Genoeg geleerd?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
ikke12
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:05

Genoeg geleerd?

Bericht door ikke12 »

Ik doe volgende week mijn theoretisch examen voor rijbewijs B. Ik heb eerlijk gezegd niet alles van de theorie perfect geleerd (sommige dingen heb ik overgelaten, andere dingen heb ik dan gewoon eens snel gelezen). Maar de belangrijkere dingen zoals voorrang, verkeersborden, lichten, stopafstand/remafstand enzo heb ik wel geleerd. Ik heb alle oefeningen op deze site gemaakt, en ik heb al drie keer het proefexamen afgelegd. Twee keer haalde ik 46, en een keer 45. Ook heb ik een keer het proefexamen op VABrijschool gedaan, en hoewel ik de foto's en vragen iets minder duidelijk vond dan hier, haalde ik daar toch ook wel 42.

Mijn vraag is nu of dit eigenlijk genoeg is om erdoor te zijn? Ik heb wel niet alles geleerd uit de teksten theorie, maar eigenlijk heb ik het wel geleerd via alle vragen op te lossen. Zijn de vragen op het echt rijexamen een beetje gelijkaardig, of zitten er soms compleet andere vragen tussen?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

NEEN

Je hebt voldoende geleerd als je onze leermethode perfect volgt. En dan zul je ook van de eerste keer met glans slagen.

MAAR als je zelf zegt dat je de theorie maar gedeeltelijk geleerd hebt en maar drie proefexamens hebt gemaakt, dan is dat verre van voldoende.

Als je onze leermethode leest, dan staat er bij proefexamens dat je ze eerst reeks per reeks moet maken en dan ad randum. Als jij maar 3 examens gemaakt hebt, wil dat zeggen maximaal 150 verschillende vragen. Waarom doe je niet de moeite om ze allemaal eens te maken? De goca vragen zitten in onze proefexamens verwerkt.

Over de VAB-vragen wil ik hier geen commentaar geven. Daarover staat voldoende commentaar van jongeren op hun forum.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Re: Genoeg geleerd?

Bericht door bibi585 »

ikke12 schreef: ... Ik heb eerlijk gezegd niet alles van de theorie perfect geleerd (sommige dingen heb ik overgelaten, andere dingen heb ik dan gewoon eens snel gelezen). Maar de belangrijkere dingen zoals voorrang, verkeersborden, lichten, stopafstand/remafstand enzo heb ik wel geleerd.

Mijn vraag is nu of dit eigenlijk genoeg is om erdoor te zijn? Ik heb wel niet alles geleerd uit de teksten theorie, maar eigenlijk heb ik het wel geleerd via alle vragen op te lossen. Zijn de vragen op het echt rijexamen een beetje gelijkaardig, of zitten er soms compleet andere vragen tussen?
Totnogtoe heb ik niets tegengekomen in de leerstof die niet belangrijk genoeg is om te weten.
Ik denk dat je jezelf een beetje verkeerd fixeerd. Het is niet de vraag of je voldoende kent om door het examen te zijn maar eerder de vraag of je in staat bent op een veilige manier in het verkeer te komen met een gemotoriseerd voertuig.
ikke12
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:05

Bericht door ikke12 »

Ik moet wel zeggen dat ik ALLE 650 vragen op deze site heb opgelost voor ik de ad randum proefexamens gedaan heb. Ik heb dan ook geleerd uit mijn fouten en nu vind ik toch wel dat ik het redelijk onder de knie heb... Ik heb mijn hele zondagmiddag besteed aan al die vragen. Gisteren na deze post heb ik de ad randum nog 3 keer gedaan, en telkens haalde ik 49/50.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Veel succes dan met het jexamens.
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Ik vind het zeer storend dat je stukken theorie bewust niet geleerd hebt. Je bent m.a.w. te lui om ook deze stukken eens te bekijken. Het oplossen van de vragen is geen garantie dat je de achterliggende theorie kent.
Ga je later ook op die manier rijden ? Ga je die reglementen naleven die volgens jou interessant zijn naleven en de andere niet ?

Voor mij heb je de verkeerde ingesteldheid om een rijbewijs waardig te zijn. Een goed en verantwoord chauffeur kent de volledige wegcode en houdt zich hieraan. Filteren hierin is niet alleen lui en dom, maar getuigt ook van weinig respect voor de andere verkeersdeelnemers.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

ikke12 schreef:Ik moet wel zeggen dat ik ALLE 650 vragen op deze site heb opgelost voor ik de ad randum proefexamens gedaan heb. Ik heb dan ook geleerd uit mijn fouten en nu vind ik toch wel dat ik het redelijk onder de knie heb... Ik heb mijn hele zondagmiddag besteed aan al die vragen. Gisteren na deze post heb ik de ad randum nog 3 keer gedaan, en telkens haalde ik 49/50.
Blijkbaar was je dan vooraf redelijk op de hoogte van de verkeersregels (wat bijlange niet van iedereen kan gezegt worden) en mischien ook iemand bent die snel leerd.
Succes met de examens. :wink:
Plaats reactie