Ik ben er 21 geworden vorige maand, wegens omstandigheden heb ik nog steeds geen rijbewijs B
Ik vind het nu wel tijd worden om overal te kunnen rondtrekken en doen dus:
er staat hier thuis een dragstar van 650cc
kan ik hiervoor een examen afleggen of heb ik een B nodig?
Kan er iemand exact zeggen wat ik moet doen/kennen?
Motor (650cc)
-
wobotje
Je hoeft geen rijbewijs B te hebben om een rijbewijs A te kunnen behalen.
Je moet ten eerste een theorie-examen afleggen.
De leerstof omvat de theorie voor het rijbewijs B en de extra theorie A.
Dit staat goed uitgelegd op deze website.
Voor de praktijk lees je best even hier: http://www.goca.be/ned/rijbewijs/cat_a/ ... dingen.htm
Voor de praktijk lees je best even hier: http://www.goca.be/ned/rijbewijs/cat_a/ ... dingen.htm
-
Gast
ok merciwobotje schreef:Je hoeft geen rijbewijs B te hebben om een rijbewijs A te kunnen behalen.
-
Kris81
Volgens mij klopt dit niet echt:wobotje schreef:Je hoeft geen rijbewijs B te hebben om een rijbewijs A te kunnen behalen.
"U kan uw praktijkexamen afleggen in één van de 15 examencentra van uw keuze.
Indien u enkel het praktijkexamen op de openbare weg dient af te leggen, dan mag u het praktijkexamen afleggen in één van de 32 examencentra van uw keuze."
Op de papieren van Goca staat er duidelijk:
"U kan uw praktijkexamen afleggen in het examencentrum van uw keuze."
Je kan dus altjd bij 1 van die 32 terecht.
-
Inazuma
Tenzij het ondertussen veranderd is, beschikken niet alle examencentra over een geschikt terrein waarop de motorfiets-maneuvers afgelegd kunnen worden.Kris81 schreef: Volgens mij klopt dit niet echt:
"U kan uw praktijkexamen afleggen in één van de 15 examencentra van uw keuze.
Indien u enkel het praktijkexamen op de openbare weg dient af te leggen, dan mag u het praktijkexamen afleggen in één van de 32 examencentra van uw keuze."
Op de papieren van Goca staat er duidelijk:
"U kan uw praktijkexamen afleggen in het examencentrum van uw keuze."
Het examendeel op de openbare weg kan natuurlijk overal.
Er is ook een verschil tussen het praktijkexamen A en B, in die zin dat je voor rijbewijs B het examen moet afleggen ifv je woonplaats of de vestigingsplaats van je rijschool.
-
Kris81
Ik begrijp wel wat je wilt zeggen, maar zo staat het letterlijk op mijn papieren voor rijbewijs A.Inazuma schreef:
Tenzij het ondertussen veranderd is, beschikken niet alle examencentra over een geschikt terrein waarop de motorfiets-maneuvers afgelegd kunnen worden.
Het examendeel op de openbare weg kan natuurlijk overal.
Er is ook een verschil tussen het praktijkexamen A en B, in die zin dat je voor rijbewijs B het examen moet afleggen ifv je woonplaats of de vestigingsplaats van je rijschool.
Dan is vermoedelijk jullie lijst niet correct. Buiten die 15 examencentra heb ik weet van minstens nog 1 examencentrum waar men zowel voor A als voor B praktijkexamen kan afleggen. Dit centrum staat dan verkeerdelijk bij die "32".
-
Inazuma
't is de lijst die van de GOCA website staat ...Kris81 schreef: Dan is vermoedelijk jullie lijst niet correct. Buiten die 15 examencentra heb ik weet van minstens nog 1 examencentrum waar men zowel voor A als voor B praktijkexamen kan afleggen. Dit centrum staat dan verkeerdelijk bij die "32".
als 'm daar verkeerd is, staat 'm hier ook verkeerd .