snelheid bij het vragen beantwoorden

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Goedele Ketelslegers

snelheid bij het vragen beantwoorden

Bericht door Goedele Ketelslegers »

Beste instructeur,
Ik wil binnen enkele dagen theoretisch rijexamen C1 gaan afleggen, omdat onze nieuwe mobilhome dat vereist (4 ton, vorige was 3,2 ton waarvoor mijn rijbewijs B volstond). Ik merk bij de oefenvragen dat ik tijd te kort kom bij complexe vragen als: "In welke volgorde mag wie het kruispunt oprijden ?" omdat ik al bijna de volledige beschikbare tijd om te antwoorden op de oefenvraag gebruik om te lezen en te verifiëren wat er in de situatie getekend staat. De 15 seconden om te antwoorden op het eigenlijke examen, beginnen die pas te lopen als de hele vraag is voorgelezen, of heb ik slechts 15 seconden voor doornemen van de vraag + antwoord? - Wordt 'neen' aanklikken als bv. A: Neen het juiste antwoord was, door de computer sowieso als fout aangerekend? Ik merk namelijk dat ik voor sommige onderdelen volgens de computer teveel fouten maak, terwijl ik wel het juiste antwoord ken, maar net 1 of 2 seconden te laat, of gewoon op de verkeerde plaats het juiste antwoord aanklik. Ik word einde van dit jaar 58. Is het dan wel eerlijk dat ik mijn examen moet afleggen met deze nieuwe technologie, zonder dat het tempo van de vragen wordt aangepast?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Bij het echte examen heb je inderdaad wat meer tijd.
Op de site gratisrijbewijsonline.be heb je 20 seconden tijd.
Bij het echte examen heb je na het voorlezen van de vraag nog 15 seconden.

Als je het ritme van onze site gewoon bent, dan kan het echte examen alleen maar gemakkelijker zijn.

In het dagelijkse leven, als je op een kruispunt komt, heb je zelfs geen 20 seconden de tijd om na te denken. :roll:
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Goedele Ketelslegers schreef:Ik word einde van dit jaar 58. Is het dan wel eerlijk dat ik mijn examen moet afleggen met deze nieuwe technologie, zonder dat het tempo van de vragen wordt aangepast?
Nog maar bijna 58 jaar ... welkom op deze site, jongedame!
Udo Jürgens schreef:Mit 66 Jahren, da fängt das Leben an!
Mit 66 Jahren, da hat man Spaß daran.
Mit 66 Jahren, da kommt man erst in Schuß!
Mit 66 ist noch lange nicht Schluß!
Johannes Heesters is op 5 december laatstleden 104 jaar geworden. Op 25 mei aanstaande zingt hij zijn grote successen op een gala-avond.

Als je nu bij sommige vragen slechts 1 à 2 seconden mist, dan ga je na wat oefening het tempo vervelend traag vinden! :D
Plaats reactie