Zenuwen ...

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Biebieke
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2008, 18:39

Zenuwen ...

Bericht door Biebieke »

Hoi allemaal !!

Eerst en vooral bedankt aan de makers van deze site .. heb er veel aan gehad. Tis een heel degelijke en duidelijke site !
Morgen of dinsdag (wanneer ik genoeg moed bijeengeschraapt heb) ga ik het dan eindelijk doen ... Ben op deze moment bezig met de proefexamens ad random te doen en 8 keer op 10 slaag ik...
Heb alleen écht veel last van zenuwen en faalangst :? dus vraag ik me af of dit wel voldoende is ... ik hoop van wel !

Ik heb alleen nog een vraagje .. kan je je theorie onbeperkt aantal keren afleggen of is er een maximum en moet je dan lessen gaan nemen ofzo ?

Kheb rondgegekeken op het forum maar vond het niet direct .. sorry !

En hoe zit het met die oogtest ? Is dat vlak na het examen ? En wat moet ik hierbij verwachten ? Daar heb ik toch ook wel wat zenuwkes rond ...

Groetjes van een stresskip !
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Theorie mag je zo vaak afleggen als je wenst. Deze vraag is een van de vorige dagen nog door iemand gesteld.

Als je onze leermethode goed hebt gevolgd dan moet je geen zenuwen hebben voor het examen.

Oogtest na het examen. Moet je geen schrik voor hebben.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Zenuwen ...

Bericht door Inazuma »

Biebieke schreef: Ik heb alleen nog een vraagje .. kan je je theorie onbeperkt aantal keren afleggen of is er een maximum en moet je dan lessen gaan nemen ofzo ?
Dat kan onbeperkt.


Lees anders de tips in het Praktijkboek over examenstress en hoe er mee om te gaan.


Volg de voorgestelde leermethode stipt op.


Als je op 1 op 5 proefexamens niet slaagt maak je toch telkens 10 fouten wat eigenlijk nog wat te veel is.
Dan zou ik vooral de theorie rustig verder doornemen, oefenvragen oplossen, en herhalen, herhalen ...


Je hebt een code voor de proefexamens, maak er ten volle gebruik van , maar vergeet niet dat het met proefexamens alleen niet gaat.
Je leert vooral in het theorie-deel en de oefenvragen op die theorie.

En hoe zit het met die oogtest ? Is dat vlak na het examen ? En wat moet ik hierbij verwachten ?
Vlak na het theorie examen, voor wie geslaagd is.
Het is een leestest.
Op de leeftijd dat je theorie-examen mag afleggen, zou je onderhand wel moeten weten of je een probleem hebt met het zicht ...

Slaag je niet in de ogentest, dan dien je langs een oogarts te gaan - welke dat kan je zelf kiezen, maar als dat nodig is dan sta je meer dan waarschijnlijk toch al op diens patiëntenlijst ...

Je moet hier niet voor stressen.
Als je niet door de leestest komt, moet je gewoon je zicht laten nakijken en corrigeren.
Je blijft geslaagd voor de theorie.
schatzieken

Bericht door schatzieken »

hallokes je moet geen zenuwen hebben echt niet en voor de ogentest ook niet is niks aan hoor :D
veel courage en als je met de toffe site geleerd hebt slaag je zeker en vast ikzelf had 46/50 :oops:
Biebieke
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2008, 18:39

Bericht door Biebieke »

Thx schatzieken !!!
Dat doet me wel deugd ... ik hoop echt dat ik er klaar voor ben ...
Nu hopen dat de zenuwen me inderdaad niet nekken ...

Nu nog aan de makers van de site een vraagje :
bij vraag 403 van de proefexamens wordt dezelfde situatie afgebeeld als bij vraag 50 van het proefexamen voorrang. Er wordt ook dezelfde vraag gesteld. Toch is er hier een verschillend antwoord juist, namelijk één keer de auto en éé keer de skeeler. Nu ikke een beetje in de war... heeft de auto geen voorrang omdat hij van rechts komt en de skeeler ook als "bestuuder" wordt gezien omdat hij op het fietspad rijdt ?

Groetjes !
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Biebieke schreef: Nu nog aan de makers van de site een vraagje :
bij vraag 403 van de proefexamens wordt dezelfde situatie afgebeeld als bij vraag 50 van het proefexamen voorrang. Er wordt ook dezelfde vraag gesteld. Toch is er hier een verschillend antwoord juist, namelijk één keer de auto en éé keer de skeeler.
In vraag 403 is er geen herkenbaar fietspad dat de voorrangsregeling kan veranderen.


Overigens moet men daarbij goed opletten want er bestaan erg gevaarlijke situaties waarbij een fietspad aangegeven is met een bordje Afbeelding, terwijl dat fietspad aan een kruispunt niet als fietspad herkenbaar is voor de bestuurders die het dwarsen :!:
Laatst gewijzigd door Inazuma op 17 mar 2008, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Niet te vlug denken dat twee afbeeldingen identiek zijn.
Bij de voorrang is er duidelijk een fietspad. Bij de proefexamens niet.


VOORRANG

Afbeelding

PROEFEXAMEN B

Afbeelding
Biebieke
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2008, 18:39

Bericht door Biebieke »

eugeen schreef:Niet te vlug denken dat twee afbeeldingen identiek zijn.
Bij de voorrang is er duidelijk een fietspad. Bij de proefexamens niet.
Wow idd ze zijn niet dezelfde ... :oops:
Ik hoop dat ik zulke vragen goed herken .. maar nu erop gewezen zal ik er extra op letten :wink:
Thx voor de snelle reactie ! :!:
wooter
Berichten: 450
Lid geworden op: 11 okt 2006, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door wooter »

Je moet elke vraag op zich bekijken en behandelen. Een fietspad is bv alleen te herkennen met twee evenwijdig lopende onderbroken lijnen (zoals op de eerste foto), of door de plaatsing van het bord waar Inazuma over spreekt.
Plaats reactie