oogtest

Vraag hier tips en hulp van anderen.
F B

oogtest

Bericht door F B »

Na het theorie examen moet ik een oogtest doen(denk ik, dit was vroeger toch zo). Wat zijn de gevolgen als ik hier niet voor geslaagd ben? Moet ik dan enkel, na een bezoek aan de oogarts, een nieuwe oogtest gaan afnemen, of moet ik ook mijn theorie-examen opnieuw doen?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Als de oogtest negatief uitvalt moet je de theorie niet opnieuw doen.
klasina
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2007, 15:17
Locatie: een NLse in Turnhout

Bericht door klasina »

Ik vraag het me ook af. Ik vind het terecht dat je je theorie niet opnieuw moet gaan doen, maar krijg je ergens een aantekening oid? Kun je dan pas je voorlopig rijbewijs gaan afhalen als je een oogarts hebt bezicht bijvoorbeeld, of als je en bril hebt en een nieuwe oogtest aflegt...hoe zit dat precies als je die test niet goed doet?

Ik heb zelf namelijk een bril, maar tijdens mijn zwangerschap zijn mijn ogen achteruit gegaan. Nu verandert dat ná een zwangerschap meestal weer, en ook bij mij was dat zo. Ze werden weer wat beter maar ik heb nu wel een andere sterkte nodig dan ik normaal had. Alleen ben ik er nog niet echt aan toe gekomen m'n oogarts op te zoeken voor een nieuwe meting en een nieuwe bril.

Nu zou ik graag in de komende weken m'n theorie gaan halen, maar een bril is niet in een dag klaar zeg maar. Dus stel, ik doe morgen theorie en ik red de oogtest niet, wat dan?
Scarface
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 jul 2007, 02:45

Bericht door Scarface »

Toen ik theorie ging afleggen letten ze daar niet eens echt op. Een vriend die samen met mij examen ging doen had zijn bril niet bij en kon de letters dus niet lezen. Hij heeft dat dan ook gezegd en hij mocht wat dichter gaan staan zodat hij het wel kon lezen en die man die de test moest afnemen maakte er voor de rest helemaal geen probleem van. Diezelfde man heeft er bij mij volgens mij ook helemaal niet op gelet of ik de juiste letters las of niet, hij zat heel de tijd naar zijn papier op zijn bureau te kijken en kon volgens mij dus niet echt weten of ik juist antwoordde (tenzij hij de antwoorden ondertussen al vanbuiten kende)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Klasina schreef
Alleen ben ik er nog niet echt aan toe gekomen m'n oogarts op te zoeken voor een nieuwe meting en een nieuwe bril.
Zorg dat je ogen of bril goed zijn aub :!:

1) Niet iedereen komt op het examen zo iemand tegen die zijn werk maar half doet dus als je de verkeerde (eerder de juiste moet ik zeggen) tegenkomt is het :geen goede test = geen papieren.

2) nog veel belangrijker dan 1 is dat je zelf aangeeft minstens 1 kind te hebben. Stel dat je een ongeval krijgt waarbij je kind of jezelf iets overkomt zul je jezelf het nooit vergeven moest het blijken dat het "niet voldoende zien" een rol in het ongeval had kunnen spelen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
klasina
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2007, 15:17
Locatie: een NLse in Turnhout

Bericht door klasina »

Maak je geen zorgen Benny, ik ga echt de baan niet op zonder mijn (nieuwe) bril. De vraag is meer omdat ik eraan zat te denken komende vrijdag voor m'n theorie examen te gaan, maar dat gaat dus niet lukken qua bril snap je? Dat duurt nog enkele weken, en de afgelopen tijd ben ik er inderdaad niet echt aan toegekomen juist door m'n kind die pas 4 maandjes is en opstartproblemen had, daarbij wilde ik dus even wachten omdat, zoals ik al zei, de zwangerschap je zicht aan kan tasten en dat is niet in 2 weken weer stabiel zeg maar.

Daarom dat ik me afvroeg wat er precies gebeurt als je op dat moment niet slaagt voor je oogtest; moet je die dan opnieuw komen doen, moet je een attest voorleggen op het gemeentehuis dat je bij een arts geweest bent alvorens je je voorlopig rijbewijs kan krijgen etc. Het is niet dat ik het wil omzeilen hoor, absoluut niet. Ik ben all for safety en tegen opzettelijk onnozele dingen doen, zeker in het verkeer. Maar mochten de gevolgen dusdanig lastig zijn na zo'n mislukte oogtest dan wacht ik nog enkele weken met het examen misschien, al heb ik daar eigenlijk niet zo'n zin in, maar ik weet dus nog steeds niet wat er nu écht praktisch gebeurt als ik die oogtest niet goed afleg. Als je geslaagd bent voor het examen blijft dit geldig, maar hoe dan verder? Ben er nu ook gewoon nieuwsgierig naar geworden 8)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

@ klasina:

Mijn brillenmaker heeft kant en klare reservebrilletjes liggen in verschillende sterktes voor 10 Euro.

Zo een brilletje is dan wel niet nauwkeurig afgestemd op jou, maar het volstaat om even een oogtest af te leggen.
klasina
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2007, 15:17
Locatie: een NLse in Turnhout

Bericht door klasina »

Ja zou kunnen Jozef, ik maak me er geen zorgen over hoor, grote kans zelf dat ik zo'n oogtest goed afleg omdat mijn oog probleem meer is dat ze zich niet snel genoeg aanpassen. En dat is op de weg natuurlijk super belangrijk, maar zo'n test zullen ze niet doen met een bewegend bord vermoed ik :o)

Maar soit. Omdat ik nergens het antwoord vond over wat als je de test niet goed aflegt werd ik gewoon steeds nieuwsgierig naar het antwoord snap je 8) En ik kwam ze net toevallig tegen:

Klik voor groter:
Afbeelding
Plaats reactie