest je nu tussen 2 auto's inparkeren, heb je toch geen keus en moet je wel op het fietspad gaan staan om achterwaarts tussen de 2 auto's te parkeren?
Inazuma
Berichten: 11372
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Bobby schreef:Er zijn veel plaatsen waar dat er rechts van een fietspad, parkeervakken of een parkeerstrook staat. Dus moest je nu tussen 2 auto's inparkeren, heb je toch geen keus en moet je wel op het fietspad gaan staan om achterwaarts tussen de 2 auto's te parkeren?
Neen, dat moet niet - en mag niet.

Er wordt aanvaard dat je het fietspad oversteekt, zelfs schuin in dit geval, maar niet dat je er op rijdt.


Je stopt dus links naast het fietspad op de rijbaan, en wat verder dan gebruikelijk.
Stuur ongeveer de breedte van het fietspad vroeger in dan je gebruikelijk doet.
Rij een eindje langer achteruit onder de hoek van ongeveer 45 graden.

Je komt dan op zo ongeveer dezelfde plaats terecht als waar je normaal gaat tegensturen om de auto weer recht langs het trottoir te zetten.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Inazuma schreef:
Bobby schreef:Er zijn veel plaatsen waar dat er rechts van een fietspad, parkeervakken of een parkeerstrook staat. Dus moest je nu tussen 2 auto's inparkeren, heb je toch geen keus en moet je wel op het fietspad gaan staan om achterwaarts tussen de 2 auto's te parkeren?
Neen, dat moet niet - en mag niet.

Er wordt aanvaard dat je het fietspad oversteekt, zelfs schuin in dit geval, maar niet dat je er op rijdt.


Je stopt dus links naast het fietspad op de rijbaan, en wat verder dan gebruikelijk.
Stuur ongeveer de breedte van het fietspad vroeger in dan je gebruikelijk doet.
Rij een eindje langer achteruit onder de hoek van ongeveer 45 graden.

Je komt dan op zo ongeveer dezelfde plaats terecht als waar je normaal gaat tegensturen om de auto weer recht langs het trottoir te zetten.
En tijdens deze handelingen de gebruikers van het fietspad niet hinderen en al zeker niet overhoop rijden. :wink:
Plaats reactie