vluchheuvel langs rechts voorbijrijden.

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

vluchheuvel langs rechts voorbijrijden.

Bericht door gast »

Je moet een vluchtheuvel langs links voorbij rijden. Dus is mag niet langs rechts voobij als ik de links ergens moet afslaan. Of houdt dit ook een een behoefte in van het verkeer

jurggen
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: vluchheuvel langs rechts voorbijrijden.

Bericht door Benny Stinkens »

Anonymous schreef: Je moet een vluchtheuvel langs links voorbij rijden. Dus is mag niet langs rechts voobij als ik de links ergens moet afslaan. Of houdt dit ook een een behoefte in van het verkeer

jurggen
Een vluchtheuvel moet je aan je linkerkant laten dit wil zeggen dat ik hem lang rechts moet voorbijrijden

Afbeelding

Dit bord kan je toelaten deze vluchtheuvel langs links en rechts voorbij te rijden.

Het bord D1 blauw bord met een naar links gerichte pijl (kan deze afbeelding niet geplaatst krijgen) kan je verplichten de vluchtheuvel lang links voorbij te rijden.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Bedankt voor het antwoord. Als er geen bord,de vluchheuvel aan je linkerkant laten dus.

merci ,jurggen
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: vluchheuvel langs rechts voorbijrijden.

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef: Een vluchtheuvel moet je aan je linkerkant laten dit wil zeggen dat ik hem lang rechts moet voorbijrijden
Even aanvullen:
Quote:
AR 9.6. Behoudens plaatselijke reglementering moet elke bestuurder de inrichtingen bestemd om het verkeer te leiden, zoals zuilen en verkeersgeleiders, aan zijn linkerhand laten.

Hij moet ook de vluchtheuvels aan zijn linkerhand laten tenzij wanneer de behoeften van het verkeer het rechtvaardigen deze aan zijn rechterhand te laten.

De verplichting langs een enkele zijde voorbij te rijden kan evenwel opgelegd worden door het verkeersbord D1.
Plaats reactie