Vrijgeproken voor scooter

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Vrijgeproken voor scooter

Bericht door AnnekeFirefox »

hallo, ik ben op 3 juli vrijgesproken geweest voor een snelheidsovertreding met mijn scooter, hij ging 8 km/u te hard op de rollen, ik heb vandaag een vonnis gekregen dat ze de scooter moeten vrijgeven, maar ik heb naar de takeldienst gebeld en die eist een papier van de politie van Leopoldsburg waar instaat dat ze hem vrijgeven(de politie) terwijl in mijn pv staat dat de takeldienst de scooter moet vrijgeven als ik toestemming krijg van de gerechtelijke overheid of een politieambtenaar, en ik heb een afschrift van de overheid gekregen, maar toch wilt de takeldienst mijn scooter niet mee geven wat moet ik nu ??? ze willen een papier wat ze moeten aftekenen van Leopoldsburg wat afgetekend moet worden door de takeldienst, kan ik dit zelf niet gaan halen ?
Pegasus-4 Life
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Neem contact op met de politie.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Samen met een politieman (als je ene zo ver krijgt mee te gaan) je voertuig gaan opeisen.
De takeldienst heeft nu schrik nooit hun centen te zien gezien je vrijgesproken bent.
De overheid is namelijk stukken beter in "ontvangen" dan in betalen. (slechte betaler dus)
AnnekeFirefox
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:58

Bericht door AnnekeFirefox »

zoals jullie weten ben ik vrijgesproken op 3 juli, nu zijn we 24 juli en ik ben al 3 weken aan het wachten op mijn scooter ondertussen alweer heel wat telefoontjes gepleegd, en op 15 juli heb ik gebeld naar mijn advocaat en die vertelde me dat we nog een 10 dagen moesten wachten, omdat de beroeps termijn voorbij moest zijn (23 dagen) gisteren bel ik naar het parket om te vragen of mijn vonnis al opgestuurd is naar Leopoldsburg(politie die mijn scooter in, beslag heeft genomen), en zeggen ze tegen me dat het nog tot 5 augustus kon duren voor dat die papieren op gestuurd werden.... mijn vraag is mag het parket mijn scooter nog zo lang inhouden wetende dat ik al van 3 juli ben vrijgesproken...kan ik een schadevergoeding eisen..mijn advocaat heeft zich gisteren van de zaak afgehaald, omdat ik vrijgesproken ben en het openbaar ministerie geen beroep heeft aangetekend
Pegasus-4 Life
Plaats reactie