Rijbewijs leerlingen OV2 bromfiets klasse B

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
Leerkracht

Rijbewijs leerlingen OV2 bromfiets klasse B

Bericht door Leerkracht »

Hallo,

ALs leerkracht in een BUSO school voor leerlingen OV2 zouden we graag met onze school het examen theorie en praktijk bromfiets klasse B behalen met onze leerlingen .

Aangezien deze leerlingen een lees en begrips- probleem hebben, heb ik vernomen dat het mogelijk zou zijn om het theorie examen met een persoonlijke begeleider en een onbeperkte tijd om dit examen te behalen. Onze school is gevestigd in Middelkerke. Kan iemand me verder helpen waar ik terecht kan voor meer informatie hieromtrent ?

Dank !
Bart.

Bericht door Bart. »

Beste,

Normaal gezien worden er voor het theoretisch examen voor leerlingen uit het bijzonder onderwijs speciale sessies ingericht.
Aangezien jullie van Middelkerke zijn kan ik u het best doorverwijzen naar het examencentrum van Oostende (contactadres is terug te vinden op de site www.km.be )

Bart
Inazuma

Re: Rijbewijs leerlingen OV2 bromfiets klasse B

Bericht door Inazuma »

Leerkracht schreef:Aangezien deze leerlingen een lees en begrips- probleem hebben, heb ik vernomen dat het mogelijk zou zijn om het theorie examen met een persoonlijke begeleider en een onbeperkte tijd om dit examen te behalen.
Er bestaat inderdaad de mogelijkheid om een aangepast examen af te leggen - dat gebeurt begrijpelijkerwijze op afspraak:

http://wegcode.be/wet.php?wet=9&node=h4afd4

§5. De kandidaten waarvan het mentale of intellectuele vermogen of de graad van alfabetisme ontoereikend is, kunnen, op hun verzoek, het examen afleggen in een speciale zitting waarvan de nadere regels goedgekeurd zijn door de Minister of zijn gemachtigde.

De betrokkene levert het bewijs dat hij zich in een van deze gevallen bevindt door het overleggen van, inzonderheid, een getuigschrift of attest van een psychisch-medisch-sociaal centrum, een openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, een instituut voor buitengewoon onderwijs, een centrum voor observatie of begeleiding of een centrum voor beroepsoriëntering.

Onze school is gevestigd in Middelkerke. Kan iemand me verder helpen waar ik terecht kan voor meer informatie hieromtrent ?
Voor Middelkerke is normaal het examencentrum van Oostende bevoegd.

U kan daar navragen of zij deze speciale examens organiseren (of welk examencentrum het dichtstbij dat wel doet) en de praktische kant bespreken

Examencentrum 1002
Zandvoordestraat 442 A
8400 Oostende

Tel.: 059/55.27.70
Fax: 059/55.27.80
Leerkracht

Rijbewijs KlasseB

Bericht door Leerkracht »

Beste,

Dank voor de snelle informatie. Ik probeer morgen al een bezoekje te brengen aan het examencentrum te Oostende.

By the way: knappe site met goede service !!

mvg,
Jeremy.
Plaats reactie