**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****
-
kajouber
praktijkexamen erembodegem
sorry hoor maar mijn computer deed raar en ik zag nergens mijn vraag staan. nogmaals mijn excuses.
-
jenny.steegmans
examen
waarom slaagde je niet ? Omwille dat je niet rechtstreeks achter de ene auto parkeerde?Clio-Tuning schreef:EXAMENCENTRUM MollemControle onder de motorkap:- aanuiden waar je de motorolie moet aanvullen- aanduiden waar je het oliepeil meet- richtingaanwijzers links en rechts - dimlichten, standlichten, grootlichten- remlichtExaminator nam achterin plaats.Het was een zeer vriendelijke vrouw, niet gehaast, geen stress,...Parkeren: Examinator zei dat ik achter dat vertuig mocht parkeren. Er stond geen andere auto achter.Daarna uistappen, naar het troitoir gaan en weer instappen.Resultaat: niet geslaagdZeer jammer, maar heel terecht dat ik gebuisd ben.Ik weet mijn fouten, nu zal ik daar extra aandacht aan besteden...
-
Gast
Examencentrum brakel (1ste en 2de keer, 2de geslaagd)
EXAMENCENTRUM:
Hey allemaal!
1ste keer: 26 juni
---------------------
Mijn examinator was een slechtgezinde ongemanierde man met kort haar. Hij keek me niet in het gezicht aan.
Ik moest de lichten, claxon en richtingaanwijzers controleren.
Nummertje trekken, ruitensproeiervloeistof aanduiden (easy as pie)
Hierna mocht ik op de openbare weg rijden.
Eerst linksaf het examencentrum uit.
Aan het eerste kruispunt linksaf.
Hier heb ik me vergist. Je kan direct links, maar ook net over een middenberm links. Als je daar niet goed oplet (en met al die markeringen was ik even het noorden kwijt:p) rijd je achter de berm links.
Dat is plaatselijk verkeer. (het bord is er tijdelijk geplaatst)
Ik mocht terugkeren naar het examencentrum.
Het gaat hier dus over 500m van het examencentrum ofzo. :s
Eigenlijk vind ik het ronduit belachelijk dat op 500m mijn rijden worden beoordeeld.
2de poging: (3 juli)
--------------
Zelfde checks, ook ruitensproeiervloeistof.
Ik mocht op de weg gaan rijden.
Deze keer rechtsaf waar ik vorige keer linksaf moest (en dus gebuisd was:p)
De weg volgen tot ter hoogte van het station, daar rechts naar omhoog.
Dan enkele kleine baantje tot ik aan de "grote" baan kwam tussen brakel en geraardsbergen.
In geraardsbergen zelf op het kruispunt aangekomen, eerst rechts, tot een straat die heel scherp naar links ligt. (beetje in de vorm van een 1 als je van onderen aankomt). Daar plaatselijk verkeer over 200m. Hierin mocht ik mij draaien.
Eenmaal terug aan de vorige straat rechts, richting het kruispunt waar ik geraardsbergen ben ingereden, daarop rechts (de brug over de spoorlijn dus op).
1maal over de brug direct links zodat ik op de straat reed die tegen de spoorlijn loopt. Dan volgen tot helemaal beneden (bijna aan "den TISJ" :p ik weet niet meer hoe die straat noemt... kleine karmelietenstraat ofzo)
Dan rechts en de volgende links. Daar over het water de berg op (is heel steil).
Hier moet je rekening houden met voorrang van rechts, je snelheid en niet stilvallen op de berg. Natuurlijk kwam er een auto van rechts waardoor ik al stilstaand moest vertrekken van op die steile helling.
het lukte me zonder veel moeite:)
Dan de bochtige afdaling gemaakt.
Eenmaal beneden terug door het stad, over de brug van de spoorweg en zo terug naar brakel.
Resultaat: geslaaaaagd

Ze had 2 opmerkingen:
- ik reed soms nogal dicht langs de wagens
- net uit het examencentrum had ik uitgeweken voor een oud vrouwtje (een klein beetje maar) zonder mijn richtingaanwijzers te gebruiken.
Erna had ik het wel altijd goed gedaan.
- mijn manouvres waren heel goed
TIP: hoe klein het uitwijken ook, gebruik je richtingaanwijzers.
Opmerking: daar in brakel klopt de signalisatie totaal niet. Ik zie markering 50, en 100m verder staat er een bord "einde zone 30".
Ik heb wel zo meer plaatsen tegengekomen waar ik vloekte omdat de signalisatie zichzelf tegenspreekt.
Mijn persoonlijke conclusie:
- ik vind het spijtig dat het praktijkexamen zo genoemd wordt, het is namelijk wel getoetst aan de praktijk, doch de manier van rijden wordt nauwelijks toegepast in het dagelijks verkeer(in de praktijk).
Ik heb reeds meerdere keren het gevoel gehad dat reglementair rijden eigenlijk gevaarlijk is... een bocht nemen aan 50km/u waar anderen aan 90 a 100km/u doorscheuren bijvoorbeeld.
- er wordt vaak gesproken over rijervaring. Nu, ik zit dagelijks op de weg (heb reeds 18000km achter de boeg op 3 maanden tijd). Ik zie maar al te vaak dat mensen zonder richtingaanwijzer (of net op het moment waarop ze de zijdelingse beweging starten) inhalen. Meestal hebben ze dan ook amper gekeken en denken ze dat je maar gewoon kan remmen voor hen.
Er zijn ook nog andere voorbeelden maar die laat ik even terzijde.
Ik vind dat de "rij-ervaring" eerder een roes is waardoor sommigen denken dat de verkeersregels voor hen niet zo belangrijk meer zijn.
Laten we dus maar snel invoeren dat je bijvoorbeeld om de 3 jaar een praktische test moet afleggen.
Dit lost dan waarschijnlijk direct een groot deel van het mobiliteitsprobleem(files, ongevallen) op.
- signalisatie staat vaak verkeerd. Overdreven lage toegelaten snelheid, bord 50 met daarna einde zone 30 of Einde zone 30 met direct daarna een bord 30,...
Als je in aalst de E40 oprijd richting gent, dan mag je daar 90km/u als ik me niet vergis.
De eerste die die haarspeldbocht aan 90km/u kan passeren krijgt van mij een vat(ik ben niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen:p). Akkoord, je moet altijd een aangepaste snelheid gebruiken, maar net ervoor is het perfect mogelijk om 90km/u te rijden terwijl er nauwelijks signalisatie is dat je er met 50km/u nog tegen je zijruit geplakt wordt ( bij wijze van spreken).
Op die manier denk ik dat de "geloofwaardigheid" van de signalisatie ten zeerste achteruitgaat bij automobilisten.
- flitspalen, snelheidscontroles: aangezien ik vaak op de weg ben rijd ik wel eens sneller dan de toegelaten snelheid.
Snelheidscontroles eisen dan een deel van mijn concentratie op (hoewel mijn gps alle vaste flistpalen aanduiden). Op dat vlak denk ik gewoon dat die controles net de weg onveiliger maken. Als ik een auto zie staan op de pechstrook vertraag ik direct naar mijn toegelaten snelheid (na het kijken in mijn achteruitkijkspiegel)
Persoonlijk ben ik voor een veel strengere aanpak van hardrijders, maar wel een redelijke snelheidslimiet (daarmee bedoel ik 140/160 op autosnelwegen waar de infrastructuur het toelaat).
Er zou ook veel strenger moeten op toegekeken worden dat de verkeersregels correct worden nageleefd. En ook grotere sancties op overtredingen.
Nu is het op zijn Belgisch: het moet eigenlijk wel maar nauwelijks iemand doet het.
Persoonlijk vond ik de theorie op de website van touring beter uitgelegd.
Maar toch vond ik deze site een goede bron van informatie!
In elk geval bedankt voor jullie mooie inspanning!
PS: het gedeelte om de code in te voeren voor het praktijkhandboek is nogal slecht geprogrammeerd/gedesigned(again programmatorisch gezien). Met een paar regels script is het al te "kraken" en er wordt een rechtstreekse link gebruikt voor de download. Dus 1 maal die rechtstreekse link opgevangen is kan het bestand gedownload worden zonder invoeren van enige code.
Er zijn enkele manieren om dit op te lossen
Kwestie dat jullie het weten, het zou zonde zijn moest er zomaar gedownload kunnen worden.
Hey allemaal!
1ste keer: 26 juni
---------------------
Mijn examinator was een slechtgezinde ongemanierde man met kort haar. Hij keek me niet in het gezicht aan.
Ik moest de lichten, claxon en richtingaanwijzers controleren.
Nummertje trekken, ruitensproeiervloeistof aanduiden (easy as pie)
Hierna mocht ik op de openbare weg rijden.
Eerst linksaf het examencentrum uit.
Aan het eerste kruispunt linksaf.
Hier heb ik me vergist. Je kan direct links, maar ook net over een middenberm links. Als je daar niet goed oplet (en met al die markeringen was ik even het noorden kwijt:p) rijd je achter de berm links.
Dat is plaatselijk verkeer. (het bord is er tijdelijk geplaatst)
Ik mocht terugkeren naar het examencentrum.
Het gaat hier dus over 500m van het examencentrum ofzo. :s
Eigenlijk vind ik het ronduit belachelijk dat op 500m mijn rijden worden beoordeeld.
2de poging: (3 juli)
--------------
Zelfde checks, ook ruitensproeiervloeistof.
Ik mocht op de weg gaan rijden.
Deze keer rechtsaf waar ik vorige keer linksaf moest (en dus gebuisd was:p)
De weg volgen tot ter hoogte van het station, daar rechts naar omhoog.
Dan enkele kleine baantje tot ik aan de "grote" baan kwam tussen brakel en geraardsbergen.
In geraardsbergen zelf op het kruispunt aangekomen, eerst rechts, tot een straat die heel scherp naar links ligt. (beetje in de vorm van een 1 als je van onderen aankomt). Daar plaatselijk verkeer over 200m. Hierin mocht ik mij draaien.
Eenmaal terug aan de vorige straat rechts, richting het kruispunt waar ik geraardsbergen ben ingereden, daarop rechts (de brug over de spoorlijn dus op).
1maal over de brug direct links zodat ik op de straat reed die tegen de spoorlijn loopt. Dan volgen tot helemaal beneden (bijna aan "den TISJ" :p ik weet niet meer hoe die straat noemt... kleine karmelietenstraat ofzo)
Dan rechts en de volgende links. Daar over het water de berg op (is heel steil).
Hier moet je rekening houden met voorrang van rechts, je snelheid en niet stilvallen op de berg. Natuurlijk kwam er een auto van rechts waardoor ik al stilstaand moest vertrekken van op die steile helling.
het lukte me zonder veel moeite:)
Dan de bochtige afdaling gemaakt.
Eenmaal beneden terug door het stad, over de brug van de spoorweg en zo terug naar brakel.
Resultaat: geslaaaaagd
Ze had 2 opmerkingen:
- ik reed soms nogal dicht langs de wagens
- net uit het examencentrum had ik uitgeweken voor een oud vrouwtje (een klein beetje maar) zonder mijn richtingaanwijzers te gebruiken.
Erna had ik het wel altijd goed gedaan.
- mijn manouvres waren heel goed
TIP: hoe klein het uitwijken ook, gebruik je richtingaanwijzers.
Opmerking: daar in brakel klopt de signalisatie totaal niet. Ik zie markering 50, en 100m verder staat er een bord "einde zone 30".
Ik heb wel zo meer plaatsen tegengekomen waar ik vloekte omdat de signalisatie zichzelf tegenspreekt.
Mijn persoonlijke conclusie:
- ik vind het spijtig dat het praktijkexamen zo genoemd wordt, het is namelijk wel getoetst aan de praktijk, doch de manier van rijden wordt nauwelijks toegepast in het dagelijks verkeer(in de praktijk).
Ik heb reeds meerdere keren het gevoel gehad dat reglementair rijden eigenlijk gevaarlijk is... een bocht nemen aan 50km/u waar anderen aan 90 a 100km/u doorscheuren bijvoorbeeld.
- er wordt vaak gesproken over rijervaring. Nu, ik zit dagelijks op de weg (heb reeds 18000km achter de boeg op 3 maanden tijd). Ik zie maar al te vaak dat mensen zonder richtingaanwijzer (of net op het moment waarop ze de zijdelingse beweging starten) inhalen. Meestal hebben ze dan ook amper gekeken en denken ze dat je maar gewoon kan remmen voor hen.
Er zijn ook nog andere voorbeelden maar die laat ik even terzijde.
Ik vind dat de "rij-ervaring" eerder een roes is waardoor sommigen denken dat de verkeersregels voor hen niet zo belangrijk meer zijn.
Laten we dus maar snel invoeren dat je bijvoorbeeld om de 3 jaar een praktische test moet afleggen.
Dit lost dan waarschijnlijk direct een groot deel van het mobiliteitsprobleem(files, ongevallen) op.
- signalisatie staat vaak verkeerd. Overdreven lage toegelaten snelheid, bord 50 met daarna einde zone 30 of Einde zone 30 met direct daarna een bord 30,...
Als je in aalst de E40 oprijd richting gent, dan mag je daar 90km/u als ik me niet vergis.
De eerste die die haarspeldbocht aan 90km/u kan passeren krijgt van mij een vat(ik ben niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen:p). Akkoord, je moet altijd een aangepaste snelheid gebruiken, maar net ervoor is het perfect mogelijk om 90km/u te rijden terwijl er nauwelijks signalisatie is dat je er met 50km/u nog tegen je zijruit geplakt wordt ( bij wijze van spreken).
Op die manier denk ik dat de "geloofwaardigheid" van de signalisatie ten zeerste achteruitgaat bij automobilisten.
- flitspalen, snelheidscontroles: aangezien ik vaak op de weg ben rijd ik wel eens sneller dan de toegelaten snelheid.
Snelheidscontroles eisen dan een deel van mijn concentratie op (hoewel mijn gps alle vaste flistpalen aanduiden). Op dat vlak denk ik gewoon dat die controles net de weg onveiliger maken. Als ik een auto zie staan op de pechstrook vertraag ik direct naar mijn toegelaten snelheid (na het kijken in mijn achteruitkijkspiegel)
Persoonlijk ben ik voor een veel strengere aanpak van hardrijders, maar wel een redelijke snelheidslimiet (daarmee bedoel ik 140/160 op autosnelwegen waar de infrastructuur het toelaat).
Er zou ook veel strenger moeten op toegekeken worden dat de verkeersregels correct worden nageleefd. En ook grotere sancties op overtredingen.
Nu is het op zijn Belgisch: het moet eigenlijk wel maar nauwelijks iemand doet het.
Persoonlijk vond ik de theorie op de website van touring beter uitgelegd.
Maar toch vond ik deze site een goede bron van informatie!
In elk geval bedankt voor jullie mooie inspanning!
PS: het gedeelte om de code in te voeren voor het praktijkhandboek is nogal slecht geprogrammeerd/gedesigned(again programmatorisch gezien). Met een paar regels script is het al te "kraken" en er wordt een rechtstreekse link gebruikt voor de download. Dus 1 maal die rechtstreekse link opgevangen is kan het bestand gedownload worden zonder invoeren van enige code.
Er zijn enkele manieren om dit op te lossen
Kwestie dat jullie het weten, het zou zonde zijn moest er zomaar gedownload kunnen worden.
-
Gast
-
Inazuma
Re: Examencentrum brakel (1ste en 2de keer, 2de geslaagd)
Dan gaat het meestal om schoolzones 30 die aan het begin aangegeven zijn met een oplichtend bord.Anonymous schreef: Opmerking: daar in brakel klopt de signalisatie totaal niet. Ik zie markering 50, en 100m verder staat er een bord "einde zone 30".
Voor de einde-zone borden gebruikt men dan de vaste borden (wegens veel goedkoper).
Sommige gemeenten overdekken de schoolzone-30 borden in de grote vakantie
Goed dat je het opmerkt.- ik vind het spijtig dat het praktijkexamen zo genoemd wordt, het is namelijk wel getoetst aan de praktijk, doch de manier van rijden wordt nauwelijks toegepast in het dagelijks verkeer(in de praktijk).
Het is niet omdat men zo niet rijdt, dat het zo niet zou moeten ...
Waar ga je daarvoor het personeel halenLaten we dus maar snel invoeren dat je bijvoorbeeld om de 3 jaar een praktische test moet afleggen.
Je vertienvoudigt minstens het aantal nodige examens ...
Dus ook méér voertuigen op de weg tijdens dat examen .
I feel your pain ...Overdreven lage toegelaten snelheid, bord 50 met daarna einde zone 30 of Einde zone 30 met direct daarna een bord 30,...
-
teletubtubtubby
Dan vind ik het maar normaal dat die signalisatie ook in de zijstraten staat. Want als het bijvoorbeeld school is, dan is er nergens een bord dat zegt dat ik me zodadelijk in een zone 30 bevind(ook geen elektronisch).Inazuma schreef:Dan gaat het meestal om schoolzones 30 die aan het begin aangegeven zijn met een oplichtend bord.Anonymous schreef: Opmerking: daar in brakel klopt de signalisatie totaal niet. Ik zie markering 50, en 100m verder staat er een bord "einde zone 30".
Voor de einde-zone borden gebruikt men dan de vaste borden (wegens veel goedkoper).
Sommige gemeenten overdekken de schoolzone-30 borden in de grote vakantie
mss nog een ideetje om de werkloosheid te verminderen?Inazuma schreef:Waar ga je daarvoor het personeel halenAnonymous schreef:Laten we dus maar snel invoeren dat je bijvoorbeeld om de 3 jaar een praktische test moet afleggen.
Je vertienvoudigt minstens het aantal nodige examens ...
Dus ook méér voertuigen op de weg tijdens dat examen .
En door het hoge aantal personen die buizen, zou het verkeer waarschijnlijk toch minder zijn hoor :p
-
Inazuma
De signalisatie dat je een zone binnenrijdt, moet op elke toegang tot die zone aangegeven zijn.teletubtubtubby schreef:[
Dan vind ik het maar normaal dat die signalisatie ook in de zijstraten staat. Want als het bijvoorbeeld school is, dan is er nergens een bord dat zegt dat ik me zodadelijk in een zone 30 bevind(ook geen elektronisch).
Bekijk even de voorwaarden om examinator te mogen zijn ...mss nog een ideetje om de werkloosheid te verminderen?
http://wegcode.be/wet.php?wet=9&node=h4afd2
Veel ga je er daar niet van aan den dop vinden.
Veel mensen buizen = stevig economisch probleem ...En door het hoge aantal personen die buizen, zou het verkeer waarschijnlijk toch minder zijn hoor :p
En een rush op brommertjes en tweetaktolie.
-
bibi585
Ik dacht 70km/u, kan ook mis zijn, kzal er zaterdag eens op letten.Anonymous schreef: Als je in aalst de E40 oprijd richting gent, dan mag je daar 90km/u als ik me niet vergis.
Ze zoeken daar, net zoals op veel plaatsen in België, iemand die de nieuwe vangrails zal bekostigen.Anonymous schreef:De eerste die die haarspeldbocht aan 90km/u kan passeren krijgt van mij een vat(ik ben niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen:p). Akkoord, je moet altijd een aangepaste snelheid gebruiken, maar net ervoor is het perfect mogelijk om 90km/u te rijden terwijl er nauwelijks signalisatie is dat je er met 50km/u nog tegen je zijruit geplakt wordt ( bij wijze van spreken).
Een goede leerling, nog maar pas een rijbewijs en dit reeds gemerkt.Anonymous schreef: Op die manier denk ik dat de "geloofwaardigheid" van de signalisatie ten zeerste achteruitgaat bij automobilisten.
Sommigen doen daar jaren over of merken het nooit.
-
LilDumDum
EXAMENCENTRUM: DEURNE
- rijopleiding: 20 uur rijschool (niet tevreden), 2 uur bij een andere rijschool (wel tevreden). Iets minder dan een jaar bijna dagelijks alleen rondgereden, en nog zo'n 50(+?) uur geoefend met een oudere vriend.
- Zat de examinator naast of achter jou?
Begeleider naast mij, examinatrice achteraan.
- Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen?
Aan het begin van de straat zei ze dat ik ergens in de straat een plaats mocht kiezen om te keren.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
De examinatrice zei goed op tijd dat ik mij naast "die grijze auto" mocht opstellen en dan met een s-beweging parkeren. Toen ik goed stond moest ik uitstappen en terug instappen. Ik moest de auto niet op slot doen.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij/zij gevraagd?
Eerst een kaartje trekken: slijtage van de banden controleren. Dan controle van lichten en geluidstoestel. Knop voor ontwaseming van achter- en voorruit aanduiden. Controleren of zetel en spiegels goed stonden. Niets onder de motorkap (gelukkig, want het was aan het gieten).
- Proef op de openbare weg: iets meer dan een half uur rondgereden. Zowel drukke kruispunten als kleine straatjes. De aanwijzingen van de examinatrice waren altijd duidelijk, nooit misleidend.
Resultaat: GESLAAGD
Wel nog een domme fout gemaakt ivm voorrang.
Verder moet ik nog wat werken aan mijn remtechniek.
Ik had veel (horror)verhalen gehoord over de examinatoren van Deurne, maar de vrouw die mij moest beoordelen was heel vriendelijk!
Ten slotte wil ik iedereen die meegewerkt heeft aan deze site even bedanken! Ik heb mijn theorie hier geoefend (van de 1ste keer geslaagd) en voor de praktijk heb ik vaak de topics van dit forum gelezen. Dat heeft echt heel veel geholpen!
- rijopleiding: 20 uur rijschool (niet tevreden), 2 uur bij een andere rijschool (wel tevreden). Iets minder dan een jaar bijna dagelijks alleen rondgereden, en nog zo'n 50(+?) uur geoefend met een oudere vriend.
Begeleider naast mij, examinatrice achteraan.
- Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen?
Aan het begin van de straat zei ze dat ik ergens in de straat een plaats mocht kiezen om te keren.
De examinatrice zei goed op tijd dat ik mij naast "die grijze auto" mocht opstellen en dan met een s-beweging parkeren. Toen ik goed stond moest ik uitstappen en terug instappen. Ik moest de auto niet op slot doen.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij/zij gevraagd?
Eerst een kaartje trekken: slijtage van de banden controleren. Dan controle van lichten en geluidstoestel. Knop voor ontwaseming van achter- en voorruit aanduiden. Controleren of zetel en spiegels goed stonden. Niets onder de motorkap (gelukkig, want het was aan het gieten).
- Proef op de openbare weg: iets meer dan een half uur rondgereden. Zowel drukke kruispunten als kleine straatjes. De aanwijzingen van de examinatrice waren altijd duidelijk, nooit misleidend.
Resultaat: GESLAAGD
Wel nog een domme fout gemaakt ivm voorrang.
Verder moet ik nog wat werken aan mijn remtechniek.
Ik had veel (horror)verhalen gehoord over de examinatoren van Deurne, maar de vrouw die mij moest beoordelen was heel vriendelijk!
Ten slotte wil ik iedereen die meegewerkt heeft aan deze site even bedanken! Ik heb mijn theorie hier geoefend (van de 1ste keer geslaagd) en voor de praktijk heb ik vaak de topics van dit forum gelezen. Dat heeft echt heel veel geholpen!
-
mj
EXAMENCENTRUM: KONTICH
- In welk examencentrum ben je geweest
KONTICH
ACHTER DE INSTRUCTEUR, RECHTS ACHTER DUS
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
WE REDEN EEN STRAAT IN EN ERGENS IN DIE STRAAT MOCHT IK KEREN
HIJ ZEI: ACHTER DIE WAGEN DAAR MAG JE JE OPSTELLEN EN
PARKEREN, DAARNA MOEST IK UITSTAPPEN. SLEUTELS MOCHTEN
BLIJVEN ZITTEN (CONTACT AF NATUURLIJK)
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
SLIJTAGE VAN DE BANDEN, IK MOEST NIET EENS AANDUIDEN, HIJ
VROEG ENKEL HOE DIEP DIE MOESTEN ZIJN
EN DAN ALLE LICHTEN
IK BEN MET DE RIJSCHOOL GEWEEST
RESULTAAT: GESLAAGD (VAN DE 1e KEER)
OPMERKING OP MIJN PAPIER
2. PLAATS OP DE OPENBARE WEG : TE VERBETEREN
2.10 TE VEEL RECHTS
- In welk examencentrum ben je geweest
KONTICH
ACHTER DE INSTRUCTEUR, RECHTS ACHTER DUS
WE REDEN EEN STRAAT IN EN ERGENS IN DIE STRAAT MOCHT IK KEREN
HIJ ZEI: ACHTER DIE WAGEN DAAR MAG JE JE OPSTELLEN EN
PARKEREN, DAARNA MOEST IK UITSTAPPEN. SLEUTELS MOCHTEN
BLIJVEN ZITTEN (CONTACT AF NATUURLIJK)
SLIJTAGE VAN DE BANDEN, IK MOEST NIET EENS AANDUIDEN, HIJ
VROEG ENKEL HOE DIEP DIE MOESTEN ZIJN
EN DAN ALLE LICHTEN
IK BEN MET DE RIJSCHOOL GEWEEST
RESULTAAT: GESLAAGD (VAN DE 1e KEER)
OPMERKING OP MIJN PAPIER
2. PLAATS OP DE OPENBARE WEG : TE VERBETEREN
2.10 TE VEEL RECHTS
-
gasttongeren
alken
vandaag voor de eerste keer examen gaan doen en geslaagd. Heb eigelijk weinig/geen uitleg gekregen over mijn resultaat, op het blad stond enkel:
11 Manoevres: goed
11.1.26 voorafgaande controles/voorzorgen/portieren gesl.
Meer staat er niet op het blad, is dit een voorbehoud of wat is dit? Het enige dat ik verkeerd gedaan heb is denk ik mijn raam niet dichtdoen bij het uitstappen na het parkeren en de wagen niet afgesloten.
Ik ben meer dan content maar vraag mij af wat dit nu juist wil zeggen, weet iemand dit?
11 Manoevres: goed
11.1.26 voorafgaande controles/voorzorgen/portieren gesl.
Meer staat er niet op het blad, is dit een voorbehoud of wat is dit? Het enige dat ik verkeerd gedaan heb is denk ik mijn raam niet dichtdoen bij het uitstappen na het parkeren en de wagen niet afgesloten.
Ik ben meer dan content maar vraag mij af wat dit nu juist wil zeggen, weet iemand dit?
-
JM
EXAMENCENTRUM: ASSE
Het begon redelijk slecht... trok het kaartje "Ruitenwisser" en verder gaf ze geen uitleg. Dus ik naar de auto en liet de voorste ruitenwisser werken, op het moment dat ik wou vragen of ik de achterste ook moest tonen trok ze een gezicht van "zeg manneke zijt ge me mijn voete aant spele?": de ruitenwisserVLOEISTOF jongeman!
sorry hoor maar wees een beetje duidelijk dan...
rij de eerste straat uit... vrachtwagen fout geparkeerd en moet een volle lijn over om hem te passeren.... ok ik waag het er maar op en steek hem voorbij. van zodra ik langs hem sta komt er van rechts een vrachtwagen opgedraaid... ik duik in het gat zodat deze nog kan draaien... voor mevrouw was ik te snel ingereden ( ?) en teweinig afstand gehouden!
Zelfde straat, 5 seconden later, stoplichten.... ik hou ze goed in het oog en ze springen op oranje van zodra ik OP de streep rij. ik rij dus gewoon door. Achteraf krijg ik te horen dat ik dan maar achter de streep gestopt moest zijn.... (is nu wel geen gewoon kruispunt maar zo een kleine smalle tunnel waar maar 1 rij auto's doorkan.)
Dan moest ik parkeren en 1ste keer raakte ik de stoep lichtjes.. ok geen probleem, ik zeg dat ik een nieuwe poging zal maken. rij voor de tweede keer naar achter en dan zie ik ineens in mijn spiegels een rosse kat liggen op mijn parkeerplaats.... geen beweging in te krijgen... ok dan maar claxoneren... en hup weg was em. Dan stond ik wel goed!
Verder nog zowat alle moeilijkheden gehad die mogelijk waren:
Spelende kinderen, slagbomen, lange zone 30's, drukke kruispunten, lange tijd moeten wachten tot ik kon afslaan, die vrachtwagens in het begin,fietser die op de rijbaan rijdt ipv het fietspad achter de berm tijdens mijn keren in de straat...
Mijn vader zei dat ik echt heel goed gereden heb en dat het abnormaal zou zijn dat ik gebuisd zou zijn.... dan alle oren gespits voor de uitslag: geslaagd Alles was in orde behalve dan dat vrachtwagenincident in combinatie met de lichten. Zij was er van overtuigd dat het al oranje was VOOR ik over de streep reed... Ik en mijn vader juist het omgekeerde... Maarja!
ohja: eerste poging en ZONDER rijschool
Het begon redelijk slecht... trok het kaartje "Ruitenwisser" en verder gaf ze geen uitleg. Dus ik naar de auto en liet de voorste ruitenwisser werken, op het moment dat ik wou vragen of ik de achterste ook moest tonen trok ze een gezicht van "zeg manneke zijt ge me mijn voete aant spele?": de ruitenwisserVLOEISTOF jongeman!
sorry hoor maar wees een beetje duidelijk dan...
rij de eerste straat uit... vrachtwagen fout geparkeerd en moet een volle lijn over om hem te passeren.... ok ik waag het er maar op en steek hem voorbij. van zodra ik langs hem sta komt er van rechts een vrachtwagen opgedraaid... ik duik in het gat zodat deze nog kan draaien... voor mevrouw was ik te snel ingereden ( ?) en teweinig afstand gehouden!
Zelfde straat, 5 seconden later, stoplichten.... ik hou ze goed in het oog en ze springen op oranje van zodra ik OP de streep rij. ik rij dus gewoon door. Achteraf krijg ik te horen dat ik dan maar achter de streep gestopt moest zijn.... (is nu wel geen gewoon kruispunt maar zo een kleine smalle tunnel waar maar 1 rij auto's doorkan.)
Dan moest ik parkeren en 1ste keer raakte ik de stoep lichtjes.. ok geen probleem, ik zeg dat ik een nieuwe poging zal maken. rij voor de tweede keer naar achter en dan zie ik ineens in mijn spiegels een rosse kat liggen op mijn parkeerplaats.... geen beweging in te krijgen... ok dan maar claxoneren... en hup weg was em. Dan stond ik wel goed!
Verder nog zowat alle moeilijkheden gehad die mogelijk waren:
Spelende kinderen, slagbomen, lange zone 30's, drukke kruispunten, lange tijd moeten wachten tot ik kon afslaan, die vrachtwagens in het begin,fietser die op de rijbaan rijdt ipv het fietspad achter de berm tijdens mijn keren in de straat...
Mijn vader zei dat ik echt heel goed gereden heb en dat het abnormaal zou zijn dat ik gebuisd zou zijn.... dan alle oren gespits voor de uitslag: geslaagd Alles was in orde behalve dan dat vrachtwagenincident in combinatie met de lichten. Zij was er van overtuigd dat het al oranje was VOOR ik over de streep reed... Ik en mijn vader juist het omgekeerde... Maarja!
ohja: eerste poging en ZONDER rijschool
-
Gast1
Examen 16 Juli 2008
EXAMENCENTRUM: GEEL
Hoi iedereen,
EXAMEN IN GEEL
- In welk examencentrum ben je geweest : Geel
- Zat de examinator naast of achter jou? : Achterin
Wegens vroegtijdig moeten stoppen, niet gedaan!
Achter een auto gaan parkeren, doen alsof ik auto verliet. Ik was mijn handrem vergeten. Vandaar ben ik ook gebuisd.
Slijtage van de banden, aanduiden. Deed ik ook, heb ook 1.6 mm profieldiepte gezegd maar ik had gezegd dat de slijtage-indicator gelijk ging zijn met het vlak stuk groef waarop deze stond. Was dus fout.
Verdere fout:
* Iets te bruut stoppen voor een straat voorrang van rechts.
Mening:
Dat bruut stoppen vind ik volledig terecht. Maar de voorafgaande profieldiepte; slijtage-indicator aanduiden deed ik goed, enkel was ik niet specifiek genoeg. Ik zei dat deze volledig weg zou gaan. Zelf vind ik dit een stomme fout.
Handrem was ook terecht vond ik.
Morgen 2de poging, hopelijk lukt het
zit er echt mee in.
Hoi iedereen,
EXAMEN IN GEEL
- In welk examencentrum ben je geweest : Geel
- Zat de examinator naast of achter jou? : Achterin
Wegens vroegtijdig moeten stoppen, niet gedaan!
Achter een auto gaan parkeren, doen alsof ik auto verliet. Ik was mijn handrem vergeten. Vandaar ben ik ook gebuisd.
Slijtage van de banden, aanduiden. Deed ik ook, heb ook 1.6 mm profieldiepte gezegd maar ik had gezegd dat de slijtage-indicator gelijk ging zijn met het vlak stuk groef waarop deze stond. Was dus fout.
Verdere fout:
* Iets te bruut stoppen voor een straat voorrang van rechts.
Mening:
Dat bruut stoppen vind ik volledig terecht. Maar de voorafgaande profieldiepte; slijtage-indicator aanduiden deed ik goed, enkel was ik niet specifiek genoeg. Ik zei dat deze volledig weg zou gaan. Zelf vind ik dit een stomme fout.
Handrem was ook terecht vond ik.
Morgen 2de poging, hopelijk lukt het
-
Inazuma
Re: Examen 16 Juli 2008
Auto's hebben de vervelende neiging weg te rollen als ze niet vlak staan ...Gast1 schreef: Achter een auto gaan parkeren, doen alsof ik auto verliet. Ik was mijn handrem vergeten. Vandaar ben ik ook gebuisd.
Waar die dan uitkomt weet niemand.
Denk niet dat je het alleen in stomme films ziet gebeuren, het gebeurt ook in het echt
Het loopvlak (profiel) is dan uiteraard afgesleten tot aan de dwarse slijtage-indicatoren.Slijtage van de banden, aanduiden. Deed ik ook, heb ook 1.6 mm profieldiepte gezegd maar ik had gezegd dat de slijtage-indicator gelijk ging zijn met het vlak stuk groef waarop deze stond. Was dus fout.
Veiligheidstip : vervang de banden ruim vroeger dan dat
Een band met maar 1,6mm profieldiepte over heeft nauwelijks nog weerstand tegen aquaplaning in de regen.
-
MatthiasButtiens
Geweest in Haasrode: van de tweede keer geslaagd, hieromtrent vind ik de discussie over de rijschool lichtjes overdreven: ik heb geen rijschool gevolgd en mijn vriend ook niet, beiden geslaagd (ik van de 2de, hij van de eerste keer) en beiden met ma en pa als begeleiders. Dat die dus vaak de foute technieken zouden aanleren, kan in sommige gevallen wel waar zijn maar ik vind zeker niet dat rijschool verplicht zou moeten zijn, met vrije begeleiding kan dus zeker ook!
En over het examen zelf: 1 gouden tip: probeer kalm te blijven! Ik weet dat dat gemakkelijker gezegd is dan gedaan eens die kerel in de auto zit, maar dat is echt de sleutel tot succes als je weet dat je het kan. De eerste keer erg zenuwachtig (té) maar de examinator straalde naar mijn mening ook nog een stress uit, in tegenstelling tot de tweede. Daarin moet je dan weer een beetje geluk hebben...
En over het examen zelf: 1 gouden tip: probeer kalm te blijven! Ik weet dat dat gemakkelijker gezegd is dan gedaan eens die kerel in de auto zit, maar dat is echt de sleutel tot succes als je weet dat je het kan. De eerste keer erg zenuwachtig (té) maar de examinator straalde naar mijn mening ook nog een stress uit, in tegenstelling tot de tweede. Daarin moet je dan weer een beetje geluk hebben...