geel: snelheid op de industriebaan aan het examencentrum

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
wouter

geel: snelheid op de industriebaan aan het examencentrum

Bericht door wouter »

hoeveel bedraagt die?
de baan als je het examencentrum uitrijdt en het kruispunt rechtdoor volgt
dankjewel :-)
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Jij gaat examen doen, maar weet niet hoe snel je op welke baan mag? Mooi zo.

Kort samengevat; staan er borden? Neen? 90 km/u. Staan er wel borden, volg het getal op de borden dan.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

En wanneer het bebouwde kom is 50km/u.
wouter

Bericht door wouter »

der staan geen borden maar de situatie is echt onduidelijk. een vriend van mij is onlangs zijn examen gaan doen en die dacht dat het 70 was. kweet het dus nog altijd niet
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

wouter schreef:der staan geen borden maar de situatie is echt onduidelijk. een vriend van mij is onlangs zijn examen gaan doen en die dacht dat het 70 was. kweet het dus nog altijd niet
Het enige wat mij onduidelijk lijkt is de uitleg van je vriend. Wat is volgens hem de reden dat je daar 70 zou mogen rijden? Kan hij daar een zinnige verklaring voor verzinnen?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
wouter

Bericht door wouter »

xantingo schreef:
wouter schreef:der staan geen borden maar de situatie is echt onduidelijk. een vriend van mij is onlangs zijn examen gaan doen en die dacht dat het 70 was. kweet het dus nog altijd niet
Het enige wat mij onduidelijk lijkt is de uitleg van je vriend. Wat is volgens hem de reden dat je daar 70 zou mogen rijden? Kan hij daar een zinnige verklaring voor verzinnen?
op de baan van waarop je op de betreffende weg inslaat, mag je 70 rijden
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

wouter schreef:
xantingo schreef:Kan hij daar een zinnige verklaring voor verzinnen?
op de baan van waarop je op de betreffende weg inslaat, mag je 70 rijden
Op de baan naar de oprit van de autosnelweg mag je 50 rijden. Mag je dan op de snelweg ook 50 rijden?

Wanneer op die bewuste baan een bord c43 (70) staat, en jij draait een andere weg in, is die c43 niet langer geldig.

Afbeelding
c43. Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod te rijden met een grotere snelheid dan deze die is aangeduid.
Wanneer op die andere baan geen borden staan, mag je er dus 90 rijden, tenzij het in een bebouwde kom is natuurlijk.
Maar voor zover ik weet ligt het examencentrum van Geel in een industriegebied en niet in een bebouwde kom.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
wouter

Bericht door wouter »

90 it will be, dankjewel voor je hulp :)
Plaats reactie